Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

TV Nova vystupuje ze stávajícího systému na měření sledovanosti

  • 23
CET 21 oficiálně oznámila, že ke konci roku ukončí své členství v Asociaci televizních organizací (ATO). Ta zajišťuje jednotný systém měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů.

"Toto rozhodnutí je vyústěním dlouhotrvajícího rozkolu v ATO, který nastal v návaznosti na průběh a výsledky procesu výběru nového realizátora peoplemetrového měření v České republice pro léta 2013-2017," uvedla společnost provozující televizi Nova v tiskové zprávě.

ATO založily v roce 1996 všechny tři tehdejší televize, Nova, ČT i Prima. Nova však nedávno zpochybnila loňské výběrové řízení na dodavatele "měřáků". To vyhrál dlouholetý poskytovatel dat, společnost Mediaresearch. V reakci Nova oznámila založení vlastního Sdružení pro měření sledovanosti. Pro svůj projekt získala Nova navíc velmi silného spojence, mediálního magnáta Jaromíra Soukupa.

Vítězem tendru na měření sledovanosti televizního vysílání vyhlášeného právě novým sdružením se stala společnost ACNielsen Czech Republic s. r. o. První testovací data z tohoto projektu budou SPMS dostupná v listopadu 2013.

"Je mi líto, že se spory na platformě ATO nepodařilo vyřešit. Pokud má lídr trhu k průběhu a výsledku tendru zcela zásadní výhrady a pokud se zbytek ATO rozhodl tyto výhrady vytrvale ignorovat a postupovat proti dohodám, které byly v této věci písemně uzavřeny, nezbývá nám než ATO opustit," řekl generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško.

Data o sledovanosti televizního vysílání poskytovaná v rámci ATO si údajně skupina Nova zajistila obchodní smlouvou až do února 2014.