Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria

Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria | foto: Josef Vostárek, MAFRA

Cestovní kancelář Alexandria ukončila prodej zájezdů přes agenturu Invia

  • 86
Zájezdy české cestovní kanceláře CK Alexandria už nebude prodávat agentura Invia. Spolupráci na prodeji obě společnosti ukončily ke konci dubna. Podle marketingového ředitele Alexandrie Petra Šatného je důvodem to, že se obchodní aktivity obou dosavadních partnerů začaly překrývat.

Spolupráci s Invií v loňském roce ukončily CK Fischer a Exim Tours, která ale spolupráci opět obnovila.

Alexandria, která patří mezi největší tuzemské cestovky, prodávala přes cestovní agenturu Invia do deseti procent svých zájezdů. Kancelář věří, že se jí výpadek podaří nahradit. Pokračuje ve spolupráci se zhruba tisícovkou online i klasických prodejců včetně konkurenčních velkých cestovních agentur. Kancelář má rovněž 31 vlastních kamenných obchodů.

 „Jsem rád, že ukončení spolupráce proběhlo ve stejném duchu, v jakém celá léta fungovala – tedy korektně a se vzájemným respektem,“ uvedl v tiskové zprávě Šatný. Blíže ale důvody rozchodu s prodejcem komentovat nechtěl. 

Podle Invie šlo nakupovat zájezdy Alexandrie na jejích prodejních kanálech ještě během středy 2. května. Není ale jisté, jak to bude do budoucna. Agentura totiž po ukončení spolupráce 17. dubna stanovila výpovědní lhůtu do konce května. Cestovní kancelář následně požadovala okamžité ukončení prodejů, doplnil za Invii její marketingový ředitel Michal Tůma.

Cestovní agentura, která je součástí investičního portfolia čínské společnosti CEFC v Česku, začala kromě přeprodávání zájezdů cestovních kanceláří připravovat a nabízet zákazníkům vlastní zájezdy a stala se tím fakticky konkurentem svým dosavadním partnerům.

Neshody Invie a Alexandrie podle Tůmy vyústily v situaci, kdy cestovní kancelář agentuře nanabízela dostatek zájezdů k proviznímu prodeji. Klient si je mohl na internetových stránkách vyhledat, pro zaplacení ale byl přesměrován na web Alexandrie. Z takto prodaných zájezdů ale neměla agentura žádný profit, a proto se rozhodla spolupráci ukončit.

Cestovní kancelář Alexandria patří do holdingové skupiny Alexandria Group, vlastněné Alexandrem Pavlovem, která se kromě prodeje zájezdů zaměřuje na hotelnictví a prodej realit. Do skupiny patří rovněž společnost Alexandria Real zaměřená na prodej nemovitostí v zahraničí a reklamní agentura Glory Agency.

Vloni skupina podle předběžných výsledků dosáhla hrubého zisku 80 milionů korun při tržbách zhruba dvou miliard korun.