Rezervací je málo, varuje CzechTourism. Do propagace dá sto milionů

  • 18
Hotelům a penzionům v Česku podle aktuálního stavu rezervací hrozí, že i začátkem léta budou poloprázdné. Poslední týden v červnu zatím ukazuje na poloviční obsazenost. Bližší termíny jsou obsazené ještě méně, uvedl ve středu ředitel CzechTourism Jan Herget. Agentura chce do propagace dovolené v tuzemsku postupně nalít desítky milionů korun.

Podobně jako čeští turisté, ani turisté ze zahraničí se zatím do Česka příliš nehrnou. „Lidé hledají letenky, ale nerezervují je,“ řekl Herget. Důvodem je podle něj nejistota ohledně pravidel a měnící se návyky lidí při cestování. „Zkrátka už neplatí, že by lidé rezervovaly letenky měsíce, až půl roku do předu,“ doplnil Herget.

Podle rezervačních systémů prodejců letenek mají o návštěvu Česka největší zájem lidé z Ruska, Itálie a ze Spojených států amerických. Návštěvníci z okolních zemí do Česka v případě otevření plánují dorazit autem, a tudíž ve statistikách letenkářů nefigurují. 

Právě na návštěvníky z okolních států se chce CzechTourism zaměřit v první řadě. Na lákání Němců, Rakušanů, nebo návštěvníků z Polska nebo Slovenska plánuje CzechTourism vynaložit desítky milionů korun. Po deseti milionech půjde na propagaci v Německu a v Polsku, na zbytek uvedených trhů pak částky o něco nižší. Kromě uvedených zemí se propagace Česka jako bezpečné destinace bude týkat Maďarska nebo Ukrajiny, odkud je stále možné očekávat návštěvu turistů cestujících po zemi. 

Pandemie coronaviru zasáhla turistiku nejvíce z jednotlivých ekonomických sektorů. Do Česka přijelo o polovinu méně návštěvníků, počet přenocování klesl o 45 procent. Nejhůře jsou zasažené městské oblasti, kteří odlivem zahraniční klientely utrpěly nejvíce. 

Obnovit zájem o cestu do české metropole by podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové mohlo i znovuotevření historické budovy Národního muzea, které by se mohlo uskutečnit do léta. „Městská turistika se bude zatavovat nejdéle. Otevření muzea to jsou přesně ty atraktivity velkých měst, které mohou přitáhnout turisty,“ vysvětlila ministryně, která má v Česku turistiku na starosti. 

Zatímco během karantény agentura cestovního ruchu kampaň na zahraničních trzích utlumovala, při uvolňování vládních opatření teď plánuje rozjezd aktivit zpočátku v sousedních státech. Už dříve ředitel CzechTourismu Jan Herget uvedl, že od května bude agentura opět propagovat návštěvu Česka v zemích, odkud je možné do Česka dojet pohodlně autem.