Tunel Blanka je již téměř hotový. Otevírat se měl na začátku května 2014, ale kvůli sporům se tento termín patrně nedodrží. Stavba už je ale téměř hotova, jak vyplývá i z fotografií, které jsme zde pořídili. Vy si je můžete prohlédnout, alespoň jako částečnou náhradu za zrušený den otevřených dveří.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Naše cesta začala u vjezdu z Letné. Auta míří proti nám, ze směru od Troji.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
K orientaci nám slouží barevný pruh na stěně.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jednotlivé části tunelu jsou značeny odlišnou barvou. Na fotografii je přechod mezi částí Dejvice a Bubeneč. Vzhledem k osvětlení sodíkovými výbojkami jsou barvy zkresleny. Zde navazuje dopravní modrá na dopravní fialovou.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hloubená část po zhruba dvou stech metrech přechází v raženou. Pro plynulé zařazení vozidel má tunel dva jízdní a jeden najížděcí pruh.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Povrch vozovky je již definitivní. Ještě probíhají poslední práce na montáži bezpečnostních prvků a značení.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na svém místě jsou i bezpečností tabulky, které označují vzdálenost nejbližších únikových prostor, například do vedlejšího tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Také dělníci mají označeny únikové cesty.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V případě požáru budou kouřové zplodiny odváděny specielními průduchy mimo únikovou zónu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V tunelech se nyní již převážně testuje funkčnost namontovaných zařízení.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Z bezpečnostních důvodů se mohou podzemí stavby pohybovat jen vozidla na naftu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Běžné provozní větrání zajišťuje čistotu tunelu. V případě požáru se vypíná a vzduch odchází otvory ve stropě mimo prostor požáru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kamery zaznamenají veškeré dění v tunelu, například stojící vozidlo nebo chodce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve stropě je situován větrací kanál, který odvádí vzduch do strojovny vzduchotechniky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Čidla monitorují prostředí v tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro běžný provoz je tunel ve směru Troja dvouproudový. Zatím však ještě nejsou hotové dělicí čáry.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před výjezdem v Troji již je instalováno dopravní značení.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na Trojský most musíte odbočit doprava.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mezi tunely jsou v předepsaných vzdálenostech průchody. Otevření dveří zaznamenají čidla a spustí řetězec bezpečnostních opatření.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V nejnižším místě Blanky, pod Císařským ostrovem, jsou jímky vody.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
K výjezdům do Troje nás dovedla správná barva na stěně.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Každých 500 m je odstavný záliv pro porouchaná vozidla. Nouzové zálivy jsou prostorné. Bílá barva osvětlení je společná pro bezpečnostní prvky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Součástí nouzových zálivů jsou SOS výklenky s hasicími přístroji a telefonem na dispečink.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Výjezd na Prašný most má ostrou zatáčku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vjezd od Prašného mostu je přímější.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hloubené tunely Brusnické části Blanky řidič asi příliš nerozezná od těch ražených.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Únikové průchody do paralelního tunelu jsou výrazně značeny. Navíc jsou osvětleny bílým světlem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Trasa tunelového komplexu Blanka měří šest a půl kilometru
Autor: iDNES.cz
Tunel Blanka bude dlouhý šest a půl kilometru. Automobily ho projedou za zhruba sedm minut.
Autor: František Vlček, MAFRA
Jedna ze tří strojoven tunelu Blanka. Jsou to největší prostory v komplexu
Autor: František Vlček, MAFRA
Pohled jedním z průduchů tunelu Blanka
Autor: František Vlček, MAFRA
Tímto postranním tunelem se z Blanky vyvádí špinavý vzduch. Čistí se prostřednictvím filtrů na snímku vpravo
Autor: František Vlček, MAFRA
Tunelový komplex Blanka je těsně před dokončením, otevřít by se měl podle původního plánu na jaře 2014
Autor: František Vlček, MAFRA
Tunelový komplex Blanka je těsně před dokončením
Autor: František Vlček, MAFRA
Tunel Blanka je těsně před dokončením. Otevřít by se podle původního plánu měl na jaře 2014
Autor: František Vlček, MAFRA
Před dokončením jsou i únikové vchody. Dveře vlevo vedou do únikové místnosti
Autor: František Vlček, MAFRA
Tunelový komplex Blanka je těsně před dokončením
Autor: František Vlček, MAFRA
Obložení tunelu Blanka bude tvořit celkem 2,5 milionu kachliček
Autor: František Vlček, MAFRA
Jeden z vjezdů do tunelového komplexu Blanka v pražské Troji
Autor: František Vlček, MAFRA