Diskuze
Vlaky z Břeclavi do Bohumína čeká změna. Po 140 letech pojedou vpravo
Děkujeme za pochopení.
nick_na_prani
A co napajeni v troleji?
Jak vyresili smer toku elektrickeho proudu, aby masina vpravo nezacala najednou couvat, kdyy pred tim jela vlevo?
vransen
Re: A co napajeni v troleji?
Zatelefonuje mobilem, po které straně jede a oni mu přehodí polaritu. Taky může vytáhnout zadní sběrač
petrumr
vidláci
bojím se vidláků, co jezdí a chodí na červenou a rozhlíží se nejdříve na pravo a budou tak konat i po změně
Honza13
Jezdit vlevo je přirozenější.
Zatracenej Hitler to u nás zazdil. Mělo se všechno sjednotit na levostranný provoz podle Anglie. Jezdil jsem v Anglii i v Indii, jezdit vlevo je intuitivní. Člověk si zvykne velice rychle. Naopak návrat k pravostrannému provozu je násilný.
Když se zapomeu, chodím i po chodníku vlevo, jsem totiž pravák a tak lidi, co potkávám, mám po správné pravé ruce.
chmod_5777
Re: Jezdit vlevo je přirozenější.
prave ze vetsina lidi jsou pravaci
prave proto si vetsina lidi hraje se saltpakou pravackou
Morava69
Z Břeclavě se do Přerova ....
.... jezdilo vlevo 171 let. Tato historická anomálie přežila i komunisty a nikdo to neřešil. Vždyť tato trať je přímo navázaná na Vídeň (přechodu na pravostranný provoz okolo Vídně nevěřím), a v Rakousku (i dále v Itálii) se dodnes vlevo jezdí. Čemu to proboha vadilo ?! Kdo zase musí být tak aktivní aby měnil historii ?! Čemu to prospěje, když tamní cestující jsou na to zvyklí ? Ach jo !!!
turista-
Re: Z Břeclavě se do Přerova ....
Provoz Breclav - Wien - Graz se ale taky zmeni na pravostranny ...
stryke
Minulej týden jsem to zjistil a hned se to mění
Minulý týden jsem byl po dlouhé době v Ostravě a říkal jsem si, proč jedeme od Přerova vlevo... říkal jsem si, že tam asi něco opravujou...při cestě zpět mi to ale už přišlo divný... . Tak už to chápu
nemsi
a co zeleznicni prechody pro chodce ?
ted se lidi kvuli tydla zmene nedostanou na druhou stranu....
Serge_Gainsbourg
Všechny vlaky již jezdí vpravo
Kapitlaismus byl dobudován.
F33
Vlevo pak vpravo, historické důvody
Nenašel jsem odvahu si přečíst všechny příspěvky, tak se předem omlouvám pokud někdo o tom už psal (a také za svou češtinu, není to můj mateřský jazyk).
Většina lidí jsou praváci. Z toho vyplývá, že drželi meč v pravé ruce, a tedy, že na koni jezdili na levém "pruhu". Pak postupně přišly další dopravní prostředky, kvůli zvykům se jezdilo pořad vlevo. Jenže... parní lokomotivy vyžadovaly 2 obsluhy: strojvedoucí i asistent, který zásoboval uhlí do mašiny. Pokud jste pravák, zkuste si vzít lopatu do rukou a zjistíte, že potřebujete stát po levé straně. Tedy strojvedoucí, který stal na levé straně aby mohl vidět signalizaci byl překážkou. A u většiny lokomotiv, pokud stal na pravé straně, tu signalizaci špatně viděl, pokud ji vůbec viděl. Proto vlaky začaly pak ve většině zemí jezdit vpravo, ale samozřejmě, že změna strany nebyla zadarmo. Tedy z politických a ekonomických důvodů nedošlo všude k této změně.
cassul
Re: Vlevo pak vpravo, historické důvody
mimochodem, pokaždé se bavím, když vidím v nějakém filmu rytířský turnaj, kde jezdí vpravo a mají ten dřevec napříč, koňovi přes hlavu, aby mohli zasáhnout protijedoucího soupeře vlevo od sebe...
V drtivé většině filmů nikoho nenapadne, že logicky jezdili vlevo...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají
Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...
Mrazy zasáhly sady v Čechách. Škody na úrodě budou rozsáhlé, hlásí ovocnáři
Škody na úrodě ovoce budou kvůli nynějším silným mrazům rozsáhlé. Mrazy zasáhly zejména ovocné sady...
Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo
Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...