Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Polské potraviny chutnají i vypadají lépe než české, ukázala ochutnávka

Čeští a polští potravináři mezi sebou bojují o to, čí výrobky jsou kvalitnější. Čísla z dovozu říkají, že obliba polských potravin v Česku roste. Je to tím, že jsou levné, nebo tím, že jsou lepší? Anketa iDNES.cz ukázala, že v rámci nízké cenové kategorie chutnají hodnotitelům více polské potraviny, a dokonce se jim víc líbí i jejich vzhled.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K35a80r52e75l 96D56r21d34a

3. 6. 2013 0:59

ANKETA JE PODVOD - prokázáno. Anketa vyšla na iDNES poprvé 6.5.2013 u příležitosti jednání mistrů zemědělství Stanislawa Kalemby a Petra Bendla. Ve hře byl zákaz nekvalitních polských potravin v Česku na základě výsledků SZPI, která upozornila na 24% závadných potravin na českém trhu z Polska v roce 2012. Polsko přislíbilo zlepšit kontrolu potravin.

  Do 23. května, kdy vyšel tento článek bylo možné v anketě hlasovat a proto bylo v okamžiku publikování článku v anketě 10.000 hlasů ve prospěch polských potravin a 2.000 hlasů v jejich neprospěch. Článek vyšel na úvod návštěvy Miloše Zemana v Polsku, jejíž tématem byly kauzy polských potravin.

  O článku informovala obratem PAP (polská tisková agentura), text převzala 24. května všechna polská média a silně ho upravila. "Čeští politici, kteří vedou kampaň proti polským potravinám se mýlí, protože hlavní slovo má český zákazník a ten se v anketě iDNES vyjádřil ve prospěch kvalitních a chutných polských potravin. V anketě se z 12.000 dotazovaných, vyjádřilo kladně k polským potravinám 10.000 českých zákazníků."

  Podobné lži najdete i na webu polského ministerstva zemědělství. Doporučuji pro představu vyhledat třeba heslo: "Polska żywność smakuje lepiej niż czeska" 

http://www.minrol.gov.pl/pol/layout/set/print/content/view/full/40965  

  Hlasy ve prospěch polských potravin přitom neustále rostou. Článek a anketa je ze strany Polska ostře sledovanou informací. Zájem polských politiků je zřejmý. Patrně i úvodních 10.000 hlasů je podvodně hlasovaných, protože Češi polské potraviny nemusí a takto by dobrovolně těžko hlasovali v takovém poměru hlasů. A s ohledem na zneužití ankety v Polsku se lze domnívat, že zde soustavně již téměř měsíc hlasuje proti českým potravinám polská rozvědka. Okaté je samozřejmě načasování článku s návštěvou Miloše Zemana v Polsku. Druhou možností je manipulace ankety samotnou iDNES na objednávku Hradu.   Žádám vás tímto o pomoc s hlasováním za české potraviny.

0 0
možnosti
PO

Nepřipadáte si poněkud paranoidní?

0 0
možnosti
KD

K84a54r61e43l 19D33r19d85a

31. 5. 2013 6:11

Fakt divná anketa, nikdo tady už nediskutuje, nikdo sem nechodí, článek už zapadl, ale stále tady rostou hlasy ve prospěch polských potravin závratným tempem. Počítám, že hlasují opakovaně a usilovně všichni Poláci, co o článku ví. Pak bych to viděl na PR aktivitu marketingu, co živí nekvalitní "šmakulády" z Polska. A k těmto vlastizrádcům se s radostí přidávají skuteční vlastizrádci, co žijí z potřeby plivat na Česko. ;-D

0 0
možnosti
PO

Možná vás to nenapadlo, ale ne každý, kdo hlasuje v anketě, nutně musí reagovat v diskusi, ostatně, ne každý má žaludek na ty vaše bláboly.

0 0
možnosti
KD

K17a90r83e77l 89D91r44d72a

30. 5. 2013 7:39

Zběžně jsem projel testy uzenin. A výsledek? Pokud chcete otrávit sousedovi psa, kupujte značky PIKOK a BARONI původem z Polska. (Nevábné, nechutné, vysoký obsah chemie, výrobce klame o složení výrobku, především údaj o obsahu masa je nepravdivý...)

  Privátní značku PIKOK občas kupuji, průměrná kvalita, vysoká cena. Přijatelná "šmakuláda", pokud se to koupí v akci se slevou a "spokojený zákazník" neváhá riskovat rakovinu žaludku. ;-D

  Co jsem kdy ověřoval, zpravidla jsem domů donesl český výrobek pod označením PIKOK. Ale jde o podvodnou privátní značku LIDLu a její dodavatelé jsou z Česka a Polska. V Polsku značku PIKOK považují za polskou a vcelku kvalitní a na netu se Poláci strašně rozčilují, když objeví v polském LIDLu výrobky z Česka pod značkou PIKOK. Smutně sledují jak kvalita této značky časem upadá a dávají to za vinu Čechům. A v Česku oproti tomu vychází testy, kde propadají u značek PIKOK a BARONI především potraviny vyrobené v Polsku?

  Vysvětlení je prostě. LIDL značky vyhradil pro české a polské dodavatele a ti se teď perou, kdo z nich ovládne větší podíl trhu. Z toho vychází, že "nezávislé testy" jsou dělány na objednávku té či oné strany (asi jako zde) a nelze na ně vůbec spoléhat. (Viz reakce českých masokombinátů na testy dTestu. "Testem s chybou 10% je u dTestu určena "přesná" kvalita výrobku." apod.) 

  Mám v tom jasno, dám si k snídani výbornou pravou českou "Kladenskou pečeni" PIKOK než budu pokračovat v urážení Poláků. A výrobce této tradiční české potraviny je kdo? ZŘUD Písek, Krásno nebo Kostelec? "Zakłady Mięsne "Madej&Wróbel" Sp. z o.o., ul. Magazynowa 45, 41-700 Ruda Śląska". ;-D 

  Klasický podvod LIDLu. Tradiční česká potravina, český název a polský výrobce...

0 0
možnosti
PO

Máte na obalu výrobce uvedeného? Máte. Jaký potom podvod? Vy patříte mezi ty lidi, kteří si myslí, že se budapešťská pomazánka dováží z Budapešti?

;-D

0 1
možnosti
MS

M43a52r87t70i30n 54S66a27l90a

28. 5. 2013 20:48

ACH jo,je mi z techto hloupych testu redaktorů smutno.Srovnává se nesrovnatelné.Dnes existují desítky výrobků různé kvality.To, jaký výrobek redaktor vybral ke srovnání,NEJVICE OVLIVNILO VYSLEDEK TESTU!!!!!.Bohužel nepoužil žádnou metodiku srovnávání potravin, ani selský rozum. Absolutní absence znalostí v oboru maloobchodu je evidentní.1srovnávali se výrobky jen na základě ceny, v tom je kámen úrazu .2.cena často nevypovídá o kvalitě 3.rádoby "značkové" české výrobky, které jsou dražší, byly srovnávány s privátními značkami Tesca (obvykle žádné náklady na reklamu, nižší marže a požadavky řetězce na kvalitu= výrobky pro "značku řetězce" za stejnou cenu obvykle kvalitnejší, než "značkové". 4.výrobek máslo-zde porovnávali různě drahá másla, obě privátní značky (to drazzsi snad vyrabi Tatra Hlinsko, je tucnejsi, presto prohralo.Existují desítky výrobců másla v polsku,to které se zrovna srovnávalo proti "českému", bylo dílo náhody.za týden bude v tomtez obalu máslo jiného výrobce, proste loterie.navic chut masla =individualni zalezitost5.syry Madeland_(lidr ceskeho mlecneho trhu Madeta) x krolewsky -koupily oschly potrhany madeland,ten ma navic specifickou mandlovou chut,ktera nechutna kazdemu.opet ruzne drahe vyrobky ,ale asponze stejny typ syra6.hermelin -tam zalezi, jak je syr uzraly,kdyz je nezraly, tak nechutna.pochybuji ze redaktori koupili stejne uzrale syry..7.to ze zrovna dzem Hame (Babišovo)zvitezil, me prekvapilo :),ale pohled na foto to vysvetlil.nastesti koupil redaktorskej dzem extra,takze TS dzem byl jeste horsi. prvni ceske vitezstvi :)8.slane tycinky -tam nemam komentar..to male baleni co prohralo ma tycinky tuzsi a z jine mouky9.vitezstvi tatranky neprekvapuje, cesky jazyk je na ni zvykly od detstvi, oproti privatni Tesco oplatce .10 cokolada-to je tema nadlouho..kdo ma rád hořkou čokoládu, pochopí.dat za 100 gr "mlecne cokolady" 23 Kc ,to nepochopim.At je tam napis Orion či jiný...nedivim se ze sefkucharskym jazyckum tohle nechutnalo :)11.pomerancová stava se "vyrabi " z koncentra

0 0
možnosti
KD

K25a53r49e11l 53D54r50d41a

28. 5. 2013 8:07

Je vcelku smutné, jak jsou Češi hloupí a prospěchářští. Prodají vlastní babičku s vidinou sobeckého zisku a s chutí si pod sebou podříznou větev, že to až bolí. ;-)

  Musím opravit svůj pohled na anketu. Hlasy tady rostou pár dní skutečně rychleji ve prospěch polských potravin. Stále se mi zdá anketa jako podvod. Nyní mám pocit, že "šmejdi" zásobující náš trh potravinovými odpadky se mohou v hlasování přetrhnout - patrně úkol PR managementu.

  Koukám na kávu Jihlavanka od TCHIBO Praha. Společnost založili Němci v roce 1992, někdy v roce 1998 ji koupili Nizozemci a někdy v roce 2005 Rakušané. Výroba se v Jihlavě ukončila a přenesla se v roce 2005 do Vídně, dnes je v Polsku. TCHIBO z Jihlavy přesídlilo do Prahy. Má aktuálně polskou ředitelku a slovenského ředitele. Reklamu a manipulaci zákazníků na českém trhu zajišťují Češi.

  TCHIBO se za značku Jihlavanka stydí a své značky vzájemně nespojuje. Také tají, kde své výrobky vyrábí. Čistě z toho důvodu, že by český zákazník mohl začít vyžadovat českou kvalitu a české výrobky, což by firmu poškodilo. 

  Firma samozřejmě hledá cestu snižování nákladů a vyššího zisku. Jinak jde především o pracovní místa. Pro Čechy a ČR je samozřejmě škodou, kupovat výrobky vyráběné v zahraničí a svými nákupy nepodporovat zaměstnanost v Česku, ale v Polsku či Rakousku. Problémy s nezaměstnaností mají všechny země stejné, dopady třeba na kriminalitu jsou zřejmé. Proto je podvod "česká káva Jihlavanka" pro Čechy hrozný průšvih. Naše peníze na řešení našich problémů mizí v zahraničí. ;-)

0 0
možnosti
KD

K71a51r73e60l 15D35r68d38a

28. 5. 2013 8:25

Věřím, že existují i kvalitní polské potraviny. Což o to. Tady jde spíš o praktiky obchodních řetězců a zásobování českého trhu podřadnými potravinami z Polska. Za tím stojí vedení firem z Německa, Rakouska či Nizozemí. Poláci jsou v tom za stejné hlupáky jako Češi. Kazíme pověst našich výrobků pro výhodný byznys obchodníků, co trh ovládají. "Laciné české uzeniny" mají v Polsku stejnou hroznou pověst jako u nás "laciný polský šunt". Zisk si rozdělují kupříkladu Němci z LIDLu na náš úkor, kteří si pověst svých potravin naopak pečlivě chrání. Proč asi? Dobrá pověst zajišťuje výrobci hodnotu a budoucnost.

  Aby okrádání českých zákazníků a Česka fungovalo, je třeba českého zákazníka přesvědčit, že polské potraviny na našem trhu nejsou problém. Otázka manipulace veřejného mínění. Zdá se, že reklama a PR masáž fungují tradičně spolehlivě. ;-D

1 0
možnosti
JS

J22a86n 45S42l93a95d30k36ý

27. 5. 2013 12:05

Já se nedivím. V Pekle na talíři vyhrálo vepřové maso ve vlastní šťávě snad ze 14 výrobků konzerva Pikok z Lidlu. Hamé naprostej propadák

1 0
možnosti
SR
ZJ

Potraviny koupené v Polsku bývají úplně jiné než prodávané u nás ( to je moje osobní zkušenost ). Třeba tvrdé sýry bývají chuťově lepší a levnější. Ale tzv. francouzské sýry prodávané v Čechách i Polsku nesahají těm se stejnou značkou ve Francii ( ale i Rakousku ) ani po kotníky. Asi jme pro ně jen odpad

4 0
možnosti
PO

Francouzské sýry prodáváné pod stejnou značkou jsou stejné, ale musíte je kupovat na krámě, který je doveze z Francie, ne v řetězci, který si nechá vyrobit CZ, SK, PL, HU, UA verzi. A je to pak poznat na ceně, bohužel. České sýry také nemohou být příliš levné ze zřejmých (dotace) důvodů.

0 0
možnosti
PK

P30e21t47r 54K48o75c

26. 5. 2013 10:38

A nebyly pro tento test pečlivě vybrány polské potraviny tak, aby neobsahovaly posypovou sůl, jed na krysy a některé další "lahůdky", které se občas v jejich potravinách vyskytují?

4 7
možnosti
PB

Což o chuť: stolní sůl a posypová mají stejnou chuť,jed na krysy chutný být musí, jinak by ho krysy nežraly, salmonelozu ze zkažených vajec na jazyku nepoznáte zrovna jako maso ze zdechliny dobře vyuzené, chuť nic nevypovídá o kvalitě.

10 2
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!