Televize Tesla budou opět z Česka

  1:00aktualizováno  1:00
Po více než deseti letech se do Česka znovu vrací výroba televizí značky Tesla. Jejich výrobu tu vzkřísí stejnojmenná společnost, která vlastní ochrannou známku a dosud ji pronajímala firmě, která dovážela televize ze zahraničí. První z nových moderních televizí budou na trhu už před Vánocemi.
Mladí lidé už značku neznají, varují Teslu prodejci. Ilustrační foto.

Mladí lidé už značku neznají, varují Teslu prodejci. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Nové televizní přijímače bude vyrábět závod čínské společnosti Changhong v Nymburku. Distribuci a prodej bude zajišťovat hlavně čínská strana, ročně by se mělo na trh dostat až padesát tisíc plazmových a LCD televizí se značkou Tesla.

"Pronajímáme jim značku a budeme dělat i marketing," potvrdil generální ředitel Tesly Martin Stachník.

První televizory Tesla vyrobené v Česku mají do obchodů dorazit ještě před Vánocemi. Postupně tak vystřídají Tesly vyrobené v Turecku, které do Česka dovážela společnost Tesla Media.

"S nimi končíme spolupráci, nebyli jsme spokojeni s objemy prodejů," uvedl Stachník. Vyjádření Tesla Media se nepodařilo získat, celý den nikdo ve firmě nezvedal telefon.

Tesla přichází na trh s televizory v době, kdy mají prodejci žně hlavně díky výměně televizorů kvůli digitalizaci – některé obchody hlásí meziročně až stoprocentní nárůst tržeb. Ročně se v Česku prodá kolem půl milionu televizorů.

Mladší generace Teslu nezná, varují prodejci

Podle obchodníků to však Tesla nebude mít s návratem jednoduché. "Pro mladší generaci to není známá značka, bude se muset od začátku vybudovat," míní Jiří Klíčník, šéf českého prodejce elektroniky ElectroWorld.

Tesla, která vyrábí například zařízení pro čistírny vod nebo vojenskou techniku, chce značku více přiblížit koncovým spotřebitelům. Ne však samotnou výrobou spotřební elektroniky, ale hlavně pronájmem ochranné známky.

"Mým snem je domácnost s kompletní elektronikou Tesla," říká Stachník.

Investice do reklamy

Firma, kterou loni na podzim ovládl irský fond Kilcullen Kapital Partners, se netají plány na návrat Tesly mezi slavné české průmyslové značky. I proto například investovala miliony korun do názvu Tesla Arena, který nese holešovická sportovní hala a někdejší T-Mobile Aréna.

"Název máme pronajatý na tři roky, podotkl Stachník.

Tesla během letošního roku navíc omladila své logo, vymazala z něj hvězdičku. Podle vedení firmy nové logo symbolizuje dynamiku firmy po příchodu nových majitelů. Značka vznikla v roce 1946, jméno však nedostala po slavném vynálezci Nikolovi Teslovi, ale ze slovní zkratky "Technika slaboproudá".

Výrobcům televizí se v tuzemsku líbí

Česko se stalo za poslední roky evropskou televizní velmocí – především asijští výrobci tu obrazovky vyrábějí na několika místech. Největším producentem je plzeňský Panasonic, televizory či monitory se také vyrábějí u Žatce, v Kutné Hoře, v Nymburku, Pardubicích a Hranicích na Moravě.

Kromě elektroniky Tesla expanduje do dalších zařízení pro domácnosti – chce pomoci českým domácnostem ušetřit za energii instalací fotovoltaických panelů pro obytné a rodinné domy.

"Nebudeme je přímo vyrábět, ale kompletně zajišťovat jejich instalaci a montáž," upřesnil Stachník. Manažeři Tesly vidí v solární energii velkou budoucnost, protože se podle nich investice do fotovoltaických panelů i bez dotací vrací do osmi let.

Díky obratu k domácnostem by se firma mohla oprostit od velké závislosti na čističkách vod a výrobě pro rozhlasové a televizní vysílání, které se nejvíce podílejí na více než miliardových tržbách.

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Kdo „podojil“ Slušovice. O konci družstva s kriminálním pozadím se mlčí

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Konec známého socialistického jednotného zemědělského družstva v obci Slušovice na počátku 90. let měl kriminální...

Hypermarkety začaly znovu brát stravenky. Pokladny rozdělí nákup

pokladní, ilustrační snímek

Velké obchody v Česku až na výjimky opět berou stravenky. Od června je možné jimi platit i za nákupy potravin v...

Další z rubriky

Kůrovec může letos napadnout polovinu lesů v Česku, varuje Brabec

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Pokud nastane krizový scénář, bude letos v Česku napadeno kůrovcem 500 tisíc hektarů smrkových lesů, tedy polovina...

Pivní dvojka posiluje. Staropramen koupil řemeslná piva Pernštejn i Porter

Staropramen koupil Pivovar Pardubice s jeho značkami Porter, Taxis a Pernštejn.

Společnost Pivovary Staropramen po 22 letech koupila konkurenta. Do svého portfolia zařadí značky Pernštejn, Taxis a...

Televizní skupina Prima má nově stoprocentního majitele, ovládl ji Zach

Logo TV Prima

Televizní skupinu Prima zcela ovládl podnikatel Ivan Zach. Jeho firma THR Media totiž od Vladimíra Komára koupila 75...

Najdete na iDNES.cz