Bývalý předseda TOP 09 v jednom ze svých tweetů zmínil, že když si chtěl vzít taxi z pražského letiště, dozvěděl se, že si musí jízdu objednat přes aplikaci, nebo se zaregistrovat v terminálu v letištní hale.
„Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti a dostanu účet. Tečka. Jenže to mám smůlu, za těchto podmínek mě nikdo z čekajících taxiků odvézt nesmí a jiná společnost než Uber na letišti taxislužbu neposkytuje,“ uvedl na svém twitteru.
„Tuhle marnou diskuzi jsem v danou chvíli nevedl jen já, ale řada šokovaných cizinců, kteří nechápali, proč by se měli někde registrovat, nebo si pořizovat aplikaci, když chtějí jen odvézt taxíkem z letiště do hotelu. Takže jsem se nejenom nesvezl, ale ještě jsem se styděl za poměry ve vlastní zemi,“ doplnil Kalousek.
Registrace není nutná
Redakce iDNES.cz požádala o vyjádření společnost Uber. Ta uvedla, že registrace není nutná.
„V Uberu nám záleží na tom, aby bylo objednání jízdy z pražského letiště co nejjednodušší. Jízdy lze objednat třemi způsoby, a to buď prostřednictvím aplikace Uber, nebo v případě, že se zákazník nechce u Uberu registrovat, může využít samoobslužný kiosek v příletových halách letiště, nebo se obrátit na pracovníka u přepážky, která je k dispozici v režimu 24 hodin denně a nachází se vždy v blízkosti místa vyzvednutí,“ vysvětlilo tiskové oddělení společnosti Uber.
Že aplikace není nutná uvedlo i pražské letiště. „Tento konkrétní případ prověříme. Nicméně aplikace není nutná, vozidlo je možné objednat přes kiosek nebo na přepážce s obsluhou, tím máte garantovanou cenu předem, která se nemění při čekání v koloně nebo při změně trasy,“ zmínila tisková mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková. Dodala také, že na letiště je možné si objednat jakoukoli jinou taxislužbu.
„Při koncipování nového modelu poskytování taxislužby jsme realizovali průzkumy mezi cestujícími. Drtivá většina cestujících požaduje stanovení pevné ceny předem a naopak se nechtějí o ceně dohadovat s řidiči nebo být překvapeni z výsledné ceny stanovené taxametrem,“ uvedla Divíšková.
Odkázala také na vlastní data, podle kterých je o cestování Uberem zájem. „Uber již nyní poskytuje více jízd než předchozí operátor. Konverze, tedy poměr jízd na cestujícího, je přibližně o pětinu vyšší. Data potvrzují, že o službu je ze strany našich cestujících větší zájem,“ zmínila.
Společnost Uber se stala novou oficiální taxislužbou pražského letiště v září letošního roku. Zvítězila v koncesním řízení, do kterého se přihlásili dva uchazeči. Uber v něm garantoval pevně stanovenou cenu jízdy předem či zajištění dopravní obslužnosti v režimu 24 hodin denně.
Společnost taktéž garantovala vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy. Zároveň bude muset přizpůsobovat počet dostupných vozů na letišti aktuální poptávce nebo zajistit převoz i lidem se sníženou schopností orientace.
Možnosti objednání jízdy Uber Airport:
Zdroj: Uber |