Diskuse k článku

Tatry dostanou ekologičtější motory, dodá je nizozemský DAF

Nizozemská společnost DAF Trucks bude kopřivnické Tatře dodávat ekologičtější motory splňující přísnější emisní normu Euro 6. Dostane je nový model Tatra Phoenix Euro 6, jehož představení se chystá na říjen. Pokračovat bude i dodávka kabin a motorů plnících normy Euro 3, 4 a 5. O čtvrtečním podpisu smlouvy informoval mluvčí Tatry Andrej Čírtek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a22v97e11l 67M83a63š28e69k 8373258939824

S Tatrou to už nemá nic společného,bohužel..

+1/−2
23.8.2014 19:06
Foto

I70v97o 31L90a65d12e65n94b21e53r23g68e45r 3673753237716

Tak se Tatrovákům podařilo vyštípat s fabriky amíky a zase tam někdo naloboval jiné cizáky. Mi jsme asi fakt nepoučitelní . . . [>-]

0/−1
23.8.2014 7:30

O72n83d64ř47e97j 76Č45a22p20k63a 6241911693814

Holanďanům to nepatří, mají 19%. Tahle spolupráce je IMHO oboustranně výhodná, DAF neměl v nabídce žádný pořádný terénní podvozek (takže pokoušet se o zakázku pro lesáky nebo stavbaře byl pro ně problém), my měli mizernou prodejní a servisní síť na Západě a co se týká komfortu a spotřeby jsme taky dost zaostávali za konkurencí...

0/0
23.8.2014 13:13

J47i89ř96í 94E23r60b78e77n 1683934186107

Jo, hlavně ohledně pravopisných chyb jsou mnozí nepoučitelní. Tolik hrubek ve dvou větách... A obsahově to je taky nesmysl.

0/0
25.8.2014 8:21

J86a97n 47K94u52t56m65a51n 9194279100

Když ta Tatra je ze všech nákladních vozů skoro nejdražší. A kdyby člověk srovnával hodně podobné konfigurace, tak asi vůbec nejdražší nákladní auto u nás. A se servisem taky žádná sláva :-( Takže nákup Tatry je zcela srdeční záležitostí.

0/−1
22.8.2014 18:15

J71i30r84k78a 54H48o51n13c51ů 2704754781478

Je fakt, že co dělá Tatru Tatrou je podvozek. V motorech  hodně ztrácela vždycky. Když tedy pomineme specifické podmínky na Sibiři ...

0/0
22.8.2014 12:33

J71a62n 62J91e94m25e69l38k97a 1325570

Tu spolupráci s Dafem měli udělat už před krizí. Jestli jejich motor žere o 10 % víc, tak je to pro evropský trh asi dost nevýhoda. A vyvíjet samostatně paletu motorů na Euro X asi není levné a konkurenceschopné. Ikdyž je super, že to dřív zvládli. Když jsem slyšel, že takový podnik jako Tatra prodává nějaký exekutor z horní dolní jako nějakou pračku, tak jsem se docela podivil, že je to vůbec možné. Ale zdá se to nedopadlo ve stylu 90.ch

0/0
22.8.2014 11:31

J72a67n 70S45m14e39j38k71a95l 6324918742

Za KOMUNISTU byla Tatra ve svete pojem!!! To byl klenot ktery se leskl podobne jako veskery prumysl. Ne jak dnes ze vse je cizi nebo to zkrachovalo....

+2/−7
22.8.2014 9:44

H98e32l30e52n15a 58M82a21c29k98o32v88á 6921726566

Jenomže ten klenot vytunelovali komunisti po roce 1989 utržení ze řetězů. Tatra byl ale jen klenot v zemích RVHP a třetího světa kam se nesměly dovážet renomované značky a nebo to byla výměna za třtinový cukr nebo podobné produkty.

+7/−2
22.8.2014 9:59

J93a56n 71S73m96e36j64k81a79l 6794678462

Nepiste o necem cemu nerizumite. Chapu ze mozna mate touhu ale degradujete se...

+1/−2
22.8.2014 10:35
Foto

T41o46m16á51š 48T69ů86m92a 5711948278332

A kam do západní evropy, že se Tatra vyvážela?

+2/−1
22.8.2014 10:55

J49a49n 45K93u72t44m80a51n 9414829430

Tatra měla jedno chytré řešení a to je všechno. Možná by jste si to přál, ale zatím vypadáte degradovaně vy...

+2/0
22.8.2014 18:17

J25i34r58k93a 47H44o50n49c71ů 2464214501748

Renomované značky se třeba do jižní Ameriky samozřejmě dovážely a exportovala tam i Tatra ...

0/0
22.8.2014 12:31

J23a57n 83K29u16t78m83a98n 9394479330

Já viděl Tatru i ve Středoafrické republice, akorát nevím o čem by to mělo vypovídat :-)

0/0
22.8.2014 18:20

J56a89r70o18s45l97a26v 14D58r13o90z26d 6893759490577

Tatra (stejně jako Liaz a další české značky) zkrachovala jen a pouze kvůli komunistům. Když máte oproti západní konkurenci desetinásobek zaměstnanců, ale vyrobíte jen desetinu toho, co vyrobí západní konkurence (navíc v nižší kvalitě a zastaralé technologii), tak je jasné, že nemůžete na trhu obstát. Nebýt plánovaného hospodářství, pravděpodobně by dnes osobní vozy Tatra byly stejný pojem, jako Mercedes nebo BMW.

+3/−1
22.8.2014 11:00

J31i54ř54í 85D37v97o70ř80á24k 5608613458610

V kterém světě ? Ve světě úvodníků Rudého práva?

+2/−1
22.8.2014 20:10

J97a44n 84H86r34a46d56e73c41k14y 5720308173917

Tatra je poslední českou automobilkou. Přeji jí, aby alespoň ta přežila po "zdařilé" privatizaci v režii našich "politiků" . S roční výrobou necelých 800 vozů tomu ale nevěřím. Automobilový průmysl je velmi složité odvětví, nesmírně náročné na vývoj a investice. Tyto prostředky z výroby necelých 800 vozů ale vygenerovat nelze.  Proč by země EU od nás kupovali nákladní vozy, když si vyrábí svoje vlastní, které nám přeci rádi dodají? U nich je velmi zažité, že mnozí dávají přednost vlastní produkci a tím podporují svoji zaměstnanost a ekonomiku. U nás je tomu spíše naopak. Kolik vozidel Tatra prodala do tuzemska? Zanedbatelné množství. Podívejte se na naše velké stavby, jaká tam jezdí vozidla. Tatra tam buď není vůbec nebo zcela výjimečně a to často ve stáří 20 a více let.

0/−1
22.8.2014 9:10

J70i32n41d92ř52i66c31h 62Š53k83o60p95e58k 4295891930835

na stavbách jezdí cizí vozidla, protože se většinou jedná o cizí firmy (max. pouze jejich české pobočky) a ty podporují své výrobce

0/−2
22.8.2014 9:18

Z46b80y51n60ě67k 15K39o65ř38í91n83e89k 9504813649302

Spíš každej kdo vydělal nějaké peníze si koupil normální auto, aby nemusel jezdit tim "starým střepem" co Tatra ještě donedávna nabízela :-P

0/−1
22.8.2014 9:28

J15i98n58d82ř67i18c77h 40Š44k89o10p35e38k 4875371820475

záleží jestli dotyčnému jde o barvu interiéru v kabině nebo technické vlastnosti využitelné třeba na stavbě

0/0
22.8.2014 9:31

Z30b36y49n64ě41k 13K26o12ř37í24n73e46k 9714133129952

No kámoš jezdí jedině po stvabách tak hned jak mohl poslal Tatru do světa a koupil si Mercedes. Jelikož v tý kabině sedéí celý den, tak mu na ní docela záleží a  na jízdní vlastnosti si nestěžuje.

0/0
22.8.2014 9:38

O74n52d29ř41e20j 26Č37a12p20k25a 6771141133364

Schopnost fungovat v extrémních podmínkách a opravitelnost pomocí dvou klíčů, kladiva a kombinaček je fajn, ale na stavbě okruhu kolem Prahy nebo kancelářského komplexu v Brně poněkud zbytečná... firma, která staví takové věci, si radši koupila Mercedesy nebo MANy s menší spotřebou a většim komfortem. S Phoenixem by se to mohlo časem změnit, po stránce komfortu, nákladů na provoz a servisního zázemí je to plně srovnatelné s konkurencí, ale v terénu je to Tatra :-)

+3/0
22.8.2014 10:53

J49a63n 10S52a30l54o24m64o73n 4959410801395

Tak on je dost rozdíl mezi osobním vozem a nákladním vozem. Například největší produkce u Škody Ostrov (trolejbusy) v době jejího největšího rozkvětu bylo 1000 vozů ročně a to bylo a je celosvětově považováno za obrovskou produkci.

+2/0
22.8.2014 9:31

P93e13t93r 71Z85a97p39l62e45t18a51l 4368130985470

Lepší než nic. Na to jak to s Tatrou v minulosti bylo, tak jsem rád, že zde bude tvořit alespoň nějaký kapitál. [>-]

+6/0
22.8.2014 8:45

J53a26n 34S21a97l10o74m19o45n 4299820571805

Důležitější než motor je u Tatry její podvozek. To je to co dělá Tatru Tatrou. :-)

+6/0
22.8.2014 8:41

S20t78e32p98a39n 85T43o97t26h 8528909165738

Jj, tatra koncept je povedena zalezitost, obzvlaste proto, ze takto modularni auto neni nikde jinde. Od 4x4 po 12x12

Zacala mit ted uspech i v emerice, kde na ni zacali stavet vrtne soupravy pro vyzkum a tezbu bridlicoveho plynu.

0/0
22.8.2014 9:13

J73a13n 55S58a25l26o55m76o20n 4569700301815

Ono nejde ani tak o modularitu. Modulárních aut je víc. O co u toho podvozku jde je jeho konstrukce kdy je rám nasazen na trubkovém nosníku a všechny pohyblivé části pohonu kol (kardanky) jsou v té trubce. Pak je to také o konstrukci náprav napojených na tu trubku, které umožnují neuvěřitelnou průchodivost terénem oproti klasické rámové konstrukci.

0/0
22.8.2014 9:29

M38a29r93t57i52n 13K49a58r52á66s84e52k 9968273658498

To jo, ale bohuzel podvozek neni zdaleka vse a ne vetsinu veci staci i obycejnejsi podvozek....

0/−1
22.8.2014 18:50

J36o73s43e14f 34M36i70k63i86n 5133664125134

Doufám, že se vzducháče budou stále dělat pro vojáky

+1/0
22.8.2014 7:01

J98i31n60d78ř56i56c23h 14Š68k10o87p66e24k 4315461690155

to těžko. Armádní T 810 mají dovozové chlazené kapalinou

0/0
22.8.2014 7:08

R28o98m88a36n 83K82r37a25t57o12c58h39v69í48l 6456477546534

Tazatel myslel asi velké náklaďáky.

0/0
22.8.2014 7:18

J44i34n73d49ř69i51c45h 67Š72k55o47p19e15k 4335921800835

pokud budu brát velký nákladˇák např. sklápěčku 8x8, tak ta vzduchem chlazený motor taky nemá, z vojenských speciálů má tatrovácký motor pouze 8x8, zbytek jsou dovozy. Je to smutný, ale je to tak

0/0
22.8.2014 7:27

J67o22s75e24f 48M33i62k98i54n 5643734975604

T810 není Tatra, ale Praga

0/−1
22.8.2014 7:19

J51o28s69e76f 11M45i41k78i38n 5473904255194

Původní PV3S měla z Tatry 1/2 motoru ze 111, ale 810 ?

0/0
22.8.2014 7:20

J77i47n96d34ř46i87c63h 77Š35k77o38p95e10k 4205501240855

ve skutečnosti je to celosvětová skládačka, ale označená jako Tatra 810

0/0
22.8.2014 7:24

R70a68d21i13m 28P49o37l32á56š49e15k 9386733839989

Dokud není zaručený roční odbyt aspoň 5 - 15 tisíc kusů, nemá význam vyvíjet vlastní kabinu, motor nebo jinou významnou komponentu a stavět na ni výrobní linku, pokud se to dá někde nakoupit.

Celosvětová skládačka je za současné intenzity výroby výrobně mnohem  levnější. A na rozdíl od vlastního vývoje ve výsledku prodejná s nějakým ziskem.

+1/0
22.8.2014 8:49

J38i50n84d60ř57i40c36h 20Š96k72o92p90e48k 4155441310375

to ano, ale nic to nemění na skutečnosti, že výsledek je tatra jen díky logu na kabině

0/0
22.8.2014 8:59

R24a61d29i56m 97P77o58l97á68š12e89k 9486573499609

No, za prvé lepší než kdyby v těch tatrováckých halách houkaly sovy (nic se tam nedělalo)

Za druhé i ta celosvětová skládačka obsahuje značné množství místní kopřivnické  práce - ono není zas tak jednoduché tu skládačku zkonstruovat, domluvit výrobní série na příslušný termín v těch fabrikách kdesi kdovíkde po Evropě a světě a nakonec tu výrobní sérii v té Kopřivnice bezchybně smontovat. Aby to zákazníkovi sloužilo stejně dobře a stejně dlouho jako třeba konkurenční Mercedes.

+3/0
22.8.2014 11:22

R92o39m66a59n 35K88r66a54t43o57c24h39v35í57l 6876267216284

Původem to byl Ross

0/0
22.8.2014 7:27

J51o40s72e35f 61M87i38k46i70n 5483334415964

Ano Ross Roudnice, taky firma která je pryč

0/0
22.8.2014 7:54

M19a47r84t94i48n 57K16u84ř97í82t47k32a 6507806848775

Jo, kámoš automechanik, když byl na vojně, tak tak měli dva nepojízdný Rossy, každý kvůli nečemu jinému. Nebyly peníze na náhradní díly, takže dostal úkolem z nich složit jeden funkční. Zjistil, že to není možné, protože každý byl jiný. (Nadřízený to akceptoval.)

0/0
22.8.2014 8:08

R30a80d35i48m 38P86o36l86á98š37e77k 9266963859749

Průvodně to bylo dílo jednoho generálního ředitele Tatry Kopřivnice, který z Tatry přešel do Rossu.  Jméno si už nepamatuji.

A ta auta mu asi chyběla....

0/0
22.8.2014 11:28

J16i93ř59í 77E78r35b32e38n 1653154786527

První auta ROSS byla skládankou z Pragy, Renaultu a Tatry - měl to být nástupce Pragy V3S a nakonec nevyráběného modelu BAZ Devín. Portálové nápravy s redukcemi jsou toho vizitkou. Jenže se jich prodalo moc málo, levné vejtřasky z armádních uloženek byly tvrdou konkurencí...

0/0
22.8.2014 12:32

J56i34n13d21ř17i52c68h 50Š67k97o92p67e32k 4205971950205

Když kouknu na výčet, co vyrábí Tatra a co se dováží, neměl by se finální výrobek přejmenovat ?

Je to hrůza, z tatry, co vydržela jezdit roky se základním a jednoduchým servisem je celosvětová skládačka.

Jak se to osvědčuje, je krásně vidět na Dakaru

+2/−5
22.8.2014 6:57

J78a88n 87S21a18l41o38m89o12n 4159520971515

To je bohužel trend dnešní doby. Dnešní výrobci vozidel mají v podstatě v ruce jen vývoj a finální montáž. Vše se dělá tak, že se díly odebírají od specializovaných výrobců z jiných firem.

0/0
22.8.2014 8:40

S68t42e59p43a79n 61T95o26t70h 8728389455178

Jo, ale uz treba za komara mela tatra vice nez stovku vyjimek, aby vubec mohla na silnici. A jen diky tem vyjimkam jezdila. Pak ale kazdou chvili "nejezdila". V nekterych podnicich meli pojizdne dilny porad v terenu. Poruchovost tech tater byla vzdy vysoka. Presto... Tatra 138 a 148 byly krasky. Nevim, co s Jamalem mysleli, ale to se nepovedlo vzhledove, ikdyz asi chteli nejak zanotovat nostalgikum.

813,815 a novejsi jsou taky pekny kousky. Tatra patrila k tomu lepsimu, co se u nas delo, presto vyvoj byl bohuzel dost pozadu.

Ted ma Tatra co nabidnout a to je moc dobre. Ikdyz patrim spise ke kritikum, protoze "praxe", nedam na tatrici dopustit a sem rad, ze vstala Phoenixem z popela.

+3/0
22.8.2014 9:07

R17a11d91i55m 68P36o35l28á86š26e89k 9416483919739

Jamaly s "čumákem"  byly původně dělány na Sibiř. V původní T815 , pokud bylo třeba něco opravit na motoru, se trambusová kabina T815 musela zvednout. Šofér tak musel opravu zvládnout na jeden zátah, protože do zvednuté kabiny se nešlo dostat. Nemožnost se v kabině během práce ohřát a odpočinout si byla v sibiřských mrazech dost podstatní nevýhoda.

Jak skončil socík, šoféři si mohli stěžovat a kupovat u konkurence, obnovení výroby tatrovek s čumákem se tak stala podmínkou udržení sibiřského trhu. Bohužet se to tehdy tatrovákům moc nepovedlo a o většinu sibiřského trhu stejně přišla.

0/0
22.8.2014 11:38

R30a14d47i25m 52P25o39l59á17š87e40k 9456103929179

Oprava:Ne Nemožnost se v kabině během práce ohřát ale 

Nemožnost se v kabině během opravy auta ohřát

0/0
22.8.2014 11:40

M26a59r75t10i33n 37N97e56r45m25u71t 9337807268699

aha, proto rusové chtějí auta s čumákem, dík

0/0
22.8.2014 19:48

D12a40v69i31d 94K66r35á22l 1919916779508

je bobře, že tatra vyrábí

+1/0
22.8.2014 5:52

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Najdete na iDNES.cz