Paralelní sedmapadesátikilometrový tunel Gotthard, který se stane vůbec nejdelším tunelem světa, ale nebude dokončen dřív než za deset let.
Tunelem Lötschberg budou jezdit osobní i nákladní vlaky a díky tomu, že bude převážet i kamiony, značně uleví švýcarským dálnicím. Cesta z Německa do italského Milána by se díky nové stavba měla zkrátit zhruba o hodinu, uvedla AP. S provozem se počítá od roku 2007.
Vůbec nejdelší železniční tunel na světě je podmořský Seikan, který je dlouhý 53,8 kilometru a spojuje japonské ostrovy Honšú a Hokkaidó.
Následuje tunel La Manche mezi Velkou Británii s Evropou, připomněla AP. Je dlouhý přes 50 kilometrů, z nichž 39 vede pod oceánem.
Práce na tunelu Lötschberg začala už v roce 1994. Na projektu za 2,7 miliardy eur (tedy asi 82 miliard korun) se podílelo více než 2 500 lidí.