O mladé beaujolais je značný zájem především v Japonsku. | foto: Profimedia.cz

Svět odzátkoval letošní Beaujolais nouveau

  • 12
Marketingový stroj se značkou Beaujolais nouveau opět zabral naplno. Třetí listopadový čtvrtek se po celém světě otevřely statisíce lahví. Ročník 2006 si francouzští vinaři obzvlášť pochvalují.

„Ročník 2006 zůstává na úrovni nejlepších ročníků Beaujolais nouveau,“ tvrdí ředitel asociace vinařů z oblasti Beaujolais Pierre de Sigoyer. Vínu podle něj pomohly i výjimečné klimatické podmínky, hlavně vysoké červencové teploty a slunečné září.

Sommeliéři se shodují, že letošní Beaujolais nouveau je aromatické - ve vůni připomíná maliny, červený rybíz, v některých případech i rybíz černý. Chuť je pak obvykle hladká a sametová.

„Je to víno, které má pevnou strukturu tak, aby mohlo dokonale doplnit pokrmy z velice kvalitních uzenin, ale i drůbež a bílé maso, kozí nebo polotvrdé sýry,“ řekl odborník na francouzská vína Hynek Vích.

Produkční oblast Beaujolais nouveau se dělí na dva regiony - apelace, Beaujolais a Beaujolais-villages. Apelace Beaujolais zahrnuje 72 obcí na jižní a východní straně vinařské oblasti. Vinná réva zde roste na jílovito-vápenité a žulovité půdě a v roce 2006 se zde vyrobilo 293 000 hektolitrů mladého vína.

Apelace Beaujolais-villages čítá 38 obcí s žulovitou půdou a mnoha svažitými vinicemi. Odtud pochází zhruba třetina vín prodávaných jako Beaujolais nouveau. V roce 2006 asi 115 000 hektolitrů.

Kromě Francie se Beaujolais nouveau těší největší oblibě v Japonsku. Jen loni se sem vyvezlo 88 tisíc hektolitrů, tedy 11,7 milionu lahví. Dalšími významnými odběrateli jsou Německo, Spojené státy či Nizozemí. V Česku se podle dřívějších odhadů vypije kolem dvou tisíc hektolitrů.


Témata: Vinná réva, Víno