Stovky klientů VZP naletěly podvodníkům, nevědomky změnily pojišťovnu

  19:23aktualizováno  19:23
Na stovkách klientů Všeobecné zdravotní pojišťovny parazitovali podvodníci. Její klienti se bez svého vědomí ocitli pod Oborovou zdravotní pojišťovnou, uvedla VZP. Podle pojišťovny klienty k přeregistraci přiměli lstí zprostředkovatelé. Tvrdili například, že lidé podepisují průzkum spokojenosti.

ilustrační snímek | foto: David VotrubaiDNES.cz

VZP o tom informovala v tiskové zprávě. Nejvíce takových případů hlásí Liberecký a Ústecký kraj, kde se na VZP obrátilo více než 250 klientů, kteří nevědí nic o tom, že by s přeregistrací k Oborové zdravotní pojišťovně (OZP) souhlasili nebo cokoliv podepisovali. Lidé se ozývají i z různých částí Moravy a jižních Čech.

Jak se mění pojišťovna

Na změnu pojišťovny má každý nárok jednou ročně a na výběr má ze dvou termínů, od 1. ledna do 31. března, přičemž se klientem nové pojišťovny stane od 1. července, nebo pak v druhém termínu od 1. července do 30. září, přičemž by pod novou pojišťovnu spadal od začátku následujícího roku.

Pokud poškození lidé nechtějí změnu, s níž nesouhlasili, akceptovat, mají dvě možnosti - obrátit se přímo na novou pojišťovnu a trvat na zrušení neplatné registrace, nebo požádat o asistenci původní pojišťovnu, která s vyřízením problému pomůže.

„Zaskočení lidé se přitom o vzniklé situaci dozvěděli až ve chvíli, když ve schránce našli nový průkaz pojištěnce od OZP,“ uvedl mluvčí VZP Oldřich Tichý.

Dodal, že ke změně pojišťovny je přitom zapotřebí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten se pak odnese či pošle na pobočku nově zvolené pojišťovny. Odhlašovat se u původní pojišťovny klient nemusí.

OZP na svém webu uvádí, že v celkovém počtu stažených přihlášek, které eviduje v každém přestupovém termínu, je i malé procento případů skutečně způsobených tím, že jejich klientský pracovník pochybil.

„S pracovníky, kteří se na nich negativně podíleli, jsme už ukončili spolupráci a v těch nejzávažnějších případech spolupracujeme s policií,” stojí v prohlášení. Pojišťovna zároveň zavedla systém ověřování přijatých přihlášek a všechny budoucí klienty v dostatečném předstihu před termínem přestupu kontaktuje. Chce tím eliminovat případy, kdy klient o změně zdravotní pojišťovny vůbec neví.

Podvodníci „kontrolují“ průkazku pojištěnce

VZP hovoří o situaci jako o organizované nezákonné činnosti neznámých náborářů.

Nejčastějšími taktikami těchto podvodníků, jak přimět klienty k přeregistraci, je podle VZP kontrola platnosti průkazu pojištěnce, vydávání se za pracovníky pojišťovny, kteří kontrolují, zda lékaři nevykázali na klienta neposkytnutou péči, nebo předstírání, že tito lidé provádějí průzkum spokojenosti se službami společnosti a požádají klienta, aby jim dotazník podepsal. „Ve skutečnosti však nechají klienta podepsat přeregistrační formulář,“ dodal Tichý.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Každá čtvrtá restaurace použila přepálený fritovací olej, tvrdí inspektoři

Každá čtvrtá kontrolovaná restaurace používala podle výsledků SZPI nevhodné...

Více jak čtvrtina kontrolovaných restaurací používala přepálené fritovací oleje. Státní zemědělská inspekce provedla...

Češi budou víc klikat kvůli jídlu, věří e-shopy. Čekají rychlý růst

Ilustrační snímek

Loňský rok byl pro e-shopy nadmíru úspěšný. Nejvíce narostly ty, které nabízejí jídlo a pití, a to o více než padesát...

Cena dřeva za rok klesla o polovinu. Na kůrovci se dá ale i dobře vydělat

Práce s motorovou pilou je hlučná. Ve Žďáru to bude v neděli problém.

Pro majitele lesů je to pohroma. Cena za kůrovcové dřevo balancuje na hranici ziskovosti a nic nenapovídá tomu, že se...

Najdete na iDNES.cz