Mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí ale řekla, že zrušení zákona z roku 2005, který umožňoval vyvlastnění pozemků potřebných pro stavbu nové dráhy, nebude mít vliv na pokračování přípravy stavby paralelní dráhy.
"Jeho podstatou bylo, že umožňoval vyvlastnění potřebných pozemků a byl koncipován v době, kdy letiště ty pozemky nemělo. Ty pozemky už se nám ale dohodou podařilo získat," řekla iDNES.cz Krejčí.
Michal Spáčil, mluvčí brněnského Ústavního soudu, k rozhodnutí řekl, že zákon porušuje princip dělby moci a princip rovnosti, protože neříká proč zrovna tato stavba je veřejným zájmem a proč zrovna tito majitelé pozemků by měli být vyvlastněni.
Zákon dále neumožňuje správní a soudní přezkoumání, protože zkracuje doby, za které je nutné návrh k přezkoumání podat.
S výstavbou nové přistávací a vzletové dráhy na letišti Praha-Ruzyně souhlasila v roce 2001 vláda Miloše Zemana. V roce 2006 ale Nejvyšší správní soud zrušil změnu pražského územního plánu, která stavbu ranveje umožňovala. Vyhověl tak stížnosti Petra Hlávky a Miloše Bělohradského z Prahy - Nebušic, kteří proti stavbě protestovali.
Ještě v roce 2006 přijalo pražské zastupitelstvo novou změnu územního plánu, kterou Bělohradský znovu napadl u soudu. Nejvyšší správní soud se stížností odmítl zabývat, Ústavní soud mu to ale ve středu nařídil.