Starbucks začal kelímky po objednávce jmény podepisovat už v roce 2012, a to s jediným cílem: aby vytvořil dojem osobního přístupu a pocitu. Zákazníci tento přístup přijali přivětivě a měli ho rádi, dával jim pocit, že právě tohle kafe je jejich. Navíc obsluha k jménu často připsala něco hezkého nebo nakreslila jednoduchý obrázek.
Starbucks přichází o zákazníky. Tržby tohoto řetězce se opět propadly |
Nyní ovšem řetězec od této tradice upouští. I když se obsluha na jméno zeptá, na kelímku zákazník najde jméno vytištěné na lepicím štítku. Každá nálepka bude navíc označena nejen jménem zákazníka, ale obsahuje také shrnutí konkrétní objednávky nebo QR kód s nutričními a údaji a obsaženými alergeny.
Globální systém
Na nový pokladní systém přechází kavárenský gigant postupně. Již několik let funguje ve více zemích po celém světě, například ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Německu či Rumunsku. „Do kaváren jsme zavedli nový pokladní systém, který zrychluje proces objednávání nápojů, jídla a dezertů,“ uvedl na dotaz iDNES.cz Starbucks.
Nový systém se nově spustil také v České a Slovenské republice. „Postupně a v nejbližších týdnech bude nový systém implementován do všech kaváren,“ uvedl Starbucks.
Podle něj ovšem nejde o striktní nařízení a je pouze na obsluze, jestli jméno bude psát ručně nebo využije jen vytištěný štítek. „Jde o lidský faktor a žádné globální nařízení to nepřikazuje, aby se jména nemohla na kelímky psát,“ osvětlil řetězec.