Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Diskuse k článku

Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L69a69d37i42s53l52a85v 19K61a60l81o38u50s 7105816191870

No jel jsem na dopravní inspektorát,pak do servisu, pak na STK, pak pro náhradní díly, pak natankovat, přezout pneumatiky. No nemít to auto,tak to za dnešek všechno nestihnu.

+1/0
13.8.2017 14:13

J59i51ř50í 73E49r57b14e68n 1793184216177

R^

(Ale jsou i tací, kteří ten váš vtípek nepochopí - kolegové Vinař, Báča, Hanus a podobní.)

0/0
17.8.2017 8:44

V97l44a42d78i42m55í55r 89R74e76t88t92i35n63g82e22r 7595574331396

Češi jsou v pasti, za co mají vyměnit nové auto? I když sumu by i našetřili na úkor všeho jiné, co by tím získali? Třeba původní Octavia II, robustní a spolehlivé auto s atmosferickým motorem nebo trvablivým dieselem, levné na údržbu. Co by získali jeho výměnou za Octavii III? Tenké plechy, které budou podobané po prvních kroupách, místo motoru sekačku na trávu s miniturbem, které je vystaveno obrovským teplotám což selským rozumem nemůže vydržet dlouho a auto nestojí jak mobil, že ho za chvíli vyměním, to musí většině rodin vydržet dlouho. A to nová auta nesplnují, proto se udržují ta stará, která byla tzv. "držák".

+1/0
12.8.2017 12:18
Foto

J88i90r85i 17K24r82c35k36a 5581989964958

Navíc u trojkové převodovky jsou montována ložiska s větší vůlí,kvůly snadnější montáži.Sto tisíc a novou převodovku.JK

0/0
15.8.2017 22:58

P94e43t84r 71J88a13r85o27s68c59h 4397366216600

koupil jsem fiat 500 na litani a jsem spokojen, nechapu tyhle clanky blbosti.

Místo toho aby se stat staral abychom brali zasadne vetsi mzdu, bude vymyslet dane?

+1/0
12.8.2017 11:37

M82i62r49e89k 85G54a80j62e17r 5101476479440

Opravdu je ekologicke vymenit 10 let stare auto s malym najezdem za nove a dat za to pul milionu? Za dalsich 10 let to nove bude uz 10 let stare, zatimco to stale dobre puvodni auto bude jen 2x starsi. Proste zalezi na stavu auta, ne tolik na veku.

+4/0
11.8.2017 10:31

J57a83n 65U86l87m 7590299426942

Koupil jsem si teď ze srandy Mercedes CLK 3,2 z roku 2000, protože za pár let už tyhle obsahy nebudou. A to co má to auto uvnitř (o motorizaci ani nemluvím) to dneska nenajdu v žádných Škodách, Hyundaích, Kiách, Seatech...

Funguje naprosto perfektně a pro ty co chtěji argumentovat vysokým povinným ručením: 2333,- Kč u Allianz

+6/0
11.8.2017 8:55

J37i71ř61í 75E94r82b49e13n 1453144546177

Budiž vám to přáno. Většina normálních lidí si "ze srandy" koupí leda tak nový koberec za pár stovek než auto za milion.

+2/0
11.8.2017 20:55

M82a86r88t23i51n 23S39e18d55o34n51a 2555176586549

Tak to jste asi jediny kdo ma obsah 3.2 , vetsina motoru ma objem :-P. Jinak mam pochyby, zda mate ISOFIX.

0/0
13.8.2017 18:57

P17ř82e44m53y70s57l 46H57r94o81m12a66d91a 2494646858171

Tak tvrdit, že stará auta jsou lepší než ta nová je dost úlet. Když například porovnáte benzinového Forestera 2007 s tím současným, tak zjistíte, že motor má stále stejný základ, ale technologicky je to auto mnohem dále, než předchozí generace. Je pravda, že diesel-boxer by nejprve hodně poruchový, ale to už se také změnilo. Rozhodně nová auta jsou nesrovnatelně lepší než ta deset let stará.

Jiná věc je porovnání s dvacet let starými jednoduchými auty, která jsou levná na údržbu. Jenže tato auta už dlouho udržovat v provozu nepůjde, rez je svinstvo. :-/

+1/−1
10.8.2017 22:51

J38o88s32e41f 20H78r39u14b21o58s 9596829103139

Co mě vyjde kompletní rekonstrukce Forestera I. generace je titěrný zlomek ceny nového. Jako bonus auto není nijak složité na údržbu. nevidím nejmenší důvod proč si koupit nové a projebat peníze za auto, které mě svou udržbou a naklady s ním spojené vyjdou jako rodinný dům.......

+2/0
10.8.2017 23:06

P38ř46e86m66y10s78l 21H14r51o96m78a59d34a 2294816298391

:-/Tak nový Forester je levnější, než byl jeho předchůdce 1. i 2. generace. Forestra první generace je velice těžké rekonstruovat. Ještě tak možná provést repase podvozku, udělat brzdy, spojku, rozvody. Horší už je to s generálkou motoru. Nejhorší je však rez u zadních tlumičů, kdo neošetřoval spodek a dutiny, ten má Forestra sežraného až hrůza, a to i toho druhé generace. Pravdou je, že těch udržovaných Forestrů se nikdo moc nezbavuje, v bazarech jen předražený šrot s nájezdy kolem čtvrt milonu kilometrů :-/

+1/0
10.8.2017 23:17

J25o30s39e96f 57H74r54u14b53o96s 9656149573679

Ale pokud nekdo auto používá vice než 10 let, tak jeho zkušenosti s vozem budou o něčem vypovídat. a pořád je pro výhodnější starší a léty prověřený vůz než krok do neznáma. :]

0/0
10.8.2017 23:23

T45o89m40á15š 86Z42e25m45a14n 3875978724115

Mám SG z roku 2007 - oproti současnému má o 8 kW víc, o 200+kg méně, je menší a je nižší, nenaklání se tolik, má redukční převodovku (porovnávám benzínové verze).

Mám ho jako druhé auto na kratší trasy/ježdění po městě/ do lesa/ v zimě. A baví mne s ním jezdit.

Navíc nové Subaru s automatem už nemá mezinápravový diferenciál, ale spojku alá Haldex:-/ To si rovnou můžu koupit Karoqa..:-(

A to nemluvím o klesající kvalitě u Subaru s časem.

+2/0
10.8.2017 23:24

J11o23s31e63f 59H17r14u61b27o95s 9546709103959

Haldex je pro mě sebevražda. Jinak co se SG 2007 týká, zatím jen samé klady. Až jednou potkám strom tak tvrdě, že neopravím staré SG tak II. je jasná volba.... ;-D

0/0
10.8.2017 23:31

P36ř93e91m78y88s16l 91H90r60o60m27a79d16a 2184606708321

Mám 3. generaci benzín s redukční převodovkou a mezinápravovým diferenciálem !! 8-o asi shoda názvu 8-o

0/0
10.8.2017 23:46

J91o94s57e57f 58H81r95u68b76o62s 9746669113339

Teď nejak nechapu. :]

0/0
10.8.2017 23:49

P22ř94e80m63y27s33l 80H89r21o40m78a31d35a 2164116588321

prostě i třetí generace se dělala i s redukční převodovkou a bez haldexu. Jestli to teď změnili to fakt nevím. Naštěstí Subaru nemusí člověk kupovat každý druhý rok. Do ojetého bych však nešel. Asi si tohle budu hýčkat, aby mi vydrželo až do smrti.

+1/0
10.8.2017 23:52

J64o57s28e91f 95H43r94u13b81o95s 9966359883679

Nechci nějak urazit ale mě ten nový design moc nezaujal.

Ani jsem neměl možnost se III. generací svézt, natož ji projet.

+1/0
10.8.2017 23:55

P19ř70e49m86y11s84l 81H54r68o72m68a39d98a 2394656858621

jezdí stejně skvěle jako předchozí generace, navíc je mnohem pohodlnější

+1/0
11.8.2017 0:12

T72o73m80á78š 68Z74e43m53a84n 3205248394325

Ano cca do 2013 se dělal 5° s redukcí a nižším výkonem než v SG, současný už nemá ani tu redukci.

0/0
11.8.2017 17:30

L95a17d66i70s16l61a95v 17K71a92l45o12u83s 7545216261740

Tak příklad právě značky SUBARU je dost nešťastný. Na území ČR této značce není přáno. Naftové verze jsou doslova úlet výrobce, které nemají se spolehlivostí japonských výrobců nic společného. Reklamace neuznávají, opravy cenově totálně přemrštěné. Náhradní díly nedostupné, resp. jsou originály za ty totálně přepálené ceny. To co stojí v dolarech nějaké peníze, tak v ĆR stojí 3x tolik. Servisy si dělají ze zákazníků TOTÁLNÍ DOJNÉ KRÁVY. Nikdo tomu pořádně nerozumí, takže spíš vymění polovinu auta a stejně na nic nepřijdou. Rez řádí už i u zánovních vozú. Značka i auta mohla být dobrou volbou, ale v kombinaci cenové politiky a přístupu k zákaznikům (arogance) tato značka ztrácí na území ČR smysl.

+1/0
11.8.2017 8:19

P29e68t37r 20J86a20r58o44š 2234621815257

Technologicky ano. Ale co zivotnost a spolehlivost?

0/0
11.8.2017 8:36

J93a33n 85U46l96m 7790339366242

Jo?

0/0
11.8.2017 8:45

M83a54r69e86k 53J14a52n67e80č64k84a 1197716573411

Vám se opravdu design nového Forestera, stejně tak Outbacka líbí? Výjimkou je tady snad pouze Levorg. Navíc diesel boxer si to tak podělal se spolehlivostí u uživatelů a byla to doslova "časovaná bomba", kdy se bude muset měnit půlmotor, tím spíše, jak je choulostivej na kvalitu nafty, tak dnes by šel do něj už pouze dobrodruh. Stejně tak CVT Lineartronic, staré hydroměniče jsou při správném zacházení a pravidelné výměně oleje téměř nesmrtelné. CVT už takovou výdrž nemají. To vám píši jako velmi spokojený majitel Legacy IV, o které se vzorně starám, i když to auto kromě pravidelné výměny oleje nic nechce, byť nový Levorg se mi dosti líbí, ale nevidím důvod jej kupovat, protože žádný diametrální rozdíl, coby nástupce Legacy IV tady nevidím, tím spíše, že jsem v něm jezdil. O něco lepší podvozek určitě má, ale kvůli tomu nemá cenu investovat něco přes 800tkč, to dám raději do něčeho jiného :-)

0/0
11.8.2017 15:25

J24o38s71e31f 29H72r36u37b68o92s 9866489753259

Je to prosté, říká se tomu plánované zastarávání... Vozy od roku vyroby 2000 jsou spotřebním zbožím.

0/0
10.8.2017 22:45

L40a49d67i57s93l64a83v 28K48a39l77o44u16s 7505416611510

Asi to bude tristní,ale důvod bude prostý. Starší vozy jsou lepší, než ty nové.

+8/−2
10.8.2017 20:02

M67i94c26h53a20l 41N57a20j82m43a85n 7219923876300

Jo to určitě ;-D. Namátkou pár pátnáctiletých aut: škoda fabia 1. generce, škoda octavia 1. generace, peugeot 406, opel astra G,......... To jsou vyloženě lepší auta, než současná produkce.

+6/−2
10.8.2017 20:19

J34o29s51e85f 49H12r30u25b79o71s 9696759143759

Za 406 v combi jsem zaplatil 10.000Kč :D Za tu dobu už bez investic najela 35.000Km a to jsem a mám averzi na francouzká auta. ;-)

+5/0
10.8.2017 23:14

J62a94n 79B57a19r52t61á64č32e52k 6295425380519

S P406 benzín nemám problém, nechybí mu nic co potřebuju, nejsem v něm jak sardinka, kolena mám od sebe, hlavou nedrkám o střechu, většinu servisu lze dělat svépomocí, takže levný provoz o nic moc dražší než Felicie, utáhne větší přívěs, nehnije, je pohodlný, takže pohoda.

+6/0
10.8.2017 23:17

J78o43s26e28f 23H97r71u46b74o36s 9856889723259

406 jsem si pořídil jen díky ceně a mé zkušenosti jsou více než kladné. Dokonce i ta klimatizace funguje :D :D :D

+1/0
10.8.2017 23:25

J68a44n 66B78a92r87t40á23č52e82k 6505195850189

Po ZX jsem chtěl Xantii, v té době nebyl výběr a objevila se 406 a stála 30000, nějaké zásahy byli nutné a i přes stáří má nájezd 25-30000 ročně, přesto má provozní náklady do 1 Kč / km bez paliva.

+1/0
10.8.2017 23:31

J11o37s86e77f 64H55r88u92b82o95s 9606459413949

1Kč na kilák to by sedělo, neuveřitelné jak jsem si rozšířil obzou u octavii. Naše firma je využí již spoustu let, a nejméně nakladná je ta nejstarší bestie. III. octavia je neskutečně nákladné auto. Jen už ta I. není dost reprezantativní.....

+1/0
10.8.2017 23:36

P25e86t69r 77J38a18r80o80š 2434431345367

Tak skoda oktavia I. generace je obecne jedno z nejoblibenejsich aut u nas. Zejmena v nafte. Ani muj soused na nej neda dopustit. Pry radsi proda Sharana, nez by se zbavil oktavky.

0/0
11.8.2017 8:41

J23a90n 65U60l72m 7340149886492

Tak nejmenuj záměrně odpad, krupko

0/0
11.8.2017 8:48

L23i90b54o93r 56H38l98u65b38u70č21e16k 4960790287557

VW GOLF IV. ....v čem je horší, než současné vozy stejné třídy...??

0/0
13.8.2017 21:07
Foto

R36o27m30a57n 38K13o82z87e25l 4417966483874

Hlavně ty vozy vydrží hodně.....Fabiím bude už 18 let a na vrakovišti ji nenajdeme, taktéž Octavií 1.generace šlo na vrakoviště velmi málo.

+3/0
10.8.2017 21:24

M48a31r46t74i66n 54K74a62r80á58s88e35k 9548253238758

Tak sam pisete - nejstarsi fabie maji dneska 17 nebo 18 let. Jestli prumerne stari vozu je cca 15 let, tak to znamena ze prumerne auto musi vydrzet dohadem kolem 30 let, aby to pak spolu s novymi dalo ten prumer 15, tzn ty 18 lete fabky jsou lehce za pulkou prumerne doby zivotnosti, tedy neni divu ze nejsou na srotaku

0/0
10.8.2017 23:38
Foto

R97o20m18a76n 45K40o37z64e10l 4107916543784

No také platí, že stáří vozového parku je u nás už dlouho 14 let, teď to začalo jít nahoru a to i proto, že dříve auta odpadávaly kvůli korozi, jenže Fabie i Oktávky reznou velmi málo.

0/0
10.8.2017 23:51
Foto

J37a12n62a 45K83o78z80á84k61o81v65á 52V57o26l19r52á22b96o75v27á 9863244495511

Mají tam trochu rozpor. Češi (občané) mají nízkou kupní sílu a tak kupují levná stará auta z dovozu a na závěr se dočteme, že regulovat se dá m. j. zvýšením silniční daně pro stará auta určená k podnikání. Firmy jsou největší tahouni, kdož nové vozy kupují. Logicky mně z toho vyplývá, když nezabral med (šrotovné), tak se zkusí bič (silniční daň). Jakmile ji stát zavede pro všechna auta, nejen podnikatelská, to bude najednou vichr..

+1/0
10.8.2017 19:07

V69l60a46d67i10m89í86r 72F88i11b98i91g46e77r 5384151691634

U nás žádné šrotovné nebylo, ale taky to vidím že se spíš půjde formou represí než pobídek a stimulací.

0/0
10.8.2017 19:28

T10o43m89á88š 30Z90e84m94a49n 3635338544875

V roce 2000 byl brutální rozdíl koupit si nové auto a zbavit se starého.

V roce 2010 tu při výměně nějaký posun také byl.

Ale dnes? Mám jedno auto staré 8 let a druhé 9 (a pak máme ještě 3. které má 19, ale to už moc nepočítám, ikdyž stále funguje a odmítá umřít) a nepředpokládám že bych je musel do 5 let měnit. Když jedu jejich současnými ekvivalenty, nevidím žádný posun, žádný přínos, spíš potenciální potíže a downsizing.

Obnova za nové stejně drahé by byla spíš krokem dolů a koupit nové-lepší za mega se mi nechce..

A třeba zkuste dnes na trhu najít adekvátní náhradu za Subaru Forester SG..

+3/0
10.8.2017 19:03

P49ř38e72m44y84s86l 43H17r33o75m95a87d56a 2814286638901

Tak zrovna u toho Subaru je ten pokrok velký. Nový Forester je větší, technologicky daleko lepší a přitom je za stejnou cenu, jako byl jeho předchůdce. Připomenu jen, jak moc první a druhá generace trpěla na korozi u zadních tlumičů. Nehledě na to, že druhou generaci Forestra spíše nahrazuje Subaru XV.

0/0
10.8.2017 22:58

T15o90m31á47š 60Z25e96m81a20n 3175938654155

Narostly rozměry a hmotnost.

Klesl výkon (benzínu)

Ubyla redukce

Už to není nízký crossover, který to na asfaltu natřel oktávkám a v terénu súvéčkům..

Ale uvažuji o Outbacku jako náhradě stávajícího kombi na dlouhé trasy - chybí mi 4x4 a světlost, když chci po dleší trase odbočit ze silnice.

0/0
10.8.2017 23:30

P98ř38e81m77y32s95l 57H30r55o85m16a71d93a 2524686508681

koupit můžete i třetí generaci s redukční převodovkou, ten výkon není žádná tragédie ;-)

Hlavně jak píšu 1. a 2. generace, tam byl obrovský problém s korozí kolem zadních tlumičů. Prostě ta auta nejsou nesmrtelná ;-(

0/0
10.8.2017 23:49

M75a86r23e38k 55J38a87n82e50č98k90a 1667616903851

Japonské vozy do roku výroby cca. 2007-2008 prostě rezly. To není nic nového, teprve pak se to zlepšilo. Stačí si jenom otevřít kapotu motoru u těchto starších ročníků a kouknout na motory a hned je jasno, kdo a jak se o to auto staral a kde ho provozoval a nemusíte si auto ani zvedat a koukat na spodek ;-)

0/0
11.8.2017 15:40

T85o76m89á88š 26G61r38o59s22s31m39a13n18n 6194148862181

Kdyz se nechate

0/0
10.8.2017 18:59

J97a69k18u13b 97K52n18e52c94h10t42o16v41s68k26ý 3350936491642

Když jsou lidé vykořisťování, tak se nedivme, že nemáme na nová auta.

+2/−1
10.8.2017 18:12

T48o59m41á64š 87G77r24o68s47s35m89a39n41n 6554958652291

Kdyz se nechate, vy sam jste svuj cas prodal nekomu za penize ve smlouve, za mesic. Mate moznost. Zmenit to

+1/−4
10.8.2017 19:00

P84e53t27r 59S63c94h75w96a89r10z 7798669503341

Ano, ale.... Kdo bude péct rohlíky, pucovat hajzly, sedět na kase v superhyper, dělat ve skladu - a zároveň si poslušně kupovat nový vůz co pět let? ;-D

+2/0
10.8.2017 20:19

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz