Podle dat společnosti Intersport se zvedly prodeje zimního sortimentu jak v kamenných prodejnách, tak i na e-shopu. Podle marketingové manažerky Lucie Kuricové se na vyšších prodejích podílí důležitý faktor. „Zákazníci přicházejí uplatňovat dárkové poukazy, které dostali pod stromeček. Velmi často jdou cíleně za konkrétním typem zboží, ale setkáváme se i s impulzivními nákupy – v řadě případů nakupují zákazníci nad rámec původního plánu i částku dárkové poukázky.“
Ve Sportisimu také potvrzují zvýšenou povánoční poptávku po zimních produktech, ale také stejný trend. „Zákazníci využívají poukázky a peníze, které dostali pod stromeček a blíží se jarní prázdniny. „Ale hlavním důvodem je chladné počasí,“ doplňuje Tomáš Borek, ředitel komerčního oddělení ve Sportisimu.
Uplatnili jste v lednu dárkový poukaz z Vánoc na sportovní oblečení nebo vybavení?
Hitem ledna jsou brusle
Podle Tomáše Borka ze Sportisima jsou dokonce některé zimní kategorie téměř vyprodané. „Největší zájem je o brusle, zimní bundy a lyžařské vybavení,“ dodává Tomáš Borek. Prodeje jsou podle něj výrazně nad loňským rokem, kdy bylo skoro celý leden mnohem teplejší počasí. Podle vyjádření Intersportu se dokonce proti loňskému roku pětkrát zvedl prodej bruslí a souvisejícího vybavení na tento sport.
Lednové ochlazení s sebou také přineslo více impulzivních nákupů, jelikož si řada zákazníků potřebovala doplnit šatník o zimní oblečení. „Vedle dámských a pánských bund či zimních bot je častým cílem nákupu také dětské zimní oblečení – kombinézy, zateplené kalhoty, bundy, termoprádlo i boty do sněhu,“ dodává Kuricová.
České outdoorové značky ušly dlouhou cestu. Jsou hrdé, že vyrábějí doma |
Podle mluvčí hypermarketů Globus Anety Turnovské proti předchozímu týdnu došlo k 25procentnímu nárůstu prodeje zimního oblečení – bundy, svetry, rukavice i čepice. „Zájem je o zateplenou obuv podle ní mráz zvedl dvojnásobně, sněhulí se tento týden prodává třikrát více, doplnila. „V meziročním srovnání zaznamenáváme nárůst v prodeji zimní módy v průměru o deset procent,“ uvedla.
Letošní zima má velmi příznivý vliv také na prodeje české outdoorové značky Kilpi. Vzhledem k nárazovým velkým nadílkám sněhu a mrazům jsou zákazníci naladěni k nákupům nového oblečení. Přispívá k tomu také provoz lyžařských středisek. „Podle aktuálního vývoje trhu je pro nás letošní zima nadstandardní a jde vidět, že zákazníci za novou kolekci rádi utratí. Očekáváme nárůst v obratech přibližně dvacet procent proti loňské zimě,“ očekává marketingová ředitelka Kilpi Aneta Nováková.