Televizi ovládla firma vlastněná Jaromírem Soukupem.

Televizi ovládla firma vlastněná Jaromírem Soukupem. | foto: Dan Materna, MAFRA

Soukup rozšířil své mediální impérium. Od Chrenka koupil TV Barrandov

  • 9
TV Barrandov má nového vlastníka. Od Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka ji koupila společnost Empresa Media ovládaná Jaromírem Soukupem. Oznámila to výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková. Cena transakce nebyla zveřejněna.

Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov. "TV
Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jejž budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice," uvedla předsedkyně
představenstva Empresa Media Marcela Hrdá.

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. V jejím managementu působí také Robert Kvapil, který byl jmenován do funkce předsedy představenstva TV Barrandov.

Empresa Media v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110 000 kusů, Empresa Media navýšila
náklad až na 300 000 kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky.

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Doposud patřila do impéria podnikatele Tomáše Chrenka, který ovládá mimo jiné Třinecké železárny či filmové ateliéry Barrandov Studio, podniká v energetice, zábavě i zdravotnictví. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 milionů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.

Oba aktéři obchodu, Chrenek a Soukup, se angažují i v kampani před prezidentskými volbami. Chrenek věnoval devět milionů korun na kampaň Jana Fischera. Tohoto kandidáta podporuje také Soukup. Podle Fischera působí jako jeho mediální poradce bez nároku na honorář (podrobnosti o zapojení podnikatelů do kampaně zde).

,