Soukup rozšířil své mediální impérium. Od Chrenka koupil TV Barrandov

  11:20aktualizováno  11:20
TV Barrandov má nového vlastníka. Od Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka ji koupila společnost Empresa Media ovládaná Jaromírem Soukupem. Oznámila to výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková. Cena transakce nebyla zveřejněna.

Televizi ovládla firma vlastněná Jaromírem Soukupem. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov. "TV
Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jejž budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice," uvedla předsedkyně
představenstva Empresa Media Marcela Hrdá.

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. V jejím managementu působí také Robert Kvapil, který byl jmenován do funkce předsedy představenstva TV Barrandov.

Empresa Media v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110 000 kusů, Empresa Media navýšila
náklad až na 300 000 kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky.

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Doposud patřila do impéria podnikatele Tomáše Chrenka, který ovládá mimo jiné Třinecké železárny či filmové ateliéry Barrandov Studio, podniká v energetice, zábavě i zdravotnictví. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 milionů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.

Oba aktéři obchodu, Chrenek a Soukup, se angažují i v kampani před prezidentskými volbami. Chrenek věnoval devět milionů korun na kampaň Jana Fischera. Tohoto kandidáta podporuje také Soukup. Podle Fischera působí jako jeho mediální poradce bez nároku na honorář (podrobnosti o zapojení podnikatelů do kampaně zde).

Autoři: ,

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Inspekce zveřejnila tři restaurace s podivným původem hovězího masa

Ilustrační snímek

Od propuknutí kauzy s nevyhovujícím hovězím polským masem provedla Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)...

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Husákovy hradby. Symbol minulého režimu poskytl domov milionům Čechů

Sídliště na Slezském předměstí v Hradci Králové (5.2.2019).

Pozůstatek minulého režimu v podobě rozsáhlých betonových sídlišť bývá často kritizován jako nevzhledné, nekvalitní či...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Levná data? Musíme porovnat skutečné ceny a mluvit s operátory

Ilustrační snímek

Česko má jedny z nejvyšších cen mobilních dat v celé Evropě. Podle posledních porovnání u nás ceny mobilních služeb...

Místo váhy velikost. Pošta změní způsob oceňování balíků

Česká pošta. Předvánoční provoz v malešické třídírně.

Česká pošta od března změní výpočet ceny posílaných balíků. Namísto hmotnosti se bude nově určovat podle velikosti....

Pražský hotel vydával české hovězí za australské, steak za 650 korun

Kráva před hotelem Holiday Inn u Kongresového centra.

Hotel Holiday Inn sídlící na pražském Pankráci lhal svým zákazníkům o skutečném původu podávaného hovězího masa. O...

Najdete na iDNES.cz