Na nádraží v Ostravě Svinově se rychlík RTexpress zatím neobjeví.

Na nádraží v Ostravě Svinově se rychlík RTexpress zatím neobjeví. | foto: České dráhy

Soukromý rychlík do Ostravy v prosinci nevyjede

  • 46
Konkurence pro rychlovlaky Pendolino se odkládá. Od 10. prosince měly na trase mezi Prahou a Ostravou jezdit rychlíky RTexpress. Společnost Railtrans je ale musela zrušit. Nezískala totiž od státu potřebná povolení.

„Český drážní úřad dosud nevydal souhlasné stanovisko k žádosti o schválení lokomotiv Siemens k provozu na českých železničních tratích, která byla podána v dubnu 2006,“ uvedl Railtrans v prohlášení.

Ve středu 29. listopadu zároveň neúspěšně skončila jednání o možných náhradních řešeních. Vlaky RTexpress v kategorii InterCity tak až do schválení nových lokomotiv jezdit nebudou.

Podle jednatele společnosti Petra Šimrala zabránilo nasazení náhradních lokomotic jejich stáří. „Hrozilo, že bychom nemuseli splnit jízdní řád,“ řekl iDNES.cz.

Kdy se RTexpres na svou trať vypraví, si Šimral netroufl odhadnout. „Doufáme, že to bude ještě během platnosti nového jízdního řádu ČD,“ řekl pouze. Nový řád bude platit od 10. prosince 2006 do 8. prosince 2007.

Jízdenka z Prahy do Ostravy měla v RTexpressu stát 240 korun, to by proti pendolinu byla zhruba polovina. V ceně měli mít cestující také rezervaci místa, pro její získání neměl být potřeba žádný slevový kupon.

Expresy Railtransu měly mít podle plánu šest vagonů: jeden restaurační, jeden pro cestující 1. třídou, dva pro 2. třídu a dva rozdělené na část pro 1. a 2. třídu.

Problémy Railtransu způsobily moderní lokomotivy Siemens řady 189. Podle Drážního úřadu mají na českých kolejích potíže s elektromagnetickou kompatibilitou - to znamená, že mohou rušit činnost zabezpečovacích zařízení na tratích. Podobné problémy zdržovaly i nasazení pendolin v Česku.

,