Slovenští důchodci vzali Lidl útokem

  • 106
Slováci se konečně dočkali. V bratislavské čtvrti Petržalka otevřela společnost Lidl svou první prodejnu na Slovensku. Ekonomové i Bratislavané očekávali téměř cenovou revoluci. Ale zatímco analytici zůstali u prognóz, obyvatelé Bratislavy vzali nový obchod útokem. Některým povolily nervy.

Lidl lákal první den Slováky na pivo za sedm korun nebo banány za jedenáct. Ceny přitáhly nejen stovky Bratislavanů ale i lidi z okolí, uvedl slovenský list Pravda.

Podle agentury Sita jsou cesty v okolí obchodu téměř neprůjezdné a parkoviště přeplněná. Stovky lidí, převážně důchodců, čekaly, aby se dostaly dovnitř a další desítky se proplétaly s obrovskými nákupními koši v přeplněném obchodě.

Lidl leták

Nakupujete rádi v prodejnách Lidl?

Aktuální leták Lidl a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

S námi najdete i nejbližší prodejny Lidl.

Návaly davu nezvládly některé slabší povahy, a proto žádnou výjimkou nebyly ani ostřejší výměny názorů.

Policie: Zatím se nikdo neporval
“Zatím se nikdo nepopral,“ citoval list Pravda mluvčího bratislavské městské policie Petra Plevu a dodal, že kromě policistů dohlíží na nákupuchtivé Bratislavany i soukromá bezpečnostní služba.

Lidl začne v menších městech
Další obchody Lidl otevře v Žilině, Nitře a dále především v menším městech.

„Je to logické. Lidl začíná tam, kde je konkurence nejmenší,“ řekl pro Pravdu ředitel agentury Terno Ľubomír Drahovský. Podle Drahovského nastane náročný boj o spotřebitele a obchodníci v blízkosti nového konkurenta budou muset na novou situaci zareagovat.

S tím souhlasí i prezident slovenského Svazu obchodu Pavol Konštiak. Podle něj způsobí nový řetězec problémy hlavně menším obchodům a je jisté, že Lidl některé z nich zlikviduje. Velké obchody by podle obou odborníků existenční problémy řešit neměly.

Ekonomové: Ohroženi jsou hlavně menší obchodníci
“Většina z nich má totiž stálé zákazníky, a tak se jen budou snažit argumentovat, že i oni jsou levní,“ dodal Drahovský.

Lidl totiž podle něj přiláká zejména starší lidi a lidi s nízkými příjmy. Cenově totiž Lidlu může konkurovat málokdo, nabídka jeho zboží je ale na druhou stranu omezená.

Supermarkety: Lidl pro nás není konkurence
To je také hlavní nevýhoda levného supermarketu. Konkurence tvrdí, že se nového rivala nebojí.

„Na příchod nováčka nebudeme v žádném případě reagovat, protože Lidl nepovažuje me za konkurenci,“ řekla Pravdě Diana Stanková, která zastupuje firmu Ahold, která provozuje supermarkety Hypernova.

To prohlásili i zástupci Carrefouru a Kauflandu. A to navzdory tomu, že Kaufland už v úterý rozeslal do poštovních schránek letáky, kde avizoval zlevnění rohlíků na 70 haléřů. Na úroveň Lidlu, nebo jen mírně vyšší, snížil i ceny dalších produktů. A lidé na takovou politiku slyší.

,