Reklama Bohemia Energy | foto: Bohemia Energy

KOMENTÁŘ: Velký český marketingový úlet aneb když „nic na vás nehrajeme“

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Učebnice marketingu jsou plné příkladů, kdy firemní motto nebo reklamní sdělení totálně pohořelo. Jde o případy více či méně úsměvné, založené zpravidla na jazykovém či kulturním nedorozumění. „Od letošního podzimu se bohužel o zápis na listinu nejvypečenějších firemních sloganů může směle ucházet i Česká republika,“ píše v komentáři vedoucí ekonomické rubriky MF DNES Tomáš Ventura.

Příkladem může být čítanková klasika firmy Clairol, která se kdysi pokoušela prorazit na německém trhu s kulmou Mist Stick. Jenže zatímco v angličtině výraz mist označuje mlžný opar, v němčině znamená hnůj. Těžko se německým ženám divit, že vlasového pomocníka navozujícího atmosféru chléva používat nechtěly.

Ještě o úroveň výš se ono „nehrání“ dostalo ve chvíli, kdy minulý týden vyšlo najevo, že majitel skupiny Bohemia Energy Jiří Písařík začal převádět jmění mezi svými jednotlivými společnostmi.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se