Boj o zákazníky graduje. Nabídek slev je nejvíc za dvacet let

  12:22aktualizováno  13:41
Množství slevových nabídek obchodníků je letos největší za posledních 20 let. Uvedla to společnost Česká distribuční, která letos roznesla slevových letáků nejvíc za poslední dvě dekády a najala si kvůli tomu 500 nových distributorů.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Letáky tak před Vánoci roznáší do schránek zhruba o desetinu více doručovatelů než loni, protože během roku jich společnost využívá zhruba 4 500.

Česká distribuční v říjnu, kdy obchodníci zahájili akční nabídky na vánoční zboží, roznesla přes 190 milionů letáků,. To je nejvíce v její dvacetileté historii. Letos podle firmy více než kdy jindy obchodníci lákají zákazníky na slevy a akční nabídky.

Sleva 10 % je na Vánoce málo

rozhovor s expertem

"Podle našich výzkumů si 85 procent lidí alespoň někdy vybírá zboží podle akčních letáků a vzhledem ke stavu ekonomiky tento trend nadále posiluje. Obchodníci toho využívají právě prostřednictvím častějších akčních nabídek doručovaných do stále většího počtu domácností," uvedl ředitel České distribuční Petr Sikora.

Podle něj je nyní zájem hlavně o slevy na elektronické spotřebiče, protože se kvůli oslabení koruny, které provedla ČNB, čeká jejich zdražení, které přijde po výprodeji zásob v jednotlivých prodejnách.

Česká distribuční letos čeká překročení hranice dvou miliard roznesených letáků ročně. "Je to pro nás rekordní rok. Na českém trhu držíme přibližně poloviční podíl. Odhadujeme tedy, že letos se v ČR roznesou čtyři miliardy letáků," dodal Sikora.

Všechny akční letáky online

Přehled všech slevových a vánočních letáků na jednom místě zde!

Velký nárůst zájmu o slevy potvrzuje i Ondřej Hloupý z portálu AkčníCeny.cz. "Zatímco v předchozích letech rostla návštěvnost portálu zhruba o deset až dvacet procent meziročně, letos v listopadu to bylo o 35 procent, což je vůbec nejvíc v historii firmy," říká. 

V listopadu tak portál podle něj zaznamenal přes 1,6 milionu návštěv a v prosinci to bude ještě více. "Konec roku bývá nejsilnější, takže bychom mohli mít až dva miliony návštěv," říká Hloupý s tím, že zájem lidí roste také proto, že obchodníci dávají do letáků ve slevách i mnohem kvalitnější zboží než dříve.

Nejvíc lidí podle něj reaguje na akční nabídku v okamžiku, kdy sleva přesáhne 20 procent. Čtvrtině lidí stačí jakákoliv sleva, aby pro ně nabídka začala být atraktivní. Zhruba třetina lidí však zareaguje na nabídku až tehdy, kdy sleva přesáhne padesát procent.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Airbus představil nový koncept letadla, design křídel čerpá z přírody

Koncept Airbus Bird of Prey, představený v červenci ve Velké Británii

Největší evropský výrobce letadel Airbus před několika dny představil svůj nejnovější koncept. Jmenuje se Bird of Prey...

Mana chce expandovat se svým "jídlem budoucnosti", shání miliardu

Velký boom za sebou mají nápoje Mana, v kartonovém obalu se vyrábí v Německu.

Její majitelé začínali v garáži, dnes zaměstnávají přes sedm desítek lidí. Řeč je o společnosti Heaven Labs, která pod...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Další z rubriky

Stát chce být vzorem v elektromobilitě. Garáže má však plné „špinavých“ aut

Hyundai IONIQ Electric

Garáže ministerstev a státních podniků stále plní vozy se spalovacími motory. I státní úředníci mají podobně jako...

Mana chce expandovat se svým "jídlem budoucnosti", shání miliardu

Velký boom za sebou mají nápoje Mana, v kartonovém obalu se vyrábí v Německu.

Její majitelé začínali v garáži, dnes zaměstnávají přes sedm desítek lidí. Řeč je o společnosti Heaven Labs, která pod...

Drátenictví zachraňují ženy. Místo hrnců se nyní pletou hlavně ozdoby

Cechmistrová Cechu českomoravských uměleckých dráteníků Hana Maříková.

Typické vyvolávání: „Drátovat, letovat hrnce, spravovat,“ už dnes člověk na ulici nezaslechne. Přestože v celém Česku...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz