"To rozhodnutí je již definitivní, výroba octavií zůstane určitě v příštím roce v Bratislavě. Plánujeme tam vyrobit asi 20 tisíc aut," řekl mluvčí.
Škoda v minulosti několikrát naznačila, že výroba v Bratislavě nemusí zůstat. Podle šéfa odborů Jaroslava Povšíka došlo nejprve ke snížení plánu výroby aut ze 60 na 40 tisíc vozů ročně. Poslední škrt je na dvacet tisíc aut.
Ještě na začátku prosince se zdálo, že firma výrobu octavie v Bratislavě zastaví. Montáž jednoho vozu ve slovenské metropoli je o 400 eur dražší, než v ČR.
"Informaci o škrtech řekl na odborové konferenci přímo předseda představenstva Reinhard Jung," informoval ještě na začátku o stažení výroby z Bratislavy Jaroslav Povšík. - více o plánech na ukončení výroby na Slovensku
Odbory přesun výroby do České republiky podporovaly.
Nejprodávanější modelOctavia je nejprodávanějším modelem automobilky - každá druhá prodaná Škodovka je právě octavia. Kromě Mladé Boleslavi se vyrábí i ve Vrchlabí, a to ve verzi kombi. Nejpopulárnější škodovky se montují i v zahraničních závodech v Indii, Číně, Rusku, na Ukrajině a v Bosně. Během letošního prvního pololetí si octavii koupilo 186 487 zákazníků, což byl meziroční nárůst o 27,1 procenta. Kvůli recesi v automobilovém průmyslu však bude růst prodeje ve druhém pololetí nižší. |