Škoda Auto

Škoda Auto | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Průmyslové srdce Česka mělo loni zástavu. Výroba Škody spadla o 17 procent

  • 15
Škoda Auto loni vyrobila ve svých českých závodech 753 013 vozů, což je o 17 procent méně, než v roce 2019. Důvodem bylo přerušení výroby na 39 dní a opatření proti koronaviru.

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi společnost vyrobila 480 tisíc vozů z modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a Enyaq iV. Jedničkou byla s produkcí 187 tisíc vozů Octavia. Z montážní linky v Kvasinách sjelo celkem 270 tisíc vozů Superb, Kodiaq, Karoq a Seat Ateca.

„V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi navíc přesně podle plánu naběhla výroby modelu Enyaq iV. Na této montážní lince souběžně vyrábíme vozy na bází modulární elektrifikované platformy (MEB) i modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB). Tento koncept je vcelém koncernu VW jedinečný,“ uvedl člen představenstva Škody za výrobu Michael Oeljeklaus.

Vedle hotových vozů vyrobila loni automobilka v tuzemsku 411 tisíc motorů, 383 tisíc manuálních převodovek typů MQ200 a MQ100, 76 tisíc vysokonapěťových trakčních akumulátorů a 151 100 náprav.

Do výroby nového modelu Enyaq iV, která začala koncem listopadu, investovala automobilka 32 milionů eur. Na montážní lince vyrobí 250 až 350 těchto SUV s čistě elektrickým pohonem denně. Do nové obráběcí linky pro ultra jemnou povrchovou úpravu bloků nových tříválcových motorů EVO řady EA211 plazmou investovala společnost zhruba 29 milionů eur.

Fotogalerie

V Kvasinách v červnu firma nasadila robota, který z palet odebírá startovací akumulátory a v režimu just-in-sequence je dodává na výrobní linku. V závodě také testuje automatizované vysokozdvižné vozíky.

V továrně na výrobu komponentů ve Vrchlabí Škoda vyrobila 470 tisíc automatických přímo řazených převodovek DQ200, které se dodávají i do modelů jiných značek koncernu Volkswagen. Vrchlabí jako první výrobní závod Škody na světě vyrábí komponenty s neutrální uhlíkovou bilancí.

Kvůli pandemii automobilka v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě jen 1,005 milionu vozů, což je meziročně o 19,1 procenta méně.

,