Jak informoval server ihned.cz, nejžádanějším modelem zůstala tradičně Octavia. Prodalo se 41 tisíc těchto vozů.
Co země, to jiná cena za octavii. Nejdražší je v Tunisku |
„Kvůli vysoké poptávce na evropském trhu a nedostatečným kapacitám se Škoda rozhodla, že bude část vozů vyrábět na východě. Deset tisíc Octavií se doveze z Ruska,“ potvrdil HN hlavní odborář Škody Auto Jaroslav Povšík.
V Nižním Novgorodu už se letos vyráběly i modely Yeti pro evropský trh. „Kvůli zvýšené poptávce po našich vozech jsme se rozhodli využít podobného modelu s vozem Octavia. Zahájení projektu je plánováno na příští rok,“ sdělila mluvčí Škody Auto Kamila Biddle.
Automobily vyrobené v Rusku musí odpovídat evropským normám.Vyrobené vozy se dovezou nejdříve do Česka a poté budou rozváženy po Evropě.
Firma se snaží zvýšit výrobní kapacity i v závodu v Mladé Boleslavi, kde se pokusila zavést vícesměnné systémy. Odboráři ale byli při kolektivním vyjednávání proti.
Škoda je oblíbená i v Rusku
O auta značky Škoda je v Rusku velký zájem. Jen za listopad vzrostly tamní prodeje o 19,4 procenta na 5700 vozů. Továrna v Rusku není stoprocentně vytížená, proto může vypomáhat mladoboleslavskému závodu.
Jediný problém, se kterým se Škoda musela při testování výroby v Rusku potýkat, byla doprava. Ruský dopravce nedokázal zajistit dostatečné množství potřebných povolení, což mladoboleslavské automobilce ztížilo převoz aut do Česka.
Škoda Auto, která je součástí německého koncernu Volkswagen, je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, kde provozuje tři závody a zaměstnává zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.