Škoda Auto investuje 5,5 miliardy do nové lakovny, vzniknou nová místa

  12:23aktualizováno  13:15
Škoda Auto investuje 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) do nové lakovny v Mladé Boleslavi. Vznikne 650 nových pracovních míst, celková kapacita lakoven automobilky vzroste o 600 na 2 700 karoserií denně. Provoz by nová lakovna měla zahájit v červnu 2019.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

Základní kámen položili zástupci společnosti v pátek 1. prosince. Nová lakovna bude podle Škody jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších v Evropě. 

„Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku. Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. 

Michael Oeljeklaus (uprostřed), člen představenstva společnosti Škoda Auto za...

Michael Oeljeklaus (uprostřed), člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, Bohdan Wojnar (druhý zprava), člen představenstva za oblast lidských zdrojů, a Josef Zmrhal (vpravo), místopředseda Odborů KOVO MB, v pátek 1. 12. 2017 položili základní kámen nové lakovny v Mladé Boleslavi.

V nové lakovně bude firma podle něj realizovat řadu ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí.

Nová místa pro lidi i roboty

V nové lakovně najde ve třech směnách uplatnění až 650 nových zaměstnanců, kteří za den nalakují 600 karoserií. Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2 700 karoserií denně.

Četné pracovní operace však převezmou nebo budou podpořeny roboty. „Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky,“ uvádí Škoda Auto.  

Lakovna bude běžně používat 15 odstínů barev, mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem. Na karoserii se nanáší pět vrstev laku, jeho tloušťka pak činí zhruba 100 mikrometrů.

Víc práce o víkendu nechceme, hrozí stávkou odbory ve Škodě

Stavbou nové lakovny a přijetím rozhodnutí o výrobě elektromobilů v Mladé Boleslavi od roku 2020 se automobilka připravuje na budoucnost. Mezi hlavní témata patří mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, internacionalizace i nové služby související s mobilitou.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí, přes 20 000 z nich pracuje v Mladé Boleslavi. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Socialismus se vrací, ne z Východu, ale ze Západu, řekla Šichtařová

Evropská unie je promořená neomarxisty, Česko je však prozatím oázou klidu. Takový je názor ekonomky Markéty...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Platit se bude za všechny dovezené mobily, řekl šéf OSA v Rozstřelu

Pořadatelé koncertů, média, sportbary, hotely, ale i spotřebitelé, kteří si kupují flash disky nebo CD a DVD nosiče. Ti...

Dvacet hodin ve vzduchu. Z New Yorku míří první přímý let do Sydney

Z letiště v New Yorku letí první let bez mezipřistání s destinací v australském Sydney. Letadlo australské aerolinky...

Žluté lány musí zmizet. Zemědělce čeká omezení plochy vysetých plodin

Tisíce zemědělců v posledních týdnech rozměřovaly pole a lámaly si hlavu nad tím, jak je co nejvýhodněji rozdělit....

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

KOMENTÁŘ: Kdo by nechtěl úlevu na dani? ptá se Ladislav Minčič

„Vláda svádí v parlamentu těžký boj o daňový balíček, který je však jenom balíčkem záplat stávajících daňových zákonů....

S šípkovou, nebo se zelím? Zvěřiny je moc, končí i v krmivech pro mazlíčky

Myslivci i zpracovatelé zvěřiny zažívají vrchol sezony. Maso divočáků, srnců či jelenů však v tuzemsku příliš oblíbené...

Premium

Dobrý sluha, zlý pán. Home office může podle studií zvyšovat stres

Práce z domova, takzvaný home office, je v českých firmách jako benefit čím dál běžnější. Mnozí zaměstnanci si ho...

Místo datového centra letadlo s hangárem. NKÚ prověřil dotace na inovace

Evropské dotace v Česku využívají i firmy se sídlem mimo Evropskou unii. A namísto datového centra si pořídí třeba dron...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz