Skupina Volkswagen, jejíž je Škoda Auto součástí, sdělila agentuře Reuters, že Škoda neustále kontroluje svou pozici na mezinárodních trzích. V prohlášení uvedla, že „o případných úpravách naší strategie zatím nebylo rozhodnuto“. Zároveň informovala, že Škoda podle běžného obchodního postupu neustále kontroluje svou pozici na mezinárodních trzích a přizpůsobuje ji místnímu vývoji.
Vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotěra v neděli večer řekl, že automobilka průběžně přezkoumává své postavení na mezinárodních trzích a přizpůsobuje své obchodní strategie místnímu vývoji.
„Za tímto účelem vedeme pravidelnou konstruktivní diskusi s naším joint venture partnerem SAIC Volkswagen, abychom vyhodnotili, jak nejlépe umístit značku na čínském trhu na pozadí transformace Číny směrem k elektromobilitě,“ uvedl dále Kotěra. O případných změnách na čínském trhu podle něj zatím rozhodnuto nebylo.
Historický milník. Volkswagen v Číně předjela domácí značka s elektromobily![]() |
„Konkurence je tam velmi silná, s našimi čínskými partnery ve společném podniku zvážíme, jak pokračovat,“ uvedl Zellmer. Podle něj je také možné, že Škoda Auto na čínském trhu zůstane, ale zastaví výrobu ve svém čínském závodě. Mezi perspektivní asijské trhy patří pro automobilku ze skupiny Volkswagen Indie, uvedl Zellmer.
Vyhlídky na ruském trhu jsou podle Zellmera velmi nejisté. Škoda Auto a celá skupina Volkswagen zastavily prodeje a výrobu v této zemi po začátku války proti Ukrajině. Rusko bylo v roce 2021 druhým největším trhem pro Škoda Auto s 90 000 prodanými vozy. Finanční dopad rozhodnutí na letošní provozní zisk odhaduje Zellmer kolem 500 milionů eur (12,5 miliardy korun).
Čína patří k hlavním trhům mladoboleslavské automobilky, prodeje tam ale od roku 2019 prudce klesají. Škoda Auto loni podle své výroční zprávy v Číně prodala na 71 000 vozů, což byl její čtvrtý největší trh. Znamenalo to meziroční pokles o 60 procent. V letech 2018 a 2019 byla Čína největším trhem pro Škoda Auto. Prodalo se tam v roce 2018 zhruba 341 000 vozů a v roce 2019 zhruba 282 000 vozů. K poklesu přispěla i pandemie covidu-19.