Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Diskuse k článku

Senát pohřbil penzijní reformu. Vylepšil spoření s příspěvkem státu

Penzijní reforma bývalé vlády Petra Nečase definitivně končí. Tečku za ní udělali senátoři, kteří zrušili takzvaný druhý důchodový pilíř, kdy lidé mohli místo státu posílat část sociálních odvodů do soukromých penzijních fondů. Senátoři také potvrdili vylepšení podmínek důchodového spoření s příspěvkem od státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J47a30n 59H49i43n90k 2627675514617

Vytvářet další pilíře byl nesmysl. Demografickou krizi to nevyřeší, jen přehodí odpovědnost za to, že stát nebude schopen vyplácet důchody, na střadatele. Řekne pak, že si za to můžou sami, že prodělali. Takové projekty, které se vytváří s pomocí legislativy státu, ale za které stát nenese žádnou odpovědnost, jsou jen příležitostí, aby se někdo napakova.

0/0
11.1.2016 10:14

P87e63t71r 20N23e72d48o55m71a 4836675398

Problém je v tom, že u nás je rozumných lidí tak max. třetina. A nejméně rozumní jsou často i nejméně majetní.

0/0
11.12.2015 16:12

I14v88a60n54a 84N61o56v23á 2112212509668

když důchodové peníze vláda nezozkrade a nerozpustí v běžném rozpočtu, tak na důchody bude. Prostě musí hospodařit, ne jen brát a krást

+1/−1
10.12.2015 16:59

J46a61r79o11s17l67a76v 37H46o73r27á78k 5383472646350

"když důchodové peníze vláda nezozkrade a nerozpustí v běžném rozpočtu" - vyber je nizsi nez vyplata duchodu. Takze pokud by to fungovalo tak jak pisete, duchody by musely klesnout.

+2/0
10.12.2015 17:36

J51a10n 52L86u67k57á68š 7147633803442

Ono to tak za minulych vlad fungovalo, ted uz ne.

0/−1
10.12.2015 18:57

P48e65t40r 20N31e26d19o40m22a 4646795778

To je přesně pitomost, kterou papouškuje mnoho lidí. Jelikož se zásadně mění struktura populace. Přibývá důchodců ,klesá počet pracujících, tak abychom udrželi stávající poměr mězi důchody a platy, tak je potřeba buď podstatně zvýšit věk odchodu do důchodu (řádově o 10 až 15 let) nebo zásadně zvýšit odvody na důchody (řádově o 50 až 70%). Pokud se nestane ani jedno ani druhé (nebo kombinace obojího), tak nastane situace, kdy důchody klesnou ze současných 40% (oproti průměrné mzdě) na zhruba 25%. A s tím se opravdu nebude dát vyjít.

0/0
11.12.2015 16:18
Foto

J43a47n 93H21i35n59k 2227895594207

Že se krade, je jasné. v průměru od 20 let do dnešních cca 62 se platí na důchod 29.2% ze superhrubého základu. Za 42 let je to tam naspořeno 147 superhrubých mezd. Když toho půlka padne na nezaměstnatelné a příživníky a ještě jednou se to třeba zdaní, furt by mělo zbýt dost, aby důchodce mohl zbytek života brát apoň 50% bývalého platu. Čistý plat totiž činí asi jen půlku ze superhrubé mzdy.

0/0
11.1.2016 10:23

P56e70t23r 52N91e96d42o96m98a 4666685118

ta cisla, ktera jsem uvadel ukazuji, ze nezbyde tech 50% superhrube mzdy. aktualnu pomer duchod/mzda je 40 a do budoucna bude dynamicky klesat. prumerny vek straveny v duchodu se navic za poslednich 25 let skoro zdvojnadobil. velmi rychle roste vek doziti. a zaroven vyrazne roste podil vysokoskolaku, kteri studuji do 25 let i dele. cast populace je nezamestnanych, cast nemocnych dlouhodobe.

0/0
11.1.2016 17:00
Foto

J46a27n 25H56i17n48k 2267825834567

To je mi jasné, že se demografické parametry opticky zhoršují. Hlavně však lidské práce je třeba míň a míň. To je skoro jediný důsledek růstu produktivity práce. Pokud z ní nemohou profitovat potomci pracujících, kteří odpracovali řádně celých 40 a víc let, tak je něco špatně. Dnešní mladí už nemají stejné možnosti se uchytit na práci u pásu, protože to už plně zvládnou automaty. K tomu, aby systém fungoval, je třeba pracovní dobu zkrátit, do důchodu jít dřív a změnit způsob distribuce produktu, který je vyráběn bez lidské práce. Chápat to jako zdanění není moderní, to spíš projde tzv. rozhazování peněz z vrtulníků neboli nepodmíněný příjem. Jedině tak mohou zůstat zachovány zisky těch, co mají právo z produktiviy práce profitovat, protože výrobní prostředky vlastní.

0/0
11.1.2016 17:14

J17o62s58e75f 42S97o55k24o14l 2690869772529

Je zajímavé, kolika lidem vadí zrušení nečasovo-kalouskovy reformy. Kolik z těch věčných remcalů se zapojilo?

87k z 4.5M pracujících mi nepřijde mnoho.

+1/0
10.12.2015 15:31

L86u28k33á83š 22Š40m54a95h77e40l 2267314462134

Jo, máte přesně pravdu. Když se reforma zaváděla, byly tady v diskusích silné kritické hlasy proti. I já jsem byl proti. Ale zatímco já jsem proti stále (nastavení bylo prostě špatné, hlavně prakticky nulová flexibilita - jednou se zavážete k něčemu na 40 let...), diskutéři najednou otočili. Nechápu.Rv

+2/0
10.12.2015 16:51

R86o42s39t15i12s12l92a21v 46C20a93h51a 6283917387791

Ja jsem byl pro, zapojil se a ted se citim okraden. Okraden o sanci mit se v duchodu lepe.

+1/0
12.12.2015 8:11

M89i57c59h98a90l 72H94o17r71á86k 6164259904406

Znamená to, že když budu měsíčně spořit 1.000,- tak si můžu odečíst 24.000,- nebo pořád jen 12.000,- ?

0/0
10.12.2015 15:20

L22u71k54á64š 25S18v12a67č93i65n15a 9752332812651

ne, v takovem pripade si stale muzete odecist 0,- :-)

+4/0
10.12.2015 15:28

M29i11c74h15a30l 80H27o39r73á18k 6794709524986

Musím tedy spořit minimálně 2.000,- ?

0/0
10.12.2015 15:34

J85a21r61o98s74l64a38v 35H19o89r70á85k 5343512826740

Pro maximalni danovy odpocet 12000,- musite sporit 2000,-. V listopadu Snemovna schvalila zmenu pro pristi rok. Vyssi statni prispevek i vyssi odpocet - az 24000,-. Ale budete muset sporit 3000,- mesicne.

+3/0
10.12.2015 15:50

L19u16k75á15š 96S80v85a44č72i11n47a 9632742922721

maximalni statni prispevek zustava na 230 CZK nebo se pletu?

+3/0
10.12.2015 16:15

J19a25r56o41s65l40a20v 93H56o56r38á40k 5883792776970

Ano, omluva. Prispevek zustava stejny, navysuje se odpocet.

+2/0
10.12.2015 17:35

F52r30a66n41t73i73š70e23k 51E47l60i61á21š 6897443625986

Kdyby ta naše levice dokázala aspoň přijít s nějakým nápadem na důchodovou reformu, ale oni na nápady nejsou.

+1/0
10.12.2015 15:02

V74a24c53l67a21v 71M79e62d59e46k 5731182105175

S těmi nápady to máte těžký. Přejít z průběžného na individuální systém je vpodstatě neufinancovatelné (kdo by živil stávající důchodce, a ty, co mají pře důchodem?), a udržovat průběžný při nízké porodnosti jde jen zvyšováním pojistného a zvýšením věku odchodu do důchodu. (což je jednak nepopulární, a jednak nepříliš reálné, protože značná část lidí prostě nebude fyzicky schopna pracovat do 70, a tak se problém jen přeleje ze starobního do invalidního důchodu)

Takže se vymýšlejí různé hybridy, které mají obvykle víc negativ, než pozitiv.

+3/0
10.12.2015 15:13

M46a30r80t80i31n 10J29i11r95o72u18s79e14k 7296305595938

V inflačním prostředí je jedním z možných fungujících systémů ten průběžný. Druhý fungující by spočíval v univerzální rentě na každou hlavu bez jakýchkoli podmínek spolu se zrušením přímého zdanění práce a odvodů na sociální a zdravotní s přesunem daňové zátěže do DPH a spotřebních daní. Což ale nejde uskutečnit v prostředí, kdy každý stát má jiné daňové nastavení, takže bohužel zbývá jen ten průběžný systém s připojištěním. Tak jak je to teď po zrušení II. pilíře nastaveno je to správně.

0/−1
10.12.2015 14:26

B56e63n 26P44a21v66k35a 1717663167931

Nesouhlasím. De facto jakákoliv nepeněžní aktiva mažou nevýhodu inflačního prostředí.

Fór je v tom, že většina lidí má holej zadek na stáří.

0/0
10.12.2015 15:01

F98r65a69n15t15i26š79e79k 88E88l25i60á13š 6117153735636

Rozhodně jich není většina. Ti, co nebyli líní, pilně se učili a byli pracovití, se důchodem dobře uživí.

0/−2
10.12.2015 15:04

B90e50n 30P68a13v82k57a 1727883507201

Hmmm... nebýt privatizace městských bytů za pár fufniků, tak polovina důchodců pomírá hlady na ulici. Protože ty byty jsou tak jediné pořádné, co ti lidé vlastní, k čemu se za svůj celý produktivní život dopracovali.

+2/−1
10.12.2015 15:10

R57o23m73a36n 11J63e40s89c66h90k98e 9348395417435

Co mají byty společného s důchody ? Spousta lidí si koupili družstevní byty, jiní si postavili vlastní dům, další si koupili . Důchodci jsou na to relativně dobře, na hlavu mají více než rodiny s dětmi. A pokud bydlí ve vlastním, tak mají i méně půjček. Co čeká dnešní mladé ? Nedostupné bydlení. Mají si šetřit na důchod, pořídit vlastní bydlení a měli by mít rodinu a děti. A kde na to vzít peníze ?

0/0
11.12.2015 17:18

J42a52r61m20i69l 57K74v83ě51t97e13n 7213518919802

"Rodí se méně dětí a na stole není alternativní důchodová reforma." A co takhle podpořit PRACUJÍCÍ mladé, aby měli více dětí, namísto importu a podpoře množení lidí, co nikdy nepracovali a jejich děti nejspíš také ne?

+4/0
10.12.2015 14:20

J63a94r67o66s15l62a87v 61H30o22r44á23k 5733392606190

Je nutno podporit pracujici mlade, aby meli deti. Je nutno podporit male deti, jsou budoucnost naroda. Je potreba podporit studenty, jsou budoucnosti naroda. Je nutno podporit absolventy, jsou nadeji naroda. Je nutno podporit mlade pary, aby zalozily rodiny a mely deti, budoucnost naroda. Je nutno podporit mlade s detma, vychovavaji budoucnost naroda. Je nutno podporit starsi pred duchodem, maji to tezke, na konci produktivniho veku. Je nutno podporit duchodce, vychovali budoucnost naroda a zaslouzi si odpocinek.

Jen mi reknete, kdo na to teda ma vydelat?

+6/0
10.12.2015 14:23

J85a35r59m31i46l 13K40v75ě36t16e24n 7703258599702

Řešit to zvýšením důchodů sice pomůže hned získat politické body. Ale za 20 let budem na huntě, když nebudou noví pracujicí.

+1/−1
10.12.2015 14:33

J58a36r71o33s42l28a76v 52H81o22r40á26k 5963952276230

Ptam se vas kdo na to ma vydelat.

+3/0
10.12.2015 14:34

I73l65o72n53a 88E14r88n50e87s67t61o52v44á 7463389895700

A ptáte se naprosto správně. R^

0/0
12.12.2015 13:17

P85e71t89r 41J21a82r66o13š 2234291145497

Vzdelat na tohle neni problem. Problem je vzdelat na tu armadu nenazranych uredniku.

+1/0
10.12.2015 15:37

M16a22r61t61i50n 50P27e36c54i81n18a 4481133

To je jednoduché, stačí výrazně snížit daně.

0/−1
10.12.2015 14:58

V70a88c82l40a24v 91M50e54d54e17k 5641162405175

nejsem si moc jistý, jestli by snížení daní vedlo ke zvýšení porodnosti.

+2/0
10.12.2015 15:18

J61a58n 34Z83p64ě81v37á35k 8164212112278

Lidé by si konečně měli uvědomit, že v kapitalismu je každý zodpovědný sám za sebe. A dokud budou lidé dávat své peníze do spoření a fondů, které jsou podinflační (snižují hodnotu peněz = kdo v nich spoří, dobrovolně se nechává okrádat), tak to nikam nepovede. Až se ovčané naučí finanční gramotnosti, bude to úplně jiná ekonomika.

0/0
10.12.2015 14:15

P20e82t17r 62H46u67b29á51č37e52k 8515210724736

Poslyšte, berane, chci se zeptat. Když mi firma k mým 1 300,- kč přidává stejnou částku, jsem finančně negramotná ovce?

+3/0
10.12.2015 14:46

M59i42c51h15a31l 54H87o91r92á51k 6884109794226

To je složitá otázka. Jestli máte solidní a slušný plat a ten příspěvek firmy je opravdu benefit, tak OK. Jestli Vám ale slušný plat dělá jen započtení stravenek, příspěvků a dalších benefitů, které firma přesunula z platu do benefitů, protože je to pro ni daňově výhodné, pak ano - jste! Pokud Vám ale firma dává 1.300,- pak máte asi plat slušný a nejste-li špičkový odborník tak asi ne - nejste.

0/0
10.12.2015 15:41

P96e58t87r 65H29u40b84á86č17e85k 8865220784866

Děkuji za hlubokou analýzu. Ovšem, při vší úctě, otázka zněla imho jinak.

+1/0
10.12.2015 16:03

J64a50n 85Z59p34ě32v39á31k 8144602322198

Bude to poněkud drsné, ale pokud člověk v kapitalismu neusiluje o dosažení pasivního příjmu, který by měl být a je hlavním cílem finančně gramotného člověka, pak ano, je jak tvrdíte, finančně negramotná ovce. Tím nechci říct, že být zaměstnancem je špatné. Jen to, že pokud člověk neusiluje o vyšší finnační cíle (nemyslím vyšší mzdu), pak není dostatečně vzdělán o systému, ve kterém žije.

Jinak aby jste mne, pane Hubáček, nelynčoval za to že se vyhýbám odpovědi:  To že Vám firma přidává stejnou částku jakou spoříte, nemá přímou souvislost s tím, zda jste, nebo ne finančně gramotný. Zde bych se odkázal na příspěvek pana Horáka níže. Pokud je vaším cílem odvádět do spoření určitou částku, kterou vám ve stejné výši zašle na spoření zaměstnavatel jako benefit, který je ale stejně vetšinou, jak zmínil pan Horák  odečten z celkové mzdy, neboť je to pro firmu výhodnější a dále plánujete takto naspořené peníze dále investovat, pro vytvoření stabilního pasivního příjmu, pak jste dostatečně gramotný a jedná se znásobení vkladu. (Čerpání spoření je samozřejmě závyslé na smlouvě se spořitelnou) Pokud je to ale jen spoření, se kterým počítáte, že Vás zajistí na stáří a berete to jako bonus od zaměstnavatele, pak je mi líto, ale v kapitalismu těžce propadáte.

Takto asi vypadám namyšleně a že jsem spolkl rádio všemoudrosti, ale vše mám nastudované a ověřené z běžně dostupných pomůcek a osobní praxe. Pěkný den.

0/0
11.12.2015 5:19

J34o68l92a17n81a 33N69o69v62á71k33o21v36á 4843664726545

K tomu pasivnímu příjmu: ano, je fajn. Ale asi nejde, aby ho dosál úplně každý. To však neznamená, že každý, co toho nedosáhne, musí být nešťastný. Prostě my lidé máme různé priority - když si zaměstnáním vydělám na střechu nad hlavou, jídlo a oblečení, celkem mi to stačí. A na koníčky - naštěstí ty mé nejsou pekelně finančně náročné. Možná propadám z kapitalismu, ale myslím, že ze života ne :-)

0/0
11.12.2015 20:20

J38a36n 44Z88p47ě15v42á27k 8664692582188

Já nikomu neberu, že může být spokojený s prací nebo svou životní úrovní. Ale je to dost krátkomyslný pohled na problém. Co se stane, když o práci přijdete? Jak dlouho je člověk bez pasivního příjmu schopen vydržet? A to nemluvím o důchodovém věku. Slečno Nováková, opravdu si myslíte, že za 20, 30 let se ještě budou vyplácet důchody? Z tohoto?: http://www.verejnydluh.cz/ . Člověk, který se nechce naučit alespoň základy fungování finačního toku je sám proti sobě. A pasivního příjmu může dosáhnout každý, pokud chce. Nemusí být nijak závratný. Spousta lidí ráda chodí do práce. Ale když Vám pasivní příjem pokryje každý měsíc složenky a bydlení, není pak větší radost do té práce chodit? Ne proto že musím vydělat na své výdaje, ale proto, abych si mohl více užívat? Zkuste o tom popřemýšlet takto. :-)

0/0
11.12.2015 21:37

R45o36s77t40i60s46l76a15v 82C25a27h58a 6163627537231

Tak krome studia pasivniho prijmu hybaj jeste studovat gramatiku!

0/0
12.12.2015 8:16

J11a92n 60Z77p10ě93v69á71k 8834142902508

Píše člověk, co nepíše "hackycarky." A to je přesně ten důvod, proč jedničkáře zaměstnávají trojkaři.;-D Řešíte malichernosti a důležité věci Vám unikají. Dobrá práce, Mr Caha.:-P

0/0
13.12.2015 2:47

R36o47s33t25i34s43l83a40v 72C73a58h79a 6823567367791

"Hackycarky" - tomu se rika diakritika.

Ten text vyzniva jako kdybyste byl teenager, ktery jen cte Kiyosakiho a bezmezne mu veri. A zapomina na to, ze on vydelaval prave na prodeji takovych knih, to je zaklad jeho byznysu.

0/0
13.12.2015 9:25

R30o80s45t34i13s49l65a88v 68C63a48h73a 6513737487191

Myslim, ze ten komentar z 30.1.2012 plne vystihuje to, co jsem mel na mysli.

http://www.databazeknih.cz/autori/robert-t-kiyosaki-2472

0/0
13.12.2015 9:30

R20o39s80t67i90s82l73a75v 89C78a64h31a 6193147507301

jo a mimochodem, na tabletu je jednodussi psat bez diakritiky

0/0
13.12.2015 9:27

J73a88n 35Z59p10ě51v83á47k 8774682762598

Jsem člověk, který čte spousty knih osobního rozvoje, ne jen pana Kiyosakiho, konzultuje se spoustou úspěšných lidí, z různých oborů, které se toho mého i jen okrajově dotýkají a neztrácím čas s malichernou televizní zábavou. Víte jaký je mezi ními rozdíl pane Caha? Vy hledáte pouze chyby a nedostatky, místo aby jste se rozvíjel pozitivním směrem. Já hledám v lidech to lepší, co mohou rozvíjet. Protože, když oni dosáhnou úspěchu, já též. A bohužel, někteří lidé se rozvíjet již nedají. Žijte si blaze, ve své utopii.:-)

0/0
13.12.2015 21:49

R19o90s62t63i28s97l25a64v 52C15a54h89a 6663687817391

Ja se mam dobre....

0/0
13.12.2015 22:03

M61a47r47t89i59n 48M90i73k96o34l71á60š21e90k 7410900633

Nečasova penzijní reforma je definitvně zrušena.Základním zabezpečením tedy v budoucnu bude pole s bramborama a opakovací zbraň.

0/−1
10.12.2015 13:59

P83e37t24r 45J32a93r48o96š 2254291975687

Sporeni ve druhem piliri bylo tak bajecne, ze me pred nim kazdy muj znamy financni poradce varoval. ;-DR^

+5/−1
10.12.2015 13:59

J90o27s21e32f 98K40a78r26f21í10k 7452925376910

A co na něm bylo tak hrozně nevýhodné? Tedy krom toho, že Dluhoslav už při schvalování řval, že jak se dostane ke korytu tak to okamžitě zruší...

.

btw... Bohuš má samé takové hrozně důležité témata. 30,- Kč u doktora, zrušit to co zavedl někdo jiný, zdanit bohaté (podnikatelé nejsou blbý a vyberou si to od zaměstnanců a na dražších výrobcích). Přidat důchodcům 35,- Kč k důchodu a podobně.

+1/−2
10.12.2015 14:03

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

Najdete na iDNES.cz