Šéf CME: Zdražit TV reklamu o desetinu je ubohost

  1:07aktualizováno  1:07
Michael Garin, šedesátiletý televizní veterán v čele CME, která ovládá nejsledovanější Novu, má pro příští rok jasno: cena reklamy v jeho televizi půjde výrazně nahoru.
Za televizní reklamu letos firmy utratí celkem 9,44 miliardy korun. Nova si z toho ukrojí zhruba polovinu.

Za televizní reklamu letos firmy utratí celkem 9,44 miliardy korun. Nova si z toho ukrojí zhruba polovinu. | foto: TV Nova

"Zvýšit ceny do deseti procent na trhu, kde se ceny nezvyšovaly za posledních pět let, je ubohost!" uvedl Garin v posledním rozhovoru s analytiky, kteří sledují akcie CME na burze.

Reagoval na zprávu, že konkurenční Prima letos zdražila reklamu skoro o desetinu. "Srovnejte si to s růstem cen, kterého chceme dosáhnout my, a ten bude dvouciferný," dodal nejvyšší šéf CME, jejíž akcie se dají koupit na burze v Praze a New Yorku.

Dvouciferný růst teoreticky znamená cokoliv mezi deseti a devětadevadesáti procenty. Podle předběžných údajů z agentur nakupujících čas v televizi se požadované rozpětí pohybuje mezi patnácti až pětadvaceti procenty.

Podle Adriana Sarbu, který řídí Novu, slovenskou Markízu a domovské stanice v Rumunsku, jsou jednání teprve v počátcích, odmítl proto bližší komentář. Za televizní reklamu letos firmy utratí celkem 9,44 miliardy korun, odhaduje mediální agentura OMD. Nova si z toho ukrojí zhruba polovinu.

Konec cenové války s Primou
V příštím roce však chce získat víc. "V minulosti jsme dávali slevy, abychom získali větší podíl na trhu, ale to nevedlo nikam," vysvětloval investorům Wallace Macmillan, finanční ředitel CME.

"Teď budujeme růstový model. Trh a příjmy nakonec můžete zvětšit jen tím, že zvednete ceny," uvedl.
Podle něho na zvýšení cen přistoupí i Prima. Tu od loňského podzimu z jedné poloviny vlastní švédská mediální skupina MTG, druhou půlku drží podnikatel Ivan Zach a jeho dvě kolegyně.

"My jako dominantní hráč zvyšujeme ceny, MTG to bude moct a chtít udělat také, protože to je přirozená věc na tomto trhu," uvedl Macmillan.

Za úspěch můžou VyVolení
Primě se letos finančně daří. Za prvních devět měsíců ji vzrostly tržby o 68 procent na zhruba 1,9 miliardy korun. "Ale to je ve srovnání s předchozím rokem, kdy se jim vedlo špatně. To je, proč prodali stanici (Prima) MTG," uvedl k tomu Garin, který si vůči Primě nikdy nebere servítky. "Chlapci (Zach a společnice ve firmě, pozn. red.) se báli, že zbankrotují. Proto si přivedli MTG, aby je z toho vytáhla."

Problém Primy je, že její růst stojí na loňském úspěchu první série VyVolení, který letos žádný pořad v takovém měřítku nezopakoval. Podíl Primy na sledovanosti v hlavním čase byl v říjnu podle včera zveřejněných údajů 18,7 procenta, což je její letos druhý nejnižší výkon.

Ve srovnání s loňskem je sledovanost o zhruba desetinu nižší. Přesto šéfové MTG velmi opatrně věští, že i příští rok bude Prima finančně růst. "Museli jsme spravit management, museli jsme spravit program, museli jsme spravit prodej reklamy," uvedl v říjnu nejvyšší šéf MTG, Hans-Holger Albrecht.

Co na to veřejnoprávní televize?
"A před námi je ještě hodně práce a spravování," uvedl při oznamování výsledků za třetí čtvrtletí. Slíbit solidní rok přitom může ze dvou důvodů. Konkurenční digitální stanice, které měly začít vysílat na jaře, budou kvůli právním sporům okolo udělování licencí zticha.

A Česká televize přijde od ledna o polovinu reklamního času, od roku 2008 o vše. "To je velmi pozitivní a je to jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli (Primu) koupit," uvedl šéf MTG Albrecht s tím, že to je skvělá zpráva i pro CME a její Novu.

Na České televizi se objevuje reklama za zhruba 1,3 miliardy, z větší části ji živí povinné poplatky od majitelů televizorů.

O návrat reklamy na ČT proto bojují nejhlasitěji zástupci největších inzerentů. Mediální komise ve Sněmovně má dostat jejich návrh na odklad zrušení reklamy na ČT.

Nejčtenější

Propuštění zaměstnanci Deutsche Bank se míjeli s krejčími obleků pro své šéfy

Krejčí Alex Riley, vlevo, a Ian Fielding-Calcutt nesou kufry mimo budovu...

Největší německá investiční banka Deutsche Bank zahájila ohlášenou restrukturalizaci, v rámci které propustí celkem 18...

Slovenský Volkswagen požádal zaměstnance, aby vrátili část odměn

Ilustrační snímek

Bývalí zaměstnanci slovenské divize německého Volkswagenu musí automobilce vrátit část odměn vyplacených za loňský rok....

Vládě prošel daňový balíček, který zdraží cigarety, alkohol i topení

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová ve Sněmovně při...

Daňový balíček, který zdraží například tvrdý alkohol, cigarety, ale i topení plynem, a víc zdaní i hazard, prošel ve...

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Další z rubriky

Noví vlastníci ostravské hutě zavádějí změny, sníží výrobu o 20 procent

Nová huť společnosti Mittal Steel Ostrava

Ani požadovaných sto dnů, které si vyžádali na seznámení se s nově získaným podnikem, nepotřebovali manažeři...

Realitní transakce vzrostly o 69 procent, nejvíc v ČR investují Korejci

Stavba budovy Main Point v Praze na Pankráci.

Objem realitních transakcí v Česku v prvním pololetí meziročně vzrostl o 69 procent na 1,74 miliardy eur (44,5 miliardy...

Lehčí lahve a sprite v bezbarvém obalu. Coca-Cola šetří plastem

Ilustrační snímek

Už od června uvádí americká firma Coca-Cola v tuzemsku do oběhu lehčí PET lahve. Díky tomu by společnost měla za rok...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz