Dovolená se blíží a s ní zástupy Čechů k regálům s konzervami

  1:00aktualizováno  1:00
Letní sezóna mění nákupní zvyky Čechů. S blížícími se prázdninami lidé začínají nakupovat zásoby na dovolenou. I když zákazníci supermarketů během léta upřednostňují raději lehčí stravu, nezapomínají ani na klasické dovolenkové pochutiny a maso na grilování.

Vysočina 1967 se vyrábí podle původní receptury. | foto: Regionalnipotravina.cz

Podle obchodního řetězce Lidl si svou dovolenou Češi nedovedou představit bez „štangle“ salámu či masové konzervy. Trvanlivý salám je něco, co k prázdninám zkrátka patří. „Jedničkou je jednoznačně Lovecký salám, jehož prodeje v létě stoupají oproti předcházejícím měsícům dvojnásobně. Stříbrné místo pak zaujímá salám Vysočina a je zajímavé, že lidé si raději kupují menší balení,“ sdělila tisková mluvčí řetězce Lidl Zuzana Hola. 

Další populární potravinou, kterou si Češi hojně dopřávají během dovolené, jsou masové konzervy. Jejich nákupy rostou v Lidlu hlavně v červenci a srpnu, a to obvykle o více než 50 procent.

Fotogalerie

„U nás rostou hlavně prodeje peckovin. Jinak se skladba nákupního košíku zásadním způsobem nemění. Častěji se tam objevují balené nápoje, pivo, nebo věci na grilování,“ uvedl za Tesco ČR tiskový mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Produkty ke grilování či maso na gril se ve zvýšeném množství prodávají i v Kauflandu. Populární je i další sezónní zboží, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina, opalovací krémy nebo zmrzliny. Obdobně vypadá i košík zákazníků Penny Marketu. „Obecně lze říci, že se frekvence nákupů s příchodem léta zvyšuje a trvá i po začátku školního roku,“ sdělila tisková mluvčí Penny Marketu Monika Lebedová

V Globusu nejrychleji roste zájem o kategorií alternativních produktů. „V období léta a dovolených se oproti předchozím rokům čím dál více prodávají rychlé svačiny v podobě tyčinek, krekrů a nápojů,“ řekla tisková mluvčí řetězce Pavla Hobíková a dodala, že tento trend odráží i velký zájem o Mana drink. Roste skupina zákazníků, která na cestách dává přednost těmto produktům například před bagetou z benzínové stanice.

Kvalita je pro Čechy stále důležitější

Obchodní řetězce se shodují na tom, že v porovnání s minulostí si čeští zákaznici neváhají připlatit za kvalitu. To se projevuje i při výběru výše zmíněných masových konzerv. Lidé raději sahají po těch, které obsahují více masa a zároveň kontrolují jejich složení. „Zákazníci daleko více sledují složení a původ potravin a dbají také více na zdravý životní styl. Rádi si pak připlatí za prémiové produkty,“ potvrzuje Koukolíček. 

Tisková mluvčí řetězce Kaufland Renata Maierl dodává, že u ovoce, zeleniny, masa, lahůdek či pečiva vyhledávají maximální čerstvost. „Naši zákazníci i nadále senzitivně vnímají cenovou hladinu a velmi si pochvalují akční nabídky napříč celým sortimentem. V letním období oceňují například produkty spojené s grilováním a kempováním, které v sezóně prodáváme,“ dodala Maierl.

Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Naše platební karta nesmí do peněženky, varuje Apple. Hrozí poškození

V rámci Apple Card můžete mít i platinovou kreditní kartu.

Společnost Apple uvedla tento týden na trh v USA vlastní platební kartu. Zároveň zveřejnila návod, jak o ni pečovat,...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Další z rubriky

Amazon zvyšuje mzdy. Řadoví pracovníci budou vydělávat až 175 korun na hodinu

Dobrovízské distribuční centrum Amazonu má rozlohu 95 tisíc čtverečních metrů.

Amazon plánuje od září zvednout mzdy pracovníkům svého logistického centra v Dobrovízi u Prahy, zaměstnanci si polepší...

168 tisíc karosérií ročně. Škoda otevřela v Boleslavi novou lakovnu

Michael Oeljeklaus (uprostřed), člen představenstva společnosti Škoda Auto za...

Automobilka Škoda Auto ve čtvrtek otevřela novou lakovnu v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Práci v ní najde více než...

Agrobanka opět u soudu. Spor o odškodnění akcionářů jde po 21 letech do finále

Centrála Agrobanky v Hybernské ulici v Praze

Po devíti letech znovu ožívá kauza prodeje Agrobanky Praha. V září se u Obvodního soudu pro Prahu 2 odehraje soudní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz