Diskuse k článku

Stát do silnic a železnic napumpuje o 13 miliard víc, pomalé vlaky zrychlí

Balík peněz na modernizaci dopravní infrastruktury během letošního roku narostl o třináct miliard korun na 85,5 miliardy. Pokud je silničáři a železničáři utratí všechny, bude to o 7,4 miliardy víc než loni. Největší část z dodatečných příjmů si vyžádala údržba silnic, včetně krajských, a nutné opravy řady železničních tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M47i31c81h47a88e27l 30D79o56s93t98a94l 8703571217975

Lepší by bylo než zrychlení vlaků aby se zrychlila modernizace dálnic. Ne aby se opravovala 6let a je teprve slabá půlka.

0/0
5.8.2018 1:22

J49i40ř69í 70E51r48b34e97n 1693584656807

Vlaky převezou denně mnohokrát víc lidí než ta dálnice.

0/0
8.8.2018 9:07

R80o34m64a54n 76J83e80s33c97h22k22e 9138435537975

13 miliard je hodně málo. Kolik stál jenom tunel Blanka. Kolik se dá do silnic a kolik zbude na vlaky. Když jezdí na hlavní trati staré vagóny z NDR - Bymmee, tak je to v těchto vedrech utrpení. Břeclav - Havlíčkův Brod. Chybí vyhýbky, chybí nástupiště,

chybí lidé. Chybí podchody a nadchody na koridoru.

Nelze pouštět další vlaky do přecpaných tratí aby pak museli lidé čekat až projede "Žlutý mor", který zdržuje.

Rád bych se také dozvěděl, kolik vybere SŽDC na poplatkách a kolik z toho dá na obnovu tratí.

0/0
4.8.2018 12:25

T94o20m13á28š 98Z75e98m85a94n 3925718794975

fakenews..

Rozpočet ministerstva dopravy je 80+ mld. korun stabilně už tak poslední dekádu.

Takže tady jde jen o umělé snížení rozpočtu aby se pak s velkou slávou mohlo přidat a poplácat se po ramenou před voliči jak už konečně budeme stavět ty dálnice opravovat silnice..

0/0
3.8.2018 22:42

R90o22m76a47n 77S95t80o86n45e43k 1239883329551

já nevím jak u vás, ale u nás se za posledních pár let opravily desítky kilometru silnic

+1/0
4.8.2018 7:19

P53a71u56l 87J46a52r35o21s 2933358150

Mne by spis zajimalo,kolik km silnic a zeleznic,postavi.Ne kolik miliard do toho napumpuji..:-/

0/0
3.8.2018 18:27

P67e85t70r 31V46a54r10g83a 3935373140490

A kdy se konečně zrychlí trať Kladno-Praha?

0/0
3.8.2018 14:15

R42o15m52a40n 31S57t41o16n46e22k 1409653719161

Až ji přestane blokovat Praha 6

+1/0
3.8.2018 16:29

P69e26t36r 35V43a33r39g93a 3515843860610

takže nikdy ;-€. tak alespoň ten úsek od Ruzyně do Kladna (a Rakovníka) by mohli ;-)

0/0
3.8.2018 17:07

R39o75m37a28n 11S18t97o70n71e92k 1199483859781

to by vám moc nepomohlo protože nemodernizovaný úsek by vytvořil špunt :-)

0/0
3.8.2018 18:20

P87e82t73r 45V37a38r25g10a 3425693280310

Když Praha 6 neustupuje, tak bych to řešil salámovou metodou (v Čechách funguje). 1) Z modernizoval bych Rakovník-Kladno-Ruzyně

2) Pak bych požádal jen o úsek Ruzyně - Veleslavín - to je malý kousek, navíc hlavně kolem zahrádek a skladů. Na Veleslavíně už je metro a dá to větvit i na letiště

3) díky bodu 2) by se Praha 6 pro zbytek "zlomila" - to už by byl tak velký tlak ze všech stran, že to by neustály ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.8.2018 18:32

J17a91r63o88m31í58r 59F10o88b44e86r 3688171374647

To zas bude zrychlení na 50 km 2 minuty a na 100 km 2,5 minuty jako to dělají nyní?

0/0
3.8.2018 11:00

M71a40r30t55i65n 15S97t78r65á39n10s89k85ý 5186640116524

Jestli takového zrychlení dosáhnou pouhou lepší údržbou, tak to je docela fajn.

0/0
3.8.2018 11:24

J70i86ř14í 61E72r18b73e66n 1533734496927

Tuhle větu si zapamatujte: "Za české peníze se naopak bude stavět snáze, protože se o jeden až dva sníží počet finančních auditů, které je na každý jednotlivý projekt nutné nechat udělat."

- právě to, že mnohý investor chce každou drobnost hnát přes eurodotace, potom neuvěřitelně prodlužuje a prodražuje administrativní i zhotovitelské lhůty. Nabaluje se na to strašná spousta poraděnků a různých finančních a právních vyžírků, kteří si z těch peněz chtějí sami pořádně ukousnout a normálního podnikového, městského či krajského úředníka pak jen zdržují a zpomalují, místo aby mu pomohli s agendou.

+1/−2
3.8.2018 9:43

J50i81ř68í 38E86r44b74e25n 1773244466757

Že by se už projevila první poraděnkovská pijavice? ;-D

0/0
3.8.2018 9:45

J71o18s32e25f 60T80r44ö59g43l 8969822976726

To musíte číst jinak. Agrofert je významný příjemce dotací z EU. Babiš je obviněn z dotačního podvodu. Zároveň je Babiš premiér. Nelze se EU divit, že kontroluje, jak s rozvojovými penězi nakládáme. Zároveň chápu Babiše a jeho věrné, že se snaží vyvolat dojem, že těch kontrol je příliš a že my sami s nimi naložíme lépe, ideálně aby EU jen sypala a na nic se neptala. Alespoň část jeho voličů mu tuto myšlenku zbaští.

0/0
3.8.2018 23:51

J62i28ř68í 42E50r14b42e88n 1143984856367

Ve vašem konstruktu hapruje pouze to, že se NEjedná o sypání peněz z EU, ale o čistě domácí rozpočty :-)

0/0
8.8.2018 9:09

J50o91s67e82f 42T23r82ö51g38l 8469932936376

Ano i ne. Nemalá část těch peněz půjde na spolufinancování evropských infrastrukturních projektů. Pokud jde nějaká rekonstrukční / údržbová investice spolufinancovat z fondů EU, tak se o tyto peníze obvykle žádá.

SŽDC takhle, na hranici zneužití dotací, řeší "údržbu" řdy tratí. Trať se nechá chátrat, snižuje se rychlost a pak se žádá na projekt z podporou z fondu dopravu nebo regionálního rozvojového fondu na "rekonstrukci ke zvýšení paramaterů tratě". A stím se sfoukne i ta léta zanedbaná údržba.

Aktuálně třeba v Teplicích. Přes most na severním zhlaví se jezdí pomalou už řadu let a najedou vypukla akce (s podporou EU) na "modernizaci trakčního vedení a zvýšení rychlosti".

0/0
9.8.2018 11:24

J89o81s64e26f 76D88v10o33ř78á52č47e90k 9262154605285

Skoda ze zrychleni na trati u narodniho dopravce je pouze papirove, napr vlaky jedouci rano z jihlavy do prahy, tento rok dojel na hlavak snad 5x vcas jinak jinak ma vzdy zpozdeni, ale cilova stanice je smichov a ma cestu mezi hlavakem a smichovem ma vlak dalsich 20minut tak 15min zpozdeni stahne a do cilove stanice dojede vcas, gratuluji narodnimu dopravci, prisli na to jak zrychlit vlaky

+2/−5
3.8.2018 8:32

J17a38r66o28s81l70a76v 45B73e17d55r89n40a 3896301141847

Obrať se na SŽDC

+6/0
3.8.2018 8:34

J90i22ř66í 47E94r76b18e13n 1703334246777

Jestli vono to není právě tím stavem a (ne)propustností trati. Když souprava musí čekat na křižování či následné mezidobí, a pak ještě jet kvůli poškozené trati 40 namísto 80 km/h, tak už to s jízdní dobou hodně zamíchá.

+2/0
3.8.2018 9:44

M81a18r44t40i14n 46S29t88r42á19n81s53k97ý 5976940286334

Trať Praha hlavní - Praha Smíchov - Beroun je těžce přetížená, proto ty jízdní doby u Rx, které se na Smíchov jedou odstavit místo do Vršovic...

0/0
3.8.2018 11:25

T87o15m44á90š 11T85a25t40í23č32e46k 5540602430748

O jaké revitalizaci tratě mezi Břeclaví a Znojmem mluví? Že by mysleli revitalizaci tratě mezi Břeclaví a Mikulovem?

0/0
3.8.2018 8:25

S10t36a69n46i32s74l61a17v 22N68ý54v86l74t 2474585623

Ilustracni snímek z přelomu století ;-D

0/0
3.8.2018 8:23

P66e35t59r 71V34a29r59g57a 3295393940220

soudíte podle aut?

0/0
3.8.2018 14:00

P45e43t73r 12K94e59t16t52n47e60r 1527332604441

A taky by se mohlo přistoupit ke kvalitě. Ta je asi nejhorší ze všech oborů. Ale obecně stát neumí hospodařit. Lidé na daných místech by měli mít osobní odpovědnost.

+3/−2
3.8.2018 7:50

P97e67t35r 33N17o27v53o77t59n79ý 9231849220425

Takze do silnic se napumpuje... Ale mne by zajimalo, kdy budou hotove D3, D4, D7, D11, R35 a obchvat?

+15/0
3.8.2018 7:40

L10i19b73o96r 55F11i59l91á39k 2582736382136

Až bude dopumpováno.

+1/0
3.8.2018 8:10

L83u60k71á75š 53Š29m86a68h17e34l 2677934952534

Obchvat čeho? Němčic tak za měsíc. V ČR není jen Praha.

+1/0
3.8.2018 8:31

J19a19k66u83b 50K81r55o72u33p74a 5404897608343

Ale ten obchvat je jedna z nejdůležitějších staveb. Obchvat pro 200 lidí na jihu Čech moc lidí nezajímá, bez urážky. O dopravním významu nemluvě.

0/0
3.8.2018 8:51

J33i70ř79í 31E56r34b23e28n 1843504196117

D3 se snad už staví, ne?

D11 má taky předané staveniště, ale dodavatel jen vykolíkoval území a nasázel omezení rychlosti, aniž by kopnul do země...

R35 a pražský obchvat jsou terčemm neustálých stížností, zamítání a žalob místních i vzdálených obyvatel...

0/0
3.8.2018 9:47

J61o70s34e65f 54T19r86ö93g35l 8349452616306

D3 se staví od Veselí k Budějovicícím, středočeská část ale ještě nemá ani požádáno o územní rozhodnutí. snad to letos odešlou. Hlavně ale nemá dořešené napojení v PRaze - bez Vestecké spojky, kterou místní logicky nechtějí (tato trasa byla v 90. letech odsunuta a teď se jako bumerang vrací), jedině snad v tunelu), nemá připojení na pražský okruh smysl, ten už je teď na hranici kapacity a podobně Vídeňská ulice kolabuje. Přivést sem 40 000 aut denně znamená kolaps.

+1/0
3.8.2018 10:00

J28i93ř26í 75E30r92b96e55n 1623924756437

S tím souhlasím. Jenže dokud ten pražský okruh odmítají sami místní připojení velkoPražané... Kdyby se povedla aspoň ta spojka na mladoboleslavskou D10, už to by ulevilo.

0/0
3.8.2018 10:15

J17o68s72e82f 39D86v19o59ř36á63č70e31k 9242734785295

Tak ono by stacilo vybuduva dostatecne velke a mhd pristupne P+R a nebudouvat je na sidlistich, plno lidibtreba dojizdi pres prahu pres okruhy jen protoze neni kde zaparkovat a jak se dostat do prace s mhd

0/0
3.8.2018 10:23

P35e68t78r 60V92a36r31g10a 3775653640320

Na to Vám odpovím naprosto přesně - za 100 let nebo nikdy.

U R7, dnes D7 se začalo v roce 1962 a prvních 6 km se zprovoznilo v roce 1971 - po 56 letech máme postaveno 42,5 Km a 40 km nám ještě chybí (takže ještě dalších 55 let potřebujeme na ten zbytek).

U R6, dnes D6 je to podobně: zahájení stavby v roce 1979, zprovoznění prvního úseku 6,5 km v roce 1986. Dnes po 39 letech máme postaveno 94 km a zbývá postavit 77 km (s ohledem na to, že nejtěžší úseky jsou teprve před námi - dosud se asflaltovalo pole více méně v rovině), tak na ten zbytek předpokládám, že je potřeba tak 61 let minimálně.

Ostatní R či D tolik neznám, tak nekomentuji

0/0
3.8.2018 14:14

J25i83ř84í 49M40a68c97e55k 3925275914261

Opravdu vlaky po rekonstrukci tratí zrychlí? Někdy vloni se dělala drahá a důkladná rekonstrukce trati Jaroměř–Trutnov, ale v jízdních řádech se to nijak nezrychlilo.

+8/−2
3.8.2018 7:39

O76l88d47ř87i16c16h 26O92l39e35š 6343480297

Zrychlí to tím že vlaky nebudou stát v každé stanici.;-);-D

+1/0
3.8.2018 9:43

J96i23ř81í 10E93r31b46e59n 1873584586977

Ta rekonstrukce se týkala jen pár kilometrů a jen odstraňovala některá úzká místa na cca 1/4 trati, omezila některá zbytečná brzdění a zlepšila bezpečí i pohodlí jízdy. To se na JŘ skoro neprojeví, pokud na té jednokolejce musíte čekat na křižování. Skutečné zrychlení přinese hlavně Vysokovská spojka, kdy se zcela změní spojení z Jaroměře na Náchod a tím pádem i na Trutnov.

+1/0
3.8.2018 9:57

M16a98r98t88i92n 78S93t98r79á14n98s18k39ý 5826100756264

Ono nemusí vždy jít o zrychlení, ale na jednokolejkách dost často tyhle věci pomáhají ke stabilizaci grafikonu - když je zpoždění, dá se stáhnout a nemusí se překládat křižování a rozvracet provoz na celé trati. Zrychlit o 5 minut a muset přeložit křižování tak, že potom přípoje nikde nevyjdou (nebo se někde bude třeba 10 minut hnít) není moc výhodné. :)

+1/0
3.8.2018 10:54

V43l19a76d67i56m11í43r 73F17i73b30i77g44e76r 5944251511554

To víme že konec dotací nebude mít na výstavbu vliv nebude se stavět jako dnes. Kdy na každou stavbu dá někdo rozklad nebo to nějaký úřad vrátí na začátek pro drobnou formalitu.

0/0
3.8.2018 6:55

J28o66s44e40f 29Z34a49h39á14l44k86a 4103239278466

Černý Petr není jen straně SŽDC a stavu tratí. Katastrofou je taky tzv. "národní doprace". Vozový park na regionálních tratí je katastrofa. Zrušený spoj, kvůli technické závadě na vozidle a absenci zálohy, okna vagonů špinavá tak, že je nutné ptát průvodčího, topení v letních měsích atp. Všední kolorit třeba tratě č. 183.

+6/−14
3.8.2018 6:20

R51o58m75a57n 31S88t65o88n22e34k 1329913659151

Stěžujte si svojemu hejtmanovi

+10/−2
3.8.2018 6:53

P95e35t87r 61N48o33v80o11t90n62ý 9581119210705

CD neumely, neumi a nikdy nebudou umet hospodarit.

+3/−5
3.8.2018 7:42

K23a48r67e43l 25N42o56v75á80k 8979141143688

Kecáte!!

0/0
3.8.2018 9:45

M90a85r19t40i68n 59S27t78r22á93n44s17k30ý 5216620966364

Trať 183 bude brzy vyřešena - kraj vypsal výběrové řízení na linku P2 Klatovy - Plzeň - Beroun (Os - u R16 už krom Bdtee jezdí rozumné vozy). ČD nebudou investovat na rok/dva do nových souprav, to nemá ekonomicky smysl. Navíc R by se měly zahustit na interval 60 minut s uzly Nýrsko X:00 - Klatovy X:30 - (Plzeň cca X:40/X:20Rokycany X:30

+1/0
3.8.2018 11:30

P34a50v86e73l 36Š62k33v20r31n51a 5668382900724

Do Veltrus je zapotřebí teprve položit koleje. Autor nejspíš míní Velvary.

+5/−1
3.8.2018 6:17

J28a90r56o98s13l86a58v 88B19e35d60r82n79a 3176261461307

Autor mini Veltrusy. Jde o trat Kralupy-Neratovice kde jsou pomale 30tky. Jezsim tuto trasu. Na Velvarce 30tka neni ani jedna.

+3/0
3.8.2018 7:39

L61i41b72o76r 92F51i71l64á61k 2672526942336

Kvůli návrhu na snížení rychlosti na 30 kilometrů v hodině na trase z Vysočan do Horních Počernic a z Veltrus do Kralup nebo na 20 kilometrů v případě trati mezi Kolínem a Ledečkem přiměly v dubnu primátorku města Adrianu Krnáčovou a hejtmanku Středočeského kraje Jaroslavu Pokornou Jermanovou napsat stížnost ministru dopravy Danu Ťokovi.

.....................

Za chvíli by se vyplatilo koupit lístek a jít po kolejích pěšky.

+1/−1
3.8.2018 6:14

Najdete na iDNES.cz