„Tuto firmu buduji již deset let a mám v plánu v tom ještě dlouho pokračovat. Prodal jsem Slevomat i Dáme Jídlo a všichni čekali, kdy prodám Rohlík, ale mně se nechce,“ řekl Tomáš Čupr na středeční tiskové konferenci.
Internetový obchod s potravinami začínal v roce 2014 nejdříve v Praze a Brně, v roce 2017 expandoval do Plzně, Ústí nad Labem, Liberce, Hradce Králové a Pardubic a dál se rozšiřuje. Nyní obsluhuje již 90 procent území Česka, například téměř 2 000 z 3 390 malých vesnic s méně než 500 obyvateli v Česku, uvedl online prodejce v červnu.
Rohlík plní své cíle. Letos chce dále rozvíjet německý trh a dobýt Mnichov |
Kromě potravin již nyní zaváží online supermarket také volně prodejné léky nebo hračky. Od roku 2023 se spojil také s digitálním antikvariátem Knihobot.cz a zákazníci Rohlíku mají možnost kurýrům při převzetí nákupu předat i nepotřebné knihy a prodat je prostřednictvím antikvariátu.
Podle Tomáše Čupra zaznamenává společnost meziroční 40procentní růst a za 14 dní restartují také vídeňský trh. Již nyní Rohlik Group spolupracuje s 5 tisící dodavateli a zaměstnává 2 500 lidí.
Firmu bych pojmenoval jinak, říká majitel
Rohlik Group působí na pěti evropských trzích. Podle Čupra je firma zisková již na třech trzích a nepotřebuje již další kapitál. Poslední čtyřmiliardovou finanční injekci získala skupina v červnu, a to na urychlení rozvoje a rozšíření služeb v dalších evropských zemích. Investici získal online prodejce potravin mimo jiné od Evropské banky pro obnovu a rozvoj a Evropské investiční banky, která v jednom ze svých programů podporuje nadějné společnosti.
„Vyděláváme v Česku, od loňského roku i v Maďarsku a začali jsme vydělávat i Německu,“ uvedl Čupr. V Česku se firma jmenuje Rohlik, v Německu Knuspr, v Rakousku Gurkerl, v Maďarsku Kifli a v Rumunsku Sezamo.
Rohlík expandoval do dalších regionů. Obslouží již bezmála celé Česko |
Sám Čupr ovšem přiznal, že volba názvů firem na mezinárodních trzích nebylo úplně šťastné. „Když bych mohl vrátit čas, tak bych celou firmu pojmenoval jinak, víc globálně,“ řekl zakladatel online supermarketu.
Do budoucna by se firma chtěla soustředit a dál rozvíjet hlavně německý trh. Nyní zaváží domácnosti v Mnichově, Frankfurtu a Berlíně. „Největší růst a expanzi čekáme v Německu, rádi bychom dotáhli obratově Edeku,“ uvedl Čupr. Ta má v současnosti obrat přibližně 66 miliard eur (1,65 bilionu korun) a německý Knuspr.de 208 milionů eur (5,2 miliardy korun).