Hlasující hodnotili výkony v tuzemských reklamách premiérově odvysílaných v loňském roce. Známkovali je na stupnici nula až deset, přičemž nejvyšší známka znamenala nejlepší výkon. Čermák získal průměrnou známku sedm. Nejlépe ho hodnotily ženy ve věku 35 až 44 let a muži mezi 15 až 24 lety. Mírně nadprůměrně si vedl také u dotazovaných z vesnic a malých měst.
Na druhém místě skončil herec Tomáš Měcháček, ten hubený z reklam Air Bank, který získal průměrné hodnocení 6,91. Na třetím místě byla atletka Marcela Joglová, kterou ve spotech Vojenské zdravotní pojišťovny hlasující ohodnotili známkou 6,83. Čtvrtý Vojtěch Kotek z reklam Bauhausu si vysloužil průměrné hodnocení 6,8 a tvář Vodafone Martin Hofmann 6,77.
Cena televizní reklamy strmě roste, cena za minutu šplhá k půl milionu![]() |
Večerníčkové postavičky Pata a Mata získaly za reklamy ČPP průměrné hodnocení 7,54. Druhou nejlépe hodnocenou postavičkou byla kočka z reklam Whiskas se známkou 7,43. Třetí lev z kampaní značky Magnesia získal hodnocení 7,02. Pětici nejlepších maskotů uzavírají jehně z reklam Tento a méďa Brumík.
VIDEA ROKU 2023: Antireklama na Teslu nebo Bloom ve spotu Staropramenu![]() |
Na českých televizních stanicích bylo loni k vidění 270 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo 150 osobností. V případě maskotů šlo o 115 spotů a 50 vystupujících postaviček.