„Obaly výrobků prodávaných pod značkou Eridanous jsme změnili,“ říká mluvčí Lidlu Zuzana Holá. „Aktuální design podtrhuje vlastnosti daných výrobků a poskytuje zákazníkům veškeré potřebné informace.“
Na společnost se v minulém roce sesypaly stížnosti kvůli vyretušovaným fotografiím pravoslavných chrámů na řeckém ostrově Santorini. Fotografie ikonických modrých kupolí na obalech výrobků totiž postrádaly bílé kříže, které jsou jejich nedílnou součástí.
Společnost Lidl se hájila tím, že součástí její obchodní politiky je zachovávání náboženské a politické neutrality, nicméně za vzniklou situaci se omluvila.
Na aktuálním propagačním letáku k Řeckému týdnu už žádné kostely nejsou, vystřídaly je fotografie ostrovů a obrázek starověké amfory.
„Žádné interní nařízení ohledně nepoužívání náboženských symbolů v naší společnosti neexistuje,“ uvádí Holá. „V našich reklamních materiálech se soustředíme výhradně na propagaci našeho zboží. Obaly našich produktů i veškeré reklamní materiály tedy slouží výlučně k informacím o daném výrobku a jeho vlastnostech.“
Případ chybějících křížů na ostrově Santorini nebyl v propagačních materiálech Lidlu jediný. V říjnu 2017 použil řetězec v reklamní kampani fotografii kostela v italské vesnici Dolceacqua, na kterém rovněž chyběly kříže. Společnost se i v tomto případě omluvila.