Mýtné pro kamiony

Mýtné pro kamiony | foto: iDNES.cz

Řebíček nechce povolit zkušební provoz mýtného

  • 47
Spuštění pilotního provozu mýtného systému se může posunout. Ministerstvo dopravy ho společnosti Kapsch nechce povolit kvůli tomu, že některé mýtné brány stojí o stovky metrů jinde, než jak bylo původně v plánu, uvedla Česká televize. Další nesrovnalostí jsou dieselové agregáty.

Zkušební provoz měl začít od 1. prosince 2006.

Dieselové agregáty jsou na branách namontované kvůli tomu, že na elektrické přípojky nebylo dost času. Podle dodatku ke smlouvě o mýtném všechny náklady za provizorní provoz nese stát.

Společnost Kapsch, která má mýto vybírat, je podle slov mluvčího Evžena Staňka stanoviskem ministerstva dopravy překvapená.

Kapsch totiž stavěl mýtné tak, aby výběr poplatků mohl začít od 1. ledna 2007. Zahájení stavby se ale o 3 měsíce zpozdilo kvůli čekání na rozhodnutí antimonopolního úřadu ohledně platnosti výběrového řízení na dodávku systému.

"Společnost Kapsch jako generální dodavatel učinila vše proto, aby byl elektronický mýtný systém, i navzdory těžkostem s povoleními a navzdory zkrácené době výstavby o 3 měsíce, uveden do provozu včas, tedy od 1. ledna 2007," uvedl Staněk.

Podle Staňka jsou tyto problémy snadno řešitelné a nepředstavují žádné překážky pro včasné spuštění mýtného systému do provozu.

"Jsme si jisti, že pokud stát a ministerstvo dopravy skutečně chtějí, určitě existuje flexibilita a připravenost. Naskýtá se však otázka, zda Česká republika elektronické mýtné vůbec chce,“ říká člen představenstva Kapsch Erwin Toplak.