Čtvrtek 4. března 2021, svátek má Stela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 4. března 2021 Stela

Diskuse k článku

Stát chce podél kolejí protihlukové stěny, rozdělují odborníky i cestující

Stát má naplánovanou megalomanskou výstavbu protihlukových zdí na železnici za přibližně 2,185 miliardy korun. Tvrdí to drážní specialista Jindřich Berounský, který patří mezi nejhlasitější odpůrce jejich výstavby. Aplikace zdí rozděluje kromě odborníků i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36a59r58m74i11l 83V61e71p65ř53e32k 5746895844169

To je opravdu nesmysl na několikátou! Já bych už po takové trati vlakem necestoval a myslím, že by nás bylo víc.

0/0
15.9.2017 20:07
Foto

M83a75r61t60i47n 40K85u77č68e68r25a 8599619839592

Ted je to nová móda . Banda tupych ekologů si postavi hlavu nebo si jeden chronicky stěžovatel pobreci a aby se projekt mohl realizovat omota se 5m protihlukovou zdi, ktera snizije přehled , přístup a vypada naprosto příšerně.

Jine zdroje hluku jim navic ve stejné lokalite nevadí ;-D

0/0
17.8.2017 4:36
Foto

M29a57r46e89k 37M25a46r88t97i71n 8659504206390

Česko - jeden velký beton podél tratí. Zajímavé, že v zahraničí to dokáží realizovat i jinak.

0/0
16.8.2017 12:54
Foto

M40i26c58h90a10l 31Ř41e58z74n77í16č77e22k 1671468847460

A pro ty, co říkají, že si lidé zvyknou na hluk, tak nemáte pravdu. Hluk má poměrně významný vliv na psychiku jednotlivce a často způsobuje únavu, depresi, rozmrzelost, agresivitu, neochotu, zhoršení paměti, ztrátu pozornosti a celkové snížení výkonnosti.

Dlouhodobé vystavování nadměrnému hluku pak způsobuje hypertenzi (vysoký krevní tlak), poškození srdce včetně zvýšení rizika infarktu, snížení imunity organismu, chronickou únavu a nespavost. Výzkumy prokázaly, že výskyt civilizačních chorob přímo vzrůstá s hlučností daného prostředí.

+1/0
15.8.2017 16:24
Foto

M71i72c93h86a81l 63Ř59e53z88n34í83č61e38k 1161808207100

co se týká nízkých clon, ty jsou účinné jen pokud jsou umístěny co nejblíže ke koleji. To dobře funguje na jednokolejné trati. Na dvojkolejné trati by musela být umístěná clona i mezi kolejemi, čemuž se brání především údržba trati, protože by takové clony bránily přechodu z jedné koleje do druhé.

0/0
15.8.2017 16:21
Foto

M62i89c12h91a24l 97Ř22e56z83n51í12č54e61k 1861448187460

to je neuvěřitelné, kolik vyslovených nesmyslu je v článku i tady v diskuzi. Tak jen pár poznámek k tomu jaká je skutečnost.

1) PHS brání v rozhledu - nesmysl, nejde zkolaudovat a opakovaně jsem se setkal s dodatečnou úpravou hotové stěny, aby rozhledu nebránila

2) jsou překážkou při zásahu zásahu - v PHS jsou tzv. prostupná pole, většinou v místech, odkud jde provádět zásah.

3) snižují propustnost trati - PHS nemají žádný vliv na propustnost trati (jak by to asi měly zvládnout)

4) překážka při vykolejení - sloupky jsou dimenzovány na zatížení větrem - síla od vykolejeného vozidla je o dva řády vyšší.

0/0
15.8.2017 16:18
Foto

P80e87t81r 32N58o15v58o38t19n28y 1481440761

1) tak si sedněte do spodního patra cityelefanta nebo do něčeho jiného nízkého.(teď sedím v Bdtn a přes ten nemytej hnus na novém spojení je vidět jen nahoře obloha) 4) samozřejmě že to vlak zbourá, ale taky se u toho vážně poškodí. Lehčí jednotky můžou mít problém.

+1/0
15.8.2017 16:30
Foto

M64i58c93h69a64l 90Ř32e59z37n64í56č16e92k 1811368947820

měl jsem na mysli rozhledové poměry na přejezdech, rozhled do krajiny nejsem ochoten komentovat - jde o dopravní prostředek a né o vyhlídkovou jízdu.

4) zkuste si najím, co musí vydržet rám železničního vozidla, pak se se mnou nebudete přít. Srovnal bych, že phs je pro vlak totéž jako drátěný plot pro osobní auto

0/0
15.8.2017 16:40
Foto

P75e55t52r 19N66o46v43o44t13n95y 1411360321

A proč jsou vlastně ve vlacích okna? 4) rám může vydržet co chce, když se to převrátí a narazí do takové zdi skříní. Pendolino dostalo nad rám a jak to dopadlo.

0/0
15.8.2017 16:52
Foto

M75i62c29h29a93l 95Ř61e78z59n49í34č70e34k 1451718657220

proč má okna metro?

0/0
15.8.2017 17:01
Foto

M71i23c34h22a86l 22Ř21e10z12n39í73č75e68k 1391538107860

4) převrácení je vyjímečné a od phs rámu nad rám nedostane

0/0
15.8.2017 17:02
Foto

P85e80t56r 19N70o81v21o61t31n39y 1321540341

Dovolím si citovat příspěvek pana Jemelky "Například přejezd Svinov. Ve Svinově absolutně maskují vyjíždějící vlak z poslední koleje. Nikdo nečeká, že tam něco jezdí a vlak se vyřítí potichu ze zálohy zezadu (víc než 90°) už 60 km/h. Rozhled je asi 1-2 sekundy. "

0/0
15.8.2017 17:04
Foto

M42i42c73h32a65l 67Ř91e31z62n41í88č17e24k 1141688877660

to je potřeba řešit s policií, která má pravomoc nařídit úpravu, pokud to bylo chybně zkolaudováno.

0/0
15.8.2017 17:09
Foto

M22i18c13h15a48l 21Ř86e38z80n59í89č30e54k 1291788497960

tak jsem si ho našel a jedná se o chráněný přejezd se závorami. PHS je tu opravdu dotažena nesmyslně až přejezdu, ale problém tohoto přejezdu je asi někde jinde. Je těsně za zhlavím, možná ještě ve staničním obvodu. Zab.zař. tu pouští červená světla a mnohem později teprve spouští závory. Podle videa na youtube tu dlouhé minuty svítí červená, pak spadnou závory, prodeje vlak, zvednou se závory a červená zůstane svítit, protože v obvodu už čeká další vlak. Pro místní to musí být deprimující a přejíždění na červenou tu bude běžné. To pak jde skutečně o život.

0/0
15.8.2017 19:13
Foto

J83a67n 53J35e83m21e29l26k77a 1765510

Tak jeden náctiletý už tam pomník má.. A ono je to zrádné, nemusíte mít ani v úmyslu přecházet. Pouze být za závorou a koukat před sebe. A vlak vás zleva nehezky překvapí. Tam je škoda, že není na zemi na asfaltu nějaké pořádné varování, když už se tam něco takového stalo.

0/0
16.8.2017 9:37
Foto

M70i59c94h82a80l 70Ř49e12z10n15í63č92e76k 1471978247660

všude, kde lidi chodí přes koleje jde o život. Ve Svinově dělali koridor někdy okolo roku 2000. Dnes by tam byl podjezd stejně jako o kus dám pod dálnicí. Nedávno jsem tu diskutoval pod článkem o starostovi, který bojuje proti podchodu pod tratí, přechod se závorou je prý dostačující. A taky pod tím článkem nadávali lidi na betonovou loby.

+1/0
16.8.2017 22:43
Foto

P47e50t22r 71N39o46v62o97t38n71y 1391370421

2) i to prostupné pole se musí rozebrat a to stojí čas.

0/0
15.8.2017 16:36
Foto

M65i46c20h81a73l 86Ř82e52z32n39í61č40e97k 1831228377160

zásah na železnici není nikdy jednoduchy

0/0
15.8.2017 16:40
Foto

P71e84t81r 56N86o50v44o84t33n48y 1221190921

A byl by mnohem jednodušší bez vysokých phs.

0/0
15.8.2017 16:54
Foto

M86i96c79h69a52l 32Ř94e91z35n69í17č93e61k 1681648847880

stávající předpis na umísťování prostupných polí je zcela v souladu s požadavky záchranářů - myslím, že je tam prostupnost do 15minut

0/0
15.8.2017 17:12
Foto

V12a76c74l89a58v 29B43u54r68e66š 3503388502919

A co teprve protihlukové stěny u silnic II a III tříd to bude byznys, prostě budeme bydlet za jednou velkou protihlukovou zdí, a co protihlukové stropy v paneláku?A hluk z letadel?super byznys, 500 metrová vysoká protihluková zeď, jen se divím, že jsme přežili hluk od komunistů, bakterie v houbičkách na nádobi atd.......

0/0
15.8.2017 15:37
Foto

P90e27t61r 32N66o78v38a29k 1365480136934

https://www.youtube.com/watch?v=aqq0gh7eLY8

Moc stěn tam není.

0/0
15.8.2017 13:28
Foto

M20i91c97h67a17e88l 26S65t97a83n67o11v95s78k27ý 6467855538654

Kdyby se udělaly pořádně koleje, tak bude hluk poloviční. Jenomže, jak vtipně píše autor, čím dražší, tím lepší - pro projektanty i pro betonovou lobby.

+2/0
15.8.2017 12:31
Foto

V71a97c31l13a98v 51P75e66r27o81u23t60k18a 6908747604411

Ne stát někdo konkrétní se pod toto darebáctví podepsal a musí být štědře odměnován.

0/0
15.8.2017 11:26
Foto

I58r88e48n13a 52V95r35á28n29o39v28á 5662362615624

Co udělají s hlukem z letadel?

+1/0
15.8.2017 11:05
Foto

I19r65e89n43a 11V10r32á16n74o40v36á 5272932415704

Co z toho rovnou udělat metro?:-/

+1/0
15.8.2017 11:01
Foto

J74o77s59e87f 28H28i27l13d19e87b64r23a65n49d75t 5434204161812

Takovou totální hovadinu může prosazovat pouze ten, který chce jako podnikatel takovou zeď násobně předraženě stavět, ten, který si koupil levně hlučnější parcelu a teď se chce na naše útraty zbavit toho hluku a nebo, těmito dvěmi, zkorumpovaný politikRvRv

+2/0
15.8.2017 10:54
Foto

F33r90a96n42t89i65š80e38k 59M84a34c78k31ů 9182405730159

Takováhle hovadina může napadnout někoho jen u nás. Betonové stěny nejsou ve volné krajině ani kolem ICE pouze u měst a to ještě zřídka, na běžných tratích nejsou v SRN nikde a to ani ve Francii a ve Švýcarsku jsem také žádné nezaznamenal.

+5/0
15.8.2017 10:43
Foto

J11o85s85e28f 97H59ř17e19b20í13č88e26k 7186593960662

Bolševici všude nas.ali asfalt, betonová lobby všude se.e beton.

0/0
15.8.2017 10:13
Foto

P19a17v91e52l 68O29b24d23r26ž40á26l89e88k 6156154558392

Chápu, uježděná hlína je lepší...

0/0
15.8.2017 10:15
Foto

V72a53c93l96a32v 36P33e87r35o96u22t21k19a 6458717174471

máte raději zámkovou dlažbu,co se opravuje každého půl roku?

0/0
15.8.2017 11:27
Foto

M15a28r50t67i98n 54R56u23z74i13c61k83a 1822858246627

Ono se budete divit, ale ze silnic je ten hluk na rozdil od vlaku kontinualni a prakticky trvaly, coz je pro sluch mnohem horsi nez prujezd vlaku... ale imity jsou limity... treba v praze se diskutovala Belehradska ulice po rekonstrukci tramvajove trate byla tizsi, ale diky prisnejsim normam pro kolejova vozidla, hrozilo, ze tramvaje se tam zrusi a vyhoveli by mnohem hlucnejsi autobusy pred tramvajemi a to i vcetne automobiloveho provozu, nakonec se dohodli.

0/0
15.8.2017 10:00
Foto

V28l95a47d87i30m47í98r 53Š47t50ě77r55b23a 2712831132257

Když cestuji vlakem, chci se dívat z okna na krajinu v okolí a ne hledět do počmárané zdi.

Ani TGV je nemá kolem celé trati.;-);-);-)

+12/0
15.8.2017 9:37
Foto

M84i53c30h72a52e57l 89S75t11a84n47o12v50s36k53ý 6737705418884

A co takhle jezdec s praporkem před každým vlakem?:-)

0/0
15.8.2017 12:32
Foto

L57u45d63v11i13k 65S24p77i80n13k65a 1842377590985

dřív dělala kolejová doprava ve městech i mimo mnohem větší hluk a lidi neprotestovali .

+1/0
15.8.2017 9:35
Foto

J44o82s73e36f 73K31a75r55f40í88k 7632895456470

Ty stěny jsou občas fakt na kosočtverec:-P

A přitom by stačil gumový (či jiný zvuk neodrážející materiál) ve výšce cca 50cm...

+5/0
15.8.2017 9:30
Foto

M22i41c44h89a79l 46Ř40e57z92n31í37č68e83k 1621118797180

kdyby to byla pravda, tak nikdo ty 3 metry vysoký stěny stavět nebude.

0/−1
15.8.2017 16:02
Foto

P91e71t60r 71N63o37v33o29t57n22y 1541820641

Najděte si o něco níže příspěvek pana Křivánka.

0/0
15.8.2017 16:33
Foto

D72r17a30h56o53m43í81r 31S35t79r90o52u21h22a64l 4205928522364

Zatímco Američani do toho skočili po hlavě, Češi jdou cestou postupného vývoje. Nejdřív postavili koleje, teď staví stěny, pak udělají strop, zakulatí to a za třista-čtyřista let máme hyperloop jak vyšitej.

+3/0
15.8.2017 9:28
Foto

T82o75m19á16š 80B73í14l20ý 2865460457

To je super zpráva, už kupuju míchačku ;-D;-D

0/0
15.8.2017 9:25
Foto

M64a18r32t22i39n 84F56i70l97i90p85c64z65y87k 3831621565563

PHS jsou ideální pro sprejery. Mít takový zázrak jako PHS pomalovaný sprajerem a koukat na to celý den, na to se opravdu obzvláště těším. Bydlím 100m od hlavní železniční trati a s hlukem nemám absolutně žádný problém a betonové koryto, jehož výstavba se plánuje i u nás, mi vyloženě vadí.

+6/0
15.8.2017 9:20
Foto

P58a24v46e35l 18O46b98d63r83ž18á27l67e85k 6206324438922

Že s tím nemáte problém Vy neznamená, že s tím nemá problém vůbec nikdo v širokém okolí. A stačí aby si stěžoval jediný člověk.

Proto je požadavek na protihlukovky od hygieny součástí už stavebního povolení (a mnohdy ten požadavek dávají i obce).

+1/−3
15.8.2017 10:11
Foto

J35a85r32o37m11í63r 46K92r21á45l 4500109694819

No právě. Místní počítají s tím, že od trati je občas hluk. I když dnes o dost menší, než před léty. Pak stačí, když se přistěhuje nějaký prudič....

Je to jak v Hospodě na mýtince. ;-) A přitom ta betonová protihluková stěna zvyšuje hladinu hluku dále od tratě.

0/0
15.8.2017 10:26
Foto

R20a29d12k69o 78K59ř54i85v87á28n14e98k 7340423965370

Možná jste si všimli, že po zasněžených kolejích jede vlak tiše, stejně tak tramvaj po zatravněném svršku. Většina hluku vzniká v pojezdové části vozidel. V úrovni skříní vozidel už vzniká hluku minimum. Pokrytí štěrkového lože absorbujícím materiálem v kombinaci s nízkými stěnami do výše podvozků má podle zahraničních zkušeností dokonce vyšší účinnost, než stěny, které odrážejí hluk na opačnou stranu a navíc zvyšují hluk i uvnitř vlaku.

Ano, je to složité, absorbující vrstva musí být snadno odstranitelná při údržbě, nesmí se uvolňovat ani při vysokých rychlostech, v Čechách navíc musí být z materiálu, který se nedá využít na zahrádce a ani ho nikde nevykupují:-) Ale částečně řeší i úkapy provozních hmot z vozidel a částečně chrání štěrk před zanesením pevnými nečistotami i před zaplevelením bez nutnosti postřiků.

Protihlukové stěny zhoršují výhled na přejezdech a brání zásahům IZS, jehož složky dokonce nutnou destrukci stěn při zásahu trénují.

+27/0
15.8.2017 9:14
Foto

M49i70c54h52a43l 61Ř86e73z48n93í44č64e39k 1861548777950

škoda, že nenapíšete konkrétní materiál, případně kde je toto řešení použito. Jinak nízké clony musí být blízko u koleje, tedy v případě dvojkolejné trati i mezi kolejemi. S tím zásadně nesouhlasí údržba tratí, je to velmi nebezpečné. Pokud víte o PHS která brání v rozhledu, řešte to s policií, která v případě, že řešení je v rozporu s normou nařídí SŽDC stěnu upravit.

0/0
18.8.2017 20:02
Foto

A88l22e68š 61K77r35e16j53č63í 6411791933489

Betonářská lobby opět v akci Rv

+4/0
15.8.2017 9:13
Foto

D75a71v54i26d 10P85e70š81e37k 3423331238560

Je to nesmysl, obvzlaste v dobe, kdy se testuje hyperloop.

Kdyz uz chteji neco stavet, tak at je to ferovy tunel, nejlepe zapusteny do terenu (pod zem)

+2/0
15.8.2017 9:13
Foto

M19a96r76t59i80n 74M49a66i53k47s57n60a77r 3264383518572

Souhlasim, navic tunel by mohl zvysit rychlost a bezpecnost vlaku (zadne krizeni s autama, chodcema a zviraty).

0/0
15.8.2017 9:36
Foto

J89i14ř46í 16K70o31c17u29r89e77k 6275244245728

No a v Gotthardu se zjistilo, že je problém jezdit přes 200 km/h. Krom toho že je to drahé, asi 5x dražší než po povrchu.

+1/0
15.8.2017 10:11
Foto

P11a17v39e76l 55O75b47d13r37ž46á57l70e35k 6486544788772

Pokud to jste ochotný z daní platit?

0/0
15.8.2017 10:12

Exploze viru: v domově důchodců ve Vrchlabí zabil polovinu seniorů

Premium Tragédie v domově seniorů varuje, jak rychle se šíří nákaza koronavirem a jak smrtelná může být. Celorepublikově pak...

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...