Živí se pronájmem supersportů. Oproti konkurenci je všechny sám vlastní

  10:16aktualizováno  10:16
Svezení se drahým supersportem nemusí zůstat jen v kategorii snů. Pražská půjčovna luxusních vozů se zaměřila na hodinový luxus pro chudé bohaté. Ve vozovém parku má Ferrari, Bentley ale i Rolls Royce.

Majitel Profirentcars Lukáš Vinař. | foto: Profirentcars

Den s Mustangem za sedm tisíc, s Aston Martinem za deset. A pokud máte zálusk na čtyřiadvacetihodinové zapůjčení Ferrari 488 GTB, vyjde na 28 tisíc. Půjčovna Profirentcars se zaměřila na luxusní auta, která si od ní měsíčně zapůjčí šedesát až sedmdesát zákazníků.

Patří do skupiny Vinař Group spolu s prodejnou pneumatik, závěsných vozíků a litých kol. Loni skupina dosáhla obratu 70 milionů korun, přičemž meziročně prý zaznamenala 25milionový nárůst. Její jedenatřicetiletý majitel Lukáš Vinař očekává, že letos by se mohl obrat přehoupnout přes stovku.

Nejnovější je Phantom

„Všichni se tváří, že mají všechno, ale ve skutečnosti nic nevlastní,“ říká ke svému podnikání Vinař. I to ho před osmi lety dovedlo k nápadu otevřít si autopůjčovnu s luxusními vozy.

„Odmalička mě pronásledovala auta. Můj děda Antonín Dolejš byl zakládající člen rallye týmu JZD Slušovice. Doma jsme měli mraky veteránů a závoďáků, tak jsem to odkoukal,“ líčí Vinař. „Gumařinou,“ jak sám říká, si časem vydělal na Ferrari 360 Modena, které pronajímal půjčovnám. „No, a pak jsem si řekl, že to můžu dělat sám, a začal jsem budovat značku Profirentcars s vlastním vozovým parkem,“ vysvětluje Lukáš Vinař.

Právě v tom se liší od konkurenčních půjčoven luxusních aut, které nejdražší vozy v nabídce obvykle nevlastní, ale mají je zapůjčené od majitelů. V Česku se kromě Profirentcars pronájmem luxusních vozů například zabývá ještě Luxuryrent, Rentdream nebo Fast-cars.

Bouračky i krádeže

Profirentcars má nyní v nabídce 36 vozů, jejichž nákup spolufinancuje z bankovních půjček. Naposledy do vozového parku firma zařadila Rolls-Royce Phantom. Nejdražšími vozy, jimiž se může pochlubit, jsou Bentley Mulsanne a Rolls-Royce Ghost.

Péče o milionové vozy občas nepůsobí úplně luxusně. „Nejčastěji řešíme pojistné problémy, když někdo nezvládne jízdu, a potom také odcizení vozů,“ vysvětluje Vinař. „Kdysi se nám stalo, že jsme přes někoho půjčili Range Rover, jenže kauce byla složená ve falešných eurech. Nakonec jsme si pro auto museli sami dojet do ukrajinského Užhorodu, kde jsme vyplatili místní překupníky.“

Z toho se zjevně poučil. Dnes vůz nedá z ruky bez složení 10 procent jeho hodnoty, zpravidla blokací částky na účtu. Ani relativně skromným BMW M4 nebo Porsche Boxster se tak bez statisícové zálohy nesvezete.

Ferrari na měsíc

Hodinové sazby za zapůjčení začínají zhruba na třech tisících korun, luxusní auto si ale klienti mohou zapůjčit i na víkend, na týden nebo na měsíc. Za 280 tisíc korun, což je zhruba cena Fabie Combi, se mohou 30 dnů vozit ve Ferrari 458 Spider. Největší zájem mají klienti Profirentcars o Ferrari a Porsche.

Vinařův byznys funguje i kvůli tomu, že luxusní vozy rychle ztrácejí na hodnotě a jenom roční pojistné může vyjít na statisíce. Čeští majitelé supersportů se v nich podle Vinaře pořádně projedou desetkrát do roka.

„Finančně výhodnější je si takový vůz párkrát do roka pronajmout. Mít v garáži supersport je luxus i pro bohaté,“ tvrdí Vinař.

Podívejte se na nejdražší auto všech dob prodané v Evropě:

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Výdaje na varroázu rostou, loni dosáhly 30 milionů. Včely ale umírají dál

Včela medonosná (28. února 2019)

Boj proti kleštíkovi včelímu, který je schopen přes zimu zlikvidovat celé včelstvo, čím dál víc vysává dotace pro...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

VIDEO: V 90. letech to byl hit, teď hrozí zánik. Takto dnes hrají bingo

Hra bingo je součástí balíčku, u kterého plánuje ministerstvo financí navýšit...

Miliony lidí sledovaly v 90. letech každý týden televizní hru Bingo. V roce 2019 si ho mohou lidé zahrát už jen v...

Najdete na iDNES.cz