Otevření nové prodejny se očekává před Vánocemi, konkrétní datum společnost zatím neuvedla. Do té doby mohou nakupující navštívit pobočku Primarku na Václavském náměstí v Praze a v nákupním centru Olympia v Brně.
„Už letos otevřeme dveře naší nové prodejny v Metropoli Zličín. Je skvělé sledovat, jak se na místě stupňuje nadšení, a proto jsme rádi, že jsme dosáhli dalšího důležitého milníku při náboru a budování týmu, který zajistí úspěch tohoto otevření,“ doplnil Maciej Podwojski, ředitel společnosti Primark pro střední a východní Evropu.
Módní řetězec svoji první pobočku otevřel s ročním zpožděním v Praze na Václavském náměstí. Slavnostní otevření si v červnu 2021 nenechalo ujít několik tisíc návštěvníků. Nedočkavci hned od rána tvořili několikametrovou frontu, která se táhla až k soše svatého Václava. V dopoledních hodinách pak zasahovali také pražští hasiči, kteří kropili čekající ve frontě, aby je ve vedru osvěžili.
Na otevření Primarku čekali lidé v Brně dvě hodiny, fronta však hned zmizela |
Brněnská pobočka Primarku o rozloze 3 600 metrů čtverečních v prostorách obchodního centra Olympia přivítala návštěvníky 14. září 2022 a nabízí podobný sortiment jako v Praze, tedy módu, kosmetiku či bytové doplňky.
Oblíbený kvůli cenám
Primark je mezi nakupující žádaný hlavně díky své rozmanité nabídce, ale také nízkým cenám. Ty může nabídnout také proto, že investuje jen malou část do marketingu a reklamy.
„U žádného jiného retailera skutečně „word-of-mouth“ nefunguje tak intenzivně. Roli v tom vedle velmi příznivých cen hraje či doposud hrála i jakási nedostupnost, navíc podepřená tím, že v nabídce je zboží, které v jiných obchodech třeba není běžně k mání. Díky velmi silné skupině příznivců, kterým jeho koncept vyhovuje, se jeho hlavními ambasadory stali právě oni,“ řekl v dřívějším rozhovoru expert na maloobchod Tomáš Drtina.
Primark je součástí nadnárodní skupiny Associated British Foods (ABF). Podle uzávěrky se za účetní rok končící 31. srpnem 2023 dostal do ztráty 4,2 milionu korun, když rok předtím vykázal čistý zisk ve výši přibližně 80,8 milionu korun. Tržby naopak stouply o zhruba 62 procent na asi 1,65 miliardy korun.
Značka v současné době zaměstnává více než 80 tisíc lidí v 17 evropských zemích a USA. Vznikla v Irsku v roce 1969 pod názvem Penneys a nabízí cenově dostupné produkty od každodenních nezbytností až po nejnovější trendy napříč dámskou, pánskou a dětskou módou, stejně jako doplňky nebo potřeby do domácnosti. Společnost má více než 450 prodejen po celém světě a stále expanduje.
17. června 2021 |