Diskuze
Jančura prodloužil vlaky do Ostravy a startuje další cenovou válku
Děkujeme za pochopení.
Gróf
Provozovat vlaky na jedné dlouhé trati?
To nic neřeší. Nedělejte z lidí blbce.
alesmates
Sůra - ostuda idnes
Tento článek měl být rovnou označen jako "Placená inzerce", popř. "PR článek". Tohle nemá se seriózním zpravodajstvím nic společného!
FilipHruza
Opět pan Jančura ...
Na začátek říkám, že nejsem zaujatý vůči RJ ani ČD, ovšem obchodní politika a vystupování pana Jančury se mi dost příčí. České dráhy jsou národní dopravce, který na základě objednávek krajů obsluhuje příslušná území, proto mají uplně jiné podmínky než RJ. To, že pan Jančura jezdí pouze na nekomerční a nejfrekventovanější trati a pak hází špínu okolo mi nepřijde zrovna správné a férové. A když jde někdo proti němu, tak se brání co to jde (ÚOHS a podobně).
Bylo to zmiňované x-krát. RJ nejezdí s novými vozy, jak sliboval, jeho chování je značně populistické a lidi mu to bohužel dost "žerou".
A prohlášením lidí typu "Pane Jančuro, kdy konečně začnete jezdit do Brna, Budějovic a podobně" se dost směju. Prosím přečtěte si příslušné zákony a vyhlášky o provozování drážní dopravy než něco takového napíšete.
Leinad
Re: Opět pan Jančura ...
Podmínky základní dopravní obslužnosti nejsou stejné - viz dotace udělené bez konkurzů (kromě Liberecka měl Jančuru nechat prohrát každý kraj, aspoň by byla sranda a bylo by to fér. Mimochodem separátní konkurzy na tratě, kde ČD ukončí provoz, by taky byly zajímavé - a třeba na Šumperk-Losiny se podařil. )
Podmínky IC/EC jsou velmi podobné, akorát někdo má zavedené jméno a dlouhodobou tradici, někdo je začínající podnikatel s jedním depem. Provozovat IC je daleko vyšší riziko, než provozovat dotovaný spoj. Dovoluji si tvrdit, že jezdit Os placený krajem je pořád výnosnější, než jezdit IC a bát se, zda tím vůbec někdo pojede.
RJ sice nejezdí novými vozy (a můžu najít hromadu dalších nenaplněných prohlášení Jančury), ale RJ stále jezdí a stále se od jeho nástupu stalo několik pozitivních změn pro cestující (nižší cena jízdného, možnost jet povinně místenkovým vlakem i tam kde Pendolino nestaví, pohodlí na palubě ...)
mpixel
Nefér podníkání pana Jančury
zničit malou konkurenci křížově dotovanou cenou a pak si užívat monopolu.
Zkuste si koupit svůj autobus a jezdit na lince třeba Praha-České Budějovice.
Jančura ihned na lince zlevní tak že bude prodělečná i ta jeho. Jemu to ale nevadí, protože ji dotuje z jiných linek. No a za měsíc, až zkrachujete, dá ceny zpět.
S tím by se něco mělo dělat - aby podnikání v čr bylo férové a ne jako u Jančury.
mpixel
Re: Nefér podníkání pana Jančury
například uzákonit že ceny za km musí mít jedna firma všude stejné
B-25
Pro divílka:
Tady máš Bardotky, to je krása U mě vyhrává romantika než navoněná souprava se stewardy..
divilek
Re: Pro divílka:
Nic ve zlém, ale přiznejme si, že tu romantiku dělá spíše okolní krajina, než špinavý vlak. Čili potom si vychutnám cestu téměř jakýmkoliv vlakem. Ale na druhou stranu přes půl republiky bych tak jet nechtěl... A romantika je to i na trati Praha - Ostrava úsek kolem Orlice a z hlediska krajiny je celkem jedno, jestli z oken ČD či RJ
m0rb0
Rezervační systém
Jak to vlastně funguje u Regio Jetu? Jsou do vlaku nutné rezervace jako do autobusu SA? Protože to je první věc která mě zajímá. Často se mi stává, že vím o svém odjezdu pouze 1-2 hod předem. Dá se v takovém případě sehnat lístek?
anfrene
Re: Rezervační systém
podle me jo... vsiml sme si, ze davaji ze zacatku do rezervace treba tri vozy a pak postupne pridavaji
divilek
Nic ve zlém,...
... ale když tady někteří lakují ČD na růžovo - je fajn, že si každý může vybrat, co mu vyhovuje (kafe, čaj, noviny, časopisy zdarma, levné a dobré občerstvení nebo hrdost k ČD). Teď jela s RJ moje mamka s přítelem (79+84 let) do Prahy a zpátky už vlekem ČD nechtějí. Ať si každý jezdí, jak mu vyhovuje. Já osobně jsem za konkurenci vděčný a myslím si, že ČD musely celá léta zákazníkům pěkně natahovat ceny, když okamžitě po zahájení jízd RJ slezly tak výrazně dolů... A uvidíme, co předvede LEO Expres, zatím fandím panu Jančurovi (a už jsem si dříve před pár lety pochvaloval i zlepšení autobusové dopravy, když začaly jezdit busy SA).
divilek
Re: Nic ve zlém,...
Pardon, překlep, mělo být vlakem ČD, i když vlek vypadá taky zajímavě...
maron
sr
Nechápu co se tady v diskuzi řeší. Jančura má 8 vlaků na nejfrekventovanější trase, které sou uplně nové, vyhýčkané, voňavé. ČD mají vlaků 1000, převážně staré a obsluhuje i ty nejvzdálenější kouty čr, kde se jim to vůbec ale vůbec nevyplatí. Tohle jsou fakta a moc nechápu co je tam k porovnávání, když obě dvě strany mají zcela jiné výchozí možnosti i cíle i vlastnickou strukturu.
AAA3
Re: sr
omyl - ty nejvzdalenejsi kouty CR jsou naopak to nejlukrativnejsi, protoze tam dopravce nenese zadne riziko.
B-25
Komfortní SA?
Proč ne - ovšem raději si vychutnám rychlík třeba v Jeseníkách, který táhne Bardotka nebo Brejlovec To je romantika
divilek
Re: Komfortní SA?
Nic ve zlém, ale na trase Praha - Ostrava už by takových nadšenců bylo asi výrazně méně. A hnidopiši zelení by v případě páry možná mrmlali, že jsou zbytečně způsobovány požáry polí či lesů .
huhuh
Cena
Je docela zajimave, ze jde Regio cenama pod cenu CD, o kterych Jancura tvrdil ze jsou dumpingove
anfrene
Re: Cena
tak ono pokud u CD cesta stejnym vlakem z Ostravy do Prahy vysla v najeke akci levneji nez cesta z Ostravy do Kolina, tak je to trosku podezrele
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...