Praha láká turisty na pivo a levnější nocleh. Kampaň stála milion

  13:40aktualizováno  13:40
O své hlavní město nemají čeští turisté na rozdíl třeba od Němců moc zájem. Praha proto spouští kampaň za milion korun, která má do metropole přitáhnout více Čechů mimo hlavní sezónu. Klíčovým lákadlem je pivo, zejména z minipivovarů. Zapojily se desítky hotelů a restaurací, které nabídnou výhodnější servis.

Praha láká Čechy na návštěvu za pivem. | foto: PIS

Kampaň spouští Pražská informační služba v pondělí 27. října. Tři desítky hotelů až do konce listopadu nabídnou ubytování za výhodnější ceny. Slevy by mohly dosahovat 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a budou se pohybovat podle kategorie hotelu a místa zhruba od 900 do 2 500 Kč včetně snídaně.

Turisté obdrží speciálního pivního průvodce a mapu s kupony, za které dostanou ve vybraných podnicích piva zdarma, dárky nebo volné vstupy.

Z pivní gastronomie a kultury toho podle organizátorů hlavní město nabízí hodně - kromě 25 minipivovarů také regionální česká, moravská a zahraniční piva. „Je to skutečně město, které právě prožívá svůj pivní zlatý věk,“ říká šéfka marketingu PIS Kateřina Pavlitová. „Návštěvník si tu může vybrat z velmi široké nabídky kvalitních podniků – od gastronomicky zaměřených restaurací s pivním programem přes ochutnávkové restaurace se čtvrtou pípou až po specializované pivní bary či pivotéky,“ dodala.

„Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dřív úplně nemyslitelné,“ uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století byla pivní nabídka v Praze tvořena pouze ležákem, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.

Pivní pestrost v české metropoli je dnes podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. „Pivo se začíná dostávat na tu úroveň, kde by mělo být, kam jsme ho bohužel 40 let trochu zašlapávali,“ poznamenal.

Větší zájem o své hlavní město mají Němci i Rakušané

Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací ČR přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 milionu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci 60 procent hotelových klientů. Podobná kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.

„Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami,“ podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezona již skončila. Do akce se zapojí okolo tří desítek tří až pětihvězdičkových hotelů.

Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na webu www.doprahyzapivem.cz. Po příjezdu si v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponovou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit. Kuponová knížka zahrnuje na čtyři desítky speciálních nabídek.

.

Autoři: ,

Nejčtenější

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Zkrachovala Thomas Cook, jedna z největších cestovních kanceláří světa

Logo CK Thomas Cook

Zkrachovala jedna z největších a nejstarších cestovních kanceláří na světě, britská firma Thomas Cook, se kterou...

Chceme dobýt malá města, říká šéf KFC. Řetězec se rozrůstá do regionů

Šéf řetězce KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík

Češi si mohou v tuzemsku koupit kuřecí z fastfoodového řetězce KFC už 25 let. Španělská společnost AmRest, která na...

Další z rubriky

Tuzemský Neckermann zastavil prodej zájezdů, v zahraničí má přes tisíc Čechů

ilustrační snímek

Cestovní kancelář Neckermann zastavila prodej zájezdů v České republice. Důvodem je krach mateřské firmy v Německu,...

VIDEO: Účtenky i krabičky na jídlo. Nejčastější chyby při třídění odpadu

Papírové kelímky, plata na vejce ani použité obaly od pizzy do modrého...

Ruličky od toaletního papíru, účtenky nebo obaly na vajíčka jsou přece z papíru, tak patří do modrého kontejneru. Věta,...

Banky budou vydělávat víc. Stát jim to zaručí

Ilustrační snímek

Stát možná přišel na to, jak nakopnout investice do dopravní infrastruktury, zdravotnictví či školství. Šéfové čtyř...

Obchody chystají přísnější limity na pesticidy. Potravina má mít rodokmen

Zelenina - ilustrační foto

Zatímco v zahraničí je zboží označené nálepkou „bez pesticidů“ již běžné, v Česku obyčejný zákazník stále neví, kolik...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz