Ministerstvo pro informatiku přebere část kompetencí současnému ministerstvu dopravy a spojů, kterému šéfuje Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Jeho sociálnědemokratický předchůdce Jaromír Schling se neúspěšně pokoušel změnit poštu na akciovou společnost, což by umožnilo prodat ji do soukromých rukou.
"Česká pošta se v tomto volební období prodávat nebude," uvedl Mlynář, ale kabinet se pokusí dokončit připravovanou transformaci.
Nový ministr chce ze své pozice tlačit vedení pošty k větší efektivitě služeb, na které má podnik ze zákona monopol. Jedná se především o doručování adresných listovních zásilek s hmotností do 350 gramů, které tvoří asi 40 procent výnosů pošty.
V ostatních službách (balíky, expresní dodávky) už existuje rozvinutá konkurence, která tlačí i poštu ke snižování nákladů.
Ministr mimo jiné chce, aby pošta nenutila lidi chodit pro balíky a doporučená psaní na pobočky, když se jim je snaží doručit v době, kdy logicky většina adresátů není doma.
Mlynář patří také k velkým propagátorům využití elektronického podpisu a internetu v kontaktu lidí s úřady. Z tohoto důvodu bude prý usilovat o to, aby se poštovní pobočky staly základním kontaktním místem pro přístup veřejnosti ke státní agendě v elektronické podobě.
Loni měla Česká pošta 3400 poštovních poboček a zaměstnávala téměř čtyřicet tisíc lidí. Doručila 735 milionů listovních zásilek.