Podle inspekce proběhly opakované kontroly předváděcích akcí v Plzeňském a Karlovarském kraji. Na prezentacích firmy 1. Česká reklamní společnost byli kontroloři celkem třikrát.
"Zjistili různé formy nekalých praktik, za které byly uloženy sankce v celkové výši 2,47 milionu korun," uvedl ředitel ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.
Z celkové částky byla nejvýraznější dvoumilionová pokuta uložená v květnu za užití i agresivních praktik. Už je pravomocná.
Obecně inspektoři zjistili například klamání o délce záruční lhůty, která byla místo avizovaných osmi let poskytovaná jen na dva roky. Stávalo se také, že účastníci akce nedostali dárky slíbené na pozvánkách.
"Na akci se také organizovalo losování, při kterém spotřebitel vyhrál výrobky do domácnosti, ale už nevěděl, že jejich získání je podmíněno nákupem za 35 tisíc korun," dodal Řezáč.
Celkově inspektoři zjistili nedostatky u osmdesáti procent navštívených předváděcích akcí různých společností, nejen u 1. České reklamní.
U této konkrétní firmy ale podali návrh na zrušení jejího živnostenského oprávnění. V minulosti už dostala pokutu od inspekce ve výši 1,8 milionu korun.