ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Pivní giganti srůstají s lokálními minipivovary. Řemeslníci jim zlepšují image

Minipivovarů je v Česku už bezmála pět set, ale stále mají jen 2,5 procenta trhu. Nadnárodní obři by na ně mohli pohlížet pěkně svrchu, ale místo toho jejich byznys už několik let vzájemně prorůstá. Spolupráce se neomezuje jen na hranice České republiky. Ostravar začal v září vařit nejprodávanější americké řemeslné pivo značky Blue Moon.

Ekonomika jde trochu stranou. Řemeslná piva se pro velké pivovary stala hlavně nástrojem ke zlepšení image. Vystupují z uniformity a­ ukazují, že nejsou predátory, ale jde jim o podstatu branže, tedy dobré pivo. Spousta minipivovarů už prokázala, že umí uvařit chuťově bohatý, voňavý a stylově rozmanitější zlatavý mok.

Tento článek je součástí exkluzivního obsahu iDNES Premium.

CHCI PREMIUM ZA 1 KČ

První měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně.
Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte premium? Přihlaste se

iDNES Premium

Staňte se členem a získejte navíc:

  • Digitální předplatné
  • Prémiové vstupenky

a mnoho další zábavy