"Obal prostě prodává. Odlišný obal. Lahve v obchodech jsou dnes vlastně všechny stejné," říká marketingový ředitel Staropramene Petr Dvořák. "A v průzkumech vyšlo, že pětina pijáků konkurenčních značek by naše pivo v nové lahvi zkusila," dodává Dvořák.
Pivovary investují desítky milionů korun z prostého důvodu. V obchodech se ročně prodá zhruba půl druhé miliardy lahví piva. A změna funguje.
"Nová lahev nám skutečně pomohla i s prodeji, které se zlepšily o desítky procent," říká šéf Budvaru Jiří Boček. Konkrétnější nechce být kvůli konkurenci.
Odlišnost se vyplatila i humpoleckému Berdnardovi, který už čtvrtým rokem dává svůj sváteční ležák do lahve s patentním uzávěrem a ročně ho prodá přes tři čtvrtě milionu lahví.
Budvar změna tvaru lahve stála přes 60 milionů korun, Staropramen, který do nich bude dávat více svých značek piva, se blíží ke stovce. Vrátit se mu to má při distribuci. Lahev je o 60 gramů lehčí než současný typ a kamion plně naložený Staropramenem tak bude o 1,5 tuny lehčí, takže spotřebuje méně nafty.
Podle nedávného vyjádření šéfa Prazdroje Mikea Shorta úpravu lahví chystá i plzeňský pivovar, ale podobu nové lahve zatím tají. Jeho konkurenti se novými lahvemi přibližují tvaru už řadu let prodávaného prémiového ležáku.