ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Reuters

Obchody chystají přísnější limity na pesticidy. Potravina má mít rodokmen

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Zatímco v zahraničí je zboží označené nálepkou „bez pesticidů“ již běžné, v Česku obyčejný zákazník stále neví, kolik chemie bylo při pěstování dané potraviny použito. To by se však mělo brzy změnit. Obchody s potravinami se přizpůsobují trendu ovoce a zeleniny „s rodokmenem“. V čele změny stojí e-shopy.

Internetové obchody Rohlík.cz a Košík.cz začaly propagovat takzvanou nízkoreziduální zeleninu, kde je znatelně nižší množství používané chemie a cena je blízká „normálnímu“ stříkanému ovoci a zelenině. Britské Tesco chystá s místním pěstitelem uvést na trh rajčata označená nálepkou „pěstováno bez pesticidů“.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se