PepsiCo se rozhodlo po celé Evropě harmonizovat recepturu Pepsi. Cílem je snížit obsah cukru a tedy i počet kalorií.
„V západní Evropě tato receptura již na trhu je, teď se změna děje v Evropě střední. Ve finále tedy bude všude receptura se sníženým cukrem,“ říká tisková mluvčí Andrea Brožová Mattoni 1893, pod kterou patří portfolio Pepsi.
Vývoj byl dlouhý a náročný v tom, aby si nápoj zachoval svou typickou chuť a přitom obsah cukru se snížil, dodává mluvčí.
Coca-Cola a Pepsi vyzývají k uzavření globálního paktu. Chtějí omezit plasty |
Nyní se na českém trhu objevují dva nápoje Pepsi s různým složením, ovšem stejně označené. Původní nápoje obsahovaly 11 gramů cukru na 100 mililitrů, nyní je to sedm gramů.
Podle mluvčí však nejde o dvojí kvalitu, ale pouze o to, že někteří obchodníci mají stále staré zásoby a doprodávají nápoje s vyšším obsahem cukru. „Nové nápoje na český trh jsou dodávány od září letošního roku a postupem času již budou dostupné jen ty se snížením obsahem cukru,“ doplňuje Andrea Brožová.
Stejná receptura pro stovky zemí
Společnost Coca-Cola prodává svůj nápoj Original Taste s obsahem cukru 11,9 gramů. Alternativy se sníženým obsahem nebo úplně bez cukru tvoří téměř polovinu všech Coca-Colou prodaných nápojů na evropském trhu.
„Složení nápoje Coca-Cola Original Taste je stejné ve více než 200 zemí na světě a nemění se. Je pro nás důležité, aby naši spotřebitelé měli volbu a mohli kontrolovat příjem kalorií, které konzumují,“ doplňuje ředitelka komunikace a společenské odpovědnosti Coca-Cola pro ČR a SR Veronika Němcová.