Penta po sedmi letech mění šéfa Aera Vodochody, přijde exšéf italské Alenie

  15:15aktualizováno  15:15
Nová strategie spočívající v angažování zahraničních manažerů, kterou Penta před časem vyhlásila, se stala osudnou ostřílenému průmyslníkovi Ladislavu Šimkovi. Beze sporu úspěšný manažer vedl výrobce letadel Aero Vodochody přes sedm let. Nahradí ho Ital Giuseppe Giordo, který přes deset let působil na vedoucích pozicích obřího italského výrobce letadel Alenia.

Ladislav Šimek, generální ředitel Aera Vodochody | foto:  František Vlček, MAFRA

Firma to v pátek oznámila v tiskové zprávě. „Bylo mi ctí pracovat v Aeru v týmu profesionálů a doufám, že jsem přispěl k budoucímu rozvoji firmy a projektu L-39NG,“ uvedl v prohlášení Šimek. Do Aera přišel v roce 2009 z Technometry Radotín, kde působil jako generální ředitel.

Za jeho úřadování se Aeru podařilo prodat dlouho nechtěné bitevníky L-159 Alca do USA a Iráku, spustilo se několik kooperačních programů, třeba pro výrobce vrtulníků Sikorksy, Airbus a v neposlední řadě byl dotažen ambiciozní projekt nové generace cvičných „albatrosů“ L-39 NG. Firma výrazně rozkročila a každoročně rostla v tržbách i počtu zaměstnanců. V roce 2014 například utržila kolem čtyř miliard korun. Šimek je od roku 2011 také prezidentem Svazu českého leteckého průmyslu.

Z klíčových firem evropští hráči

Nový prezident Aera, Giuseppe Giordo, byl v letech 2011 až 2015 ředitelem Alenie Aermacchi, největšího leteckého výrobce v Itálii s více než 11 tisíci zaměstnanci. Alenie se podílí například na projektu špičkového bojového letounu Eurofighter Typhoon a také na výrobě legendárního stíhacího bombardéru Panavia Tornado.

Giordo v leteckém průmyslu působí od roku 1990. V Alenii Aermacchi, která patří do skupiny Leonardo Finmeccanica, byl zodpovědný mimo jiné za prodej vojenských cvičných letounů.

Skupina Penta, kterou v Česku řídí její spolumajitel Marek Dospiva, chce ze svých klíčových firem udělat velké evropské hráče. K tomu jí mají podle mínění majitelů dopomoci právě věhlasní lodivodi ze západních korporací.

VIDEO: Penta ukázala budoucí „Dospivovu ulici“. Navrhla ji Zaha Hadid

„Aero se za doby vlastnictví Penty posunulo k úzké spolupráci s globálními hráči v odvětví. Je to zásluha i Ládi Šimka. Aby se mohlo mezi globální hráče zařadit definitivně, vidíme jako účelné, aby ho v dalším období vedl manažer, který je ve své profesní historii mnohem více svázán s globálním leteckým odvětvím,“ uvedl ke změně Zdeněk Kubát, investiční ředitel Penty, který má Aero Vodochody na starosti.

Už před dvěma lety z podobných důvodů opustil vedení sázkové kanceláře Fortuna tým ředitele Radima Haluzy, přestože pod jeho vedením se firmě dařilo velmi dobře. Místo něj přišel korporátní světoběžník Švéd Per Widerstrom, specialista na on-line kasina. Ten má za úkol Fortunu přebudovat na technologickou společnost se zaměřením na sázky a hry na internetu.

Také další vlajková loď Penty, lékárenský holding Dr. Max má letos získat zahraničního šéfa. I zde má podle neoficiálních informací přijít manažer z apeninského poloostrova. V minulosti už ale Pentě sázka na drahé západní manažery také trpce nevyšla. Po několika měsících se například v čele Dr. Maxe balil hvězdný Jonathan Farrington. Díru do světa neudělal ani britský uznávaný expert Wilf Walsh ve Fortuně.

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Firma Rohlík.cz už nebude prodávat chléb od Penamu, vadí jí sporná dotace

V Rosicích otevřeli obří pekárnu Penamu, která je podle jeho vedení...

Internetový prodejce potravin Rohlík.cz už nebude nabízet toastový chléb od společnosti Penam z Agrofertu. Důvodem je...

Absurdity roku: pokuty za nečinnost při exekuci a bezpečnost práce u home office

Absurdistán

Firmy musejí poskytnout součinnost při exekuci na mzdu jejich zaměstnance, jinak jim hrozí pokuta až 50 tisíc korun....

Najdete na iDNES.cz