Pekárna bojuje proti padělkům, bochníky si brání "hostií"

  16:33aktualizováno  16:33
Cvrčovická pekárna vyrazila do boje proti falšovaným chlebům. Nelíbilo se jí, když viděla prodávat "své" bochníky v obchodech, do nichž je nikdy nedodala. Po deseti letech tahanic se rozhodla, že na šišky chleba nalepí oplatku s logem firmy.

Jedlá známka na bochníku chleba Cvrčovické pekárny | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Je to nezávadný škrob, v podstatě jedlý papír, který jsme začali dávat na dva naše chleby zhruba před dvěma měsíci proto, abychom se bránili falzifikátům," řekl iDNES.cz Michal Erlich odpovědný za marketing Cvrčovické pekárny.

Šišky s logem pekárny začala společnost dodávat do obchodních sítí také proto, aby své výrobky odlišila od konkurenčních bochníků, které se cvrčovickému chlebu podobaly. "Po krátkém čase jsme zaznamenali větší odběr zboží," pochvaluje si Erlich.

Do budoucna hodlá firma přidávat oplatku připomínající hostii na další prodejní místa i ostatní pekárenské výrobky. Zatím dává logo na chleby ručně, při rozšíření výroby by uvažovala o automatické lince.

Bochník hostivařské pekárny Kontinua.
Jedlá známka na bochníku chleba Cvrčovické pekárny
Bochník Odkolek

S nápadem zapékat jedlé logo pekárny na chleby přišla zhruba před deseti lety pekárna Odkolek, která je nyní součástí pekárenského kolosu United Bakeries. "Chtěli jme naši nejtradičnější 160letou značku odlišit od ostatních nebalených bochníků. Skupina zákazníků, kteří hledají kvalitu, si právě tento jeden bochník dodnes vybírá, o rozšíření loga na další nebalené výrobky však zatím neuvažujeme," říká mluvčí pekárenské skupiny Jaroslav Pomp.

Dva roky už používá logo z jedlého papíru na kilový Hostivařský pecen pekárna Kontinua. I ta chtěla svůj chléb odlišit od jiných a podle slov obchodního ředitele se jí to vyplatilo. "Tam, kde náš chléb s tímto logem dodáváme, se nám zvýšil prodej. Lidé také často píšou e-maily, kde všude si ho mohou koupit," říká Jiří Černý.

Zvýrazňovat nebalené pečivo logem se však podle něj vyplatí až u dražších a kvalitnějších výrobků, u kterých lidé nezkoumají, že kvůli přidané oplatce může cena pečiva narůst i o pár desetníků.

Logo se jí, neodlepuje

Když Odkolek začal oplatku na bochník zapékat, nevěděli lidé, co mají s logem dělat. Někteří přemýšleli, zda ho mohou sníst, jiní se ho rovnou snažili sloupnout. "Oplatek se není třeba bát. Kdyby lidé jako malí chodili do kostela ke zpovědi, věděli by to," říká v nadsázce s odkazem na podobu loga s hostií předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů v ČR Jaromír Dřízal.

Podle nej se ale nyní mezi pekaři začíná rozšiřovat nový způsob značení nebalených pekárenských výrobků, a tím je proužek papíru, na který se vejde více informací než na malou oplatku.

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Světové módní značky končí s prodejem pravých kožichů, Češi je následují

V závěru přehlídky došlo i na kožichy.

Sehnat kožich z pravého norka je čím dál těžší. Čeští i zahraniční prodejci se kožešinovým zvířatům vyhýbají. Najít je...

Všechny účty v jedné aplikaci? Banky váhají, propojení využívá minimum lidí

Středeční odstávka mobilního bankovnictví Komerční banky (19. dubna 2017)

Už je to víc než rok, kdy měly banky umožnit propojení s účty v jiných ústavech. Zatím to však udělaly jen některé....

Investor Mička prodal svůj podíl v Liftagu, vydělal mu desítky milionů

Silný rok. Investor Michal Mička koupil v roce 2017 českou módní značku Pietro...

Pražský obchodník Michal Mička prodal svůj 14% podíl v české alternativní taxislužbě Liftago. Podle svých slov spatřil...

Najdete na iDNES.cz