Rozmach chytrých zařízení a bezkontaktních technologií přinesl novou éru zákaznické zkušenosti. Aplikace jako Google nebo Apple peněženka umožňují ukládání digitálních verzí věrnostních karet, platebních prostředků, vstupenek nebo slevových kuponů. Stačí přiložit mobil k terminálu nebo zobrazit QR kód na displeji. Takto digitální karty nacházejí uplatnění v maloobchodu, gastronomii, pojišťovnictví, službách, dopravě i cestovním ruchu.
Firmy, které chtějí digitalizovat svůj věrnostní program, dnes nemusí nutně investovat do vývoje vlastní aplikace. Na trhu existují nástroje, které umějí digitální karty vytvořit. Tyto systémy podporují personalizaci, automatické aktualizace, cílené notifikace a zároveň poskytují analytická data o chování zákazníků.
Aplikace Stocard končí. Vhodnou náhradou může být česká Portmonka |
Jedním z takových nástrojů je platforma PassMachine, která firmám nabízí jednoduchý způsob, jak nahradit plastové věrnostní nebo členské karty jejich digitální verzí. Výhodou je, že zákazník má kartu stále u sebe – ve svém mobilním zařízení – bez nutnosti cokoliv tisknout nebo fyzicky distribuovat.
„Díky propojení s podnikovými systémy a přehledné správě přes webové rozhraní mohou firmy držitelům karet v reálném čase posílat aktuální nabídky nebo upozornění, například na slevové akce nebo změnu otevírací doby,“ popisuje výhody nástroje David Holoubek, zodpovědný za rozvoj obchodu ve společnosti PassMachine.
Jízdenky, razítkovací karty i vizitky
Řadu výhod digitalizace potvrzují i firmy z praxe. „Téměř deset let jsme využívali plastové věrnostní karty, ale přechodem na digitální řešení jsme celý proces výrazně zjednodušili. Umožnilo nám to nejen zefektivnit komunikaci se stávajícími zákazníky, ale oslovit i nové,“ říká Adam Pýcha, ředitel e-commerce a marketingu knihkupectví Knihy Dobrovský.
Digitální karty jsou nejen pohodlnější a vždy dostupné, ale díky notifikacím mohou zákazníkům připomínat probíhající akce nebo výhody, na které mají nárok. Systém využívá také například společnost PetCenter, která letos v březnu převedla svůj věrnostní program PetCenter klub do nové digitální podoby s názvem Petko+ rovněž prostřednictvím platformy PassMachine.
Jarní Nákupy Ona Dnes jsou tu. Tváří akce je moderátorka Gabriela Lašková![]() |
PassMachine vznikl původně jako nástroj pro digitalizaci vstupenek Ticketportálu, který patří do vydavatelství MAFRA. Dnes umožňuje tvořit a spravovat nejen věrnostní karty, ale také digitální vstupenky, kupony, permanentky, členské i razítkovací karty či digitální vizitky. Mezi uživatele patří například Fotbalová asociace České republiky s digitálními členskými a fanouškovskými kartami nebo organizace Oktagon MMA, která využívá fanouškovské karty a digitální vizitky.
Zajímavou možností je také digitální razítkovací karta, která umožňuje zákazníkům sbírat razítka při nákupech nebo návštěvách. Po dosažení požadovaného počtu razítek lze okamžitě čerpat odměnu a zároveň využít automatických notifikací. „Uživatelé často ztráceli papírové karty nebo je zapomínali doma. Digitální forma tento problém řeší,“ dodává Holoubek.
Kromě věrnostních řešení umožňuje PassMachine digitalizaci široké škály dokumentů a přístupových prvků – od jízdenek a letenek, přes turistické nebo ubytovací karty až po zaměstnanecké průkazy či klubové členství.
Digitalizace věrnostních karet přináší řadu výhod jak pro firmy, tak pro koncové uživatele:Pro zákazníky
Pro firmy
|