Pondělí 16. prosince 2019, svátek má Albína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 16. prosince 2019 Albína

Diskuse k článku

Parkování vydělává městům desítky milionů. Lidem ale komplikuje život

Stále větší část z poplatků za parkování putuje do kasy městským samosprávám spolu s tím, jak se rozšiřují modré zóny a další formy městských zpoplatněných stání. Celkem parkování lidem vytáhne z peněženek bezmála dvě miliardy korun ročně. Slibované protislužby ale váznou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a89r84t58i67n 98Z95e33l42e56n22y 2777340739299

Placený parking je furt lepší než to nechat neplacený. Je to krok správným směrem a je třeba si uvědomit, že nikdy nebude místo pro všechny řidiče.Doprovodná opatření se budou budovat, ale nelze to nechat neřešit dokud nebude zkapacitnění P+R, to bychom byli auty uplně zahlceny všude.

0/0
18.6.2018 15:22

P61e93t96r 29Č79e93r19m68á70k 9358795459340

Krok správným směrem to právě není, právě proto že to nijak neřeší nedoststek infrastruktury. P+R s tím souvisí pouze okrajově, to řeší akorát dojížděče, což je v případu Prahy pouze minoritní problém.

0/0
18.6.2018 16:14

J24a56n 30V28a31c66h21u60d34a 7572536527108

Lidé platí za to co už zaplatili z daní za minulého režimu..

0/0
18.6.2018 8:37

M26a21r71t33i76n 48K60o40l56á25ř 1795284799655

Parkování je v Praze od 30 Kč, konkrétně městská část Pha 5

0/0
15.6.2018 23:46

P10e82t63r 65Č41e30r45m59á13k 9778875919850

Od je podstatné slovo, taky to je totiž 30tis ;-)

0/0
17.6.2018 21:41

M12i27c37h94a34l 69C23i66p67e58l 3829871451725

V České republice jsou náklady spojené s vlastnictvím a provozem automobilu velmi nízké. Zavedení ekologické daně po vzoru Německa by bylo vhodné. U parkování je to stejné. Stát, kraj, město i nejzapadlejší vesnička nemusí nikomu zajišťovat parkovací místo, to je věcí majitele či provozovatele automobilu. Veřejný prostor patří lidem, ne autům.

+3/−3
15.6.2018 19:15

M89i51l32o52š 79S70e35t63í45k 3549399734850

Janě. A ta auta vlastní kdo, mimozemšťani?

+3/0
16.6.2018 16:13

J98a42n 56S15p91u55r13e10k 7376787363860

Když je to Německo takový Vás vzor, začal bych u nás nejdříve se zaváděním německého platu. Mám takový pocit, že by to vyřešilo více problémů. Kdoví, pak by třeba tolik lidí nemělo důvod jezdit starými auty.

+1/0
16.6.2018 23:15

M41i77c48h71a86l 39C94i27p63e76l 3119301881515

Němci si ty platy museli odpracovat. K německým platům se také váží německé ceny za služby, které jsou podstatně vyšší, než u nás. Výsledný rozdíl mezd je sice ve prospěch Německa, ale i u nás máme šikovné lidi, kteří to tu táhnou dopředu. / Článek je o parkovném a ne o mzdách. Vyšší náklady na provoz automobilu znamenají, že mnohem víc lidí hlavně z velkých měst přestane potřebovat vlastnit automobil a o tom to je.

+1/0
17.6.2018 11:32

J96a76n 70S97p83u18r66e96k 7946477363540

Ale samozřejmě, že si ten plat nejdříve musíme zasloužit. Ale zároveň zde nemůžeme mít takové náklady, dokud tomu tak nebude, byť je to ve jménu ekologie a podobně.

0/0
17.6.2018 11:35

P64e15t51r 71Č89e93r32m97á60k 9778925489810

To nijak s platem nesouvisí, ta zátěž je nízká i v relativním smyslu, nejen v absolutních hodnotách. ;-)

0/0
17.6.2018 21:28

P34e83t25r 91Č28e18r60m97á31k 9948145479860

Pravdu máte tak napůl, ano finanční náklady související s provozováním automobilu jsou u nás velmi nízké, to je fakt. Stejně tak je pravda že veřejné komunikace nemají sloužit jako garáž rezidentů, a už vůbec ne způsobem který je nyní v Praze. Na druhou stranu pro auta obecně určen zcela jistě je.

0/0
17.6.2018 21:24

M73i77l57o55š 79R55u93f90e51r 3299775732136

Kdo chce mít opici, musí mít i na banány.. Kdo má na auto za půl milionu či milion, má snad i na výdaje s parkováním, atd. Plus to, že se o možnosti parkování měl zajímat, pred koupi vozu...

+4/−5
15.6.2018 17:54

J91a70n 67S32p53u16r45e42k 7256287893950

Vždycky se mi líbí, jak Pražáci nadávají, že k nim dojíždějí přespolní a zabírají parkovací místa. Zapomínají, že na jejich životní úrovni se velkou měrou podílejí i oni přespolní tím, že z Prahy dělají pro firmy atraktivní lokalitu, což městu přináší peníze. To přitahuje i ostatní firmy s navázanými službami, což přináší další peníze, rozvoj, atd. Jenomže Pražák vidí jen zabrané parkovací místo a přespolního jako parazitní verbež.

A Pražáci mimochodem nikam nejezdí (například o víkendech) a nezabírají tam parkovací místa? Myslím, že by se jim taky nelíbilo, kdyby je odevšad vyhazovali, ať si jdou smrdět jinam.

+4/−5
15.6.2018 13:08

J20a66n 54V42o56j23t27í29š13e71k 6122121105746

Jak dělá někdo, kdo nebydlí v Praze z Prahy atraktivní lokalitu?

0/0
15.6.2018 16:15

J44a30n 59S71p69u17r48e94k 7226877193330

Velice jednoduše. Vzhledem k velkému počtu přespolních je evidentní, že samotní Pražané nejsou schopni uspokojit pražskou poptávku po zaměstnancích. Zároveň je vzhledem k tempu výstavby a ceně pozemků/nemovitostí nereálné, aby se každý v Praze pracující do Prahy přestěhoval. Tím, že existují lidé, kteří jsou ochotni do Prahy dojíždět a tento stav alespoň částečně kompenzovat, je umožněn firmám a následně městu rozvoj, který by za předpokladu, že v Praze pracují pouze Pražané, nebyl možný.

Z dojíždění přespolních tedy tímto nepřímým způsobem profitují i samotní Pražané a měli by si to uvědomovat, až zase budou chtít něco vykřikovat o ulicích ucpaných auty přespolních a že je tam nechtějí. Spíše by snahy měly vést k tomu, aby se město tomuto faktu přizpůsobilo - například stavbou vhodně umístěných a naceněných P+R parkovišť s kvalitní dopravní obslužností, tlačením na firmy, aby si zajišťovaly stání pro své zaměstnance, dostavbou kritických dopravních tepen apod.

+1/−1
15.6.2018 17:00

J89a34n 96V90o91j12t57í66š72e18k 6182951835646

Vy popisujete jeden z největších problémů, kterej Praha má, a z nějakýho, pro mě záhadnýho, důvodu se tváříte, jako by to byla nějaká výhoda.

+1/0
15.6.2018 17:47

J77a80n 80S59p24u53r14e33k 7136727393230

Vy to chápete jako zjevný nepoměr, jelikož negativní následky jsou na první pohled znatelné, na rozdíl od těch pozitivních, které je ale výrazně převažují. Kdyby přespolní z Prahy zmizeli, věřte mi, že by to Praha velmi negativně pocítila z hospodářského hlediska.

+1/0
15.6.2018 17:54

J28a24n 60V88o16j82t71í48š73e32k 6172241625786

Nesmysl. Praha (a každý jiný město) potřebuje, aby lidi, co v ní pracujou, v ní i bydleli. Jasně, kdyby ti lidi úplně zmizeli z povrchu zemskýho, tak to Praha pocítí negativně, ovšem kdyby se přestěhovali do Prahy, tak by to přineslo jedině pozitiva.

+2/0
15.6.2018 17:57

J22a74n 77S53p37u57r23e13k 7436397853250

Jak jsem psal ve svém dřívějším příspěvku, tato varianta není vzhledem k tempu výstavby a cenám nemovitostí reálná. Mám dojem, že spousta přespolních se do Prahy časem přestěhuje, tak jako se z Prahy časem část pražanů odstěhuje a stávají se z nich přespolní. Jen to není vzhledem k celkovému počtu signifikantní.

Ono opravdu nikoho nebaví trávit denně dvě hodiny v autě a z toho podstatnou část v kolonách a pokud je k dispozici lepší varianta, dotyčný ji využije.

0/0
15.6.2018 18:02

L13u54d55v18í53k 46G75a47j96d34o63š98í78k 2945773694132

To co popisujete je efekt každé větší městské aglomerace a nějací přespolní na tom nemají absolutně žádnou zásluhu. Přespolní se na tomto efektu naopak přiživují.

Když Prařáci někam jedou, tak se 1. nenacpou všichni do jednoho místa. 2. V tom místě to většinou nevypadá tak, že tam už není k hnutí i bez nich.

0/0
15.6.2018 23:40

J87a73n 97S86p75u78r80e26k 7876207593110

Myslím, že jsem už dále v diskuzi vysvětlil, že nemáte pravdu. Že přespolní nemají na rozvoji žádnou zásluhu, je jen Vaše zbožné přání, abyste si mohl ospravedlnit svůj postoj.

Mimo jiné, pražská infrastruktura je vybudována i z daní oněch přespolních. Nemáte je tedy co vyhánět.

0/0
16.6.2018 8:20

V52e45r16o61n58i68k68a 14Ř44e46h90á21k17o33v13á 7313401766890

V Brně parkovací zóny ničemu nepomohou. Hlavně by mne zajímalo, kde budou parkovat dojíždějící. A obyvatelé Brna si zaparkují před domem a auto tam nechají až do víkendu, kdy pojedou na výlet, protože nemohou ani do sousední čtvrti na návštěvu. Pouze další komplikace a vybírání daně za něco, co vůbec nikdo nechce.

Parkování v Brně za 10-40 Kč? Nevím, kde autor čerpal informace, parkování stojí od 30 - 60,- Kč na kterémkoliv parkovišti, které jsem v Brně potkala.

+2/0
15.6.2018 12:58

M60a88r48t44i60n 89S46i43m50u66n44e54k 9597105670254

Jen tak na okraj k seznamu komplikací a spravedlnosti v modrých zónách:

1) Jste rezident a máte služební auto k osobní potřebě? Kartu nedostanete.

2) Jste podnikatel a máte auto na firmu, ale bohužel v jiné části Prahy? Kartu nedostanete.

3) Jste rezident a máte auto na splátky (majitel auta je v 90% případů do zaplacení věřitel - ESSOX, HomCredit apod.)? Kartu nedostanete.

4) Jste rezident a jdete s dobou a máte třeba produkt Škoda bez starostí? Kartu nedostanete.

5) Jste rezident a půjčujete si auto z půjčovny jednou za čas nebo sdílíte? Kartu nedostanete.

6) Jste po nehodě nebo auto v servisu? Tak si ani neberte náhradní vůz ...

7) Bydlíte v nájmu a jak už to bývá, tak vám majitel nedovolí trvalé bydliště (v 50%)... jste v háji.

8) Bydlíte za Prahou, kde máte klidně i trvalé bydliště a nechali jste si byt v Praze? Kupodivu kartu jako majitel nemovitosti dostanete. Takže tu vzniká paradox, že pronajímatel bytu má parkovačku, ale nájemce který zde opravdu bydlí NE. Jejky.

Na parkovačku totiž musíte být v VTP jako fyzická osoba a majitel a mít v místě trvalé bydliště.

+3/−3
15.6.2018 10:01

P17e75t87r 28P93e34t33r 6963362248393

1) pokud se prokážete, že auto smíte používat tak kartu dostanete (buď, že vám jej daní ve mzdě, nájemní smlouvou atd

2) pokud máte víc poboček a tím pádem i víc aut tak je to celkem jedno, protože pro podnikatele ta cena tak "lidová" rozhodně není pokud jde o cenu tak každé druhé a další auto stojí podnikatele stejně draze ať je nebo není rezidentem

3) auto na splátky je to stejné jako služební - po prokázání tzn "právního vztahu k vozidlu" vám opět kartu vydají.

4) stejně jako jakékoliv jiné auto na leasing (ať běžný nebo operativní) vám opět stačí smlouva o pronájmu k tomu, aby vám na příslušném úřadě vydali modrou kartu

5) pokud máte auto dlouhodobě tak vám kartu vydají. Pokud si jej půjčujete na den jednou za čtvrt roku tak se prostě smiřte s tím, že to parkování zaplatíte. Já myslím, že výdaj v nízkých stokorunách párkrát do roka je proti ceně pronájmu toho vozidla už vedlejší. Sdílená auta parkují v zónách zdarma (nebo aspoň ty projekty, které jsem už po Praze viděl)

6) pro tyto případy jde (dokonce online) dočasně změnit SPZ přiřazená k vaší osobě a to až 2x za rok na 2 týdny. Což je víc než dost pro případ bouračky.

7) bydlíte v nájmu a nemáte tam trvalé bydliště? Tak pak tam ani nevolíte a místní část na vás nedostává peníze. Pak nevidím důvod, proč by vás měli zastupitelé zvýhodňovat před mimopražskými. Z politického a ekonomického pohledu pro ně rezidentem nejste. Podle toho se i chovají

8) opět ten stejný problém. Nejste obyvatelem Prahy, městská část z vás nic nemá, nevolíte tu a tím pádem se ani nepodílíte na nějakém politickém směřování. Pak je zcela logické, že nebudete mít stejné výhody jako člověk, který tu trvalé má, volí tu a strany si jej snaží předcházet.

Takže prakticky každý váš bod vychází z toho, že absolutně netušíte, za jakých podmínek se parkovací karty vydávají, protože na případy náhradního vozu, vozu z půjčovny, auta na leasing, služebního auta atd se samozřejmě myslelo před zavedením zón a je možné na ně získat modrou kartu.

+4/−1
15.6.2018 10:20

M28a70r44t44i34n 76S12i36m96u31n15e39k 9707975780294

Přiznávám, bod 1,3 a 4 se již změnil, nekoukal jsem na nové podmínky. Když zóny začínali na Vinohradech, toto určitě nešlo. Tehdy odkazovali na Dopravní zákon, který striktně vyžadoval majitele vozu.

Bodem 2, ale myslím třeba známého řemeslníka, bydlí na P4 a provozovnu má na P10. Jednu provozovnu a jedno auto. Přesouvá se svým firemním vozem. Řešit bude jak?

Bod 5) Proč by se s tím měl někdo smiřovat? Mám známé, kteří si takhle půjčují auto minimálně 10x ročně. A musí pak hledat smíšené zóny, protože v modrých mohou jen na 2-3 hodiny a ještě krutě platit.

Bod 6) Náraz do srnce - auto v opravě 3 týdny, 2 jsou málo.

Bod 7) Strach nájemců z exekucí vede k tomu, že NESOUHLASÍ s trvalým bydlištěm nájemníků. Případ známého z Vinohrad - pán v důchodu po rozvodu, bydlí v nájmu už 15let, na stěhování je už starý (65), finančně bída, ale auto, kterým jezdí na malou chatičku musí parkovat na P10. Tenhle člověk tu žije 30 let, ale stejně je v háji.

A recipročně, víte kolik Pražáků-lufťáků s trvalým pobytem v Praze vyžírá venkov, kde celoročně obývají chaty a chalupy, neplatí za odpady, užívají komunikace a obce z nich mají také h...o. A o tom jak parkují půlkou aut přes obecní komunikace, že je ani popeláři nemají kde objet a přitom na zahradě mají hafo místa, o tom ani nemá smysl se zmiňovat.

Myslím, že v tomhle je to fifty fifty, ale kdyby začali malé obce dělat zóny, to by jsme se všichny v Praze pos....li

Bod 8) To jste zjevně ani nečetl. Ten popisuje stav, že majitel nemovistosti, tedy bytu, parkovací kartu DOSTANE i když má trvalé bydliště v Říčanech.

Takže vy máte sice našprtanou teorii, ale o potřebách běžně žijících lidí víte kulový.

0/0
15.6.2018 10:56

J69a83n 56V53o76j66t65í67š75e80k 6752311445806

Nechápu, proč z tohohle furt má někdo potřebu dělat spor Praha vs. Venkov a argumentovat tim, že Pražáci taky na venkově parkujou. Vždyť je to úplně nesmyslný. Pokud má jakákoliv obec pocit, že má nedostatek parkovacích míst nebo tam lidi parkujou tak, že nemůže projet popelářský vůz, tak má samozřejmě právo tam parkování zpoplatnit nebo zakázat. A spousta obcí to samozřejmě dělá.

+2/0
15.6.2018 16:20

L72u55d41v94í21k 20G53a40j29d25o40š39í33k 2805823974852

Bod 7) to mi připomělo blahé paměti kriminální ústředna pátrá: "pan X má trvalé bydliště v horní-dolní, kde se však dlouhodobě nezdržuje. Mimochodem pánovi nic nebrání udělat si trvalé bydliště na obecním úřadě a kartu získat.

Pokud je na venkově podobný stav, že není kde parkovat - viz např. rekreační oblasti (Špindl, Pec p.S., Bedřichov, Č. Krumlov atd.) Tak to tam funguje naprosto stejně jako v Praze. Maj tam zóny jen pro místní a lufťáky ženou na placená parkoviště. Případně místní parkují na vlastním a jinak je všude zákaz zastavení.

Takže nevymýšlejte, že to je problém Prahy. Je to problém každého místa, kde poptávka převyšuje možnosti.

+1/0
15.6.2018 23:56

I91v95a13n 28M66i64n26á59ř 7972114597871

Kdybyste na ůzemí modrých zón bydlel - Váš názor na jejich existenci by byl zcela opačný. Zařadil byste se tak mezi stovky rezidentů, kteří denně zoufale hledají místo, kam zaparkovat !

+1/0
15.6.2018 9:11

F79r98a44n69t38i54š33e63k 49S63k97o55č24d52o60p42o65l23e 9349484606493

Řekněte mi jediný důvod jak může zavedení zóny ZHORŠIT parkování? To nedává jakýkoliv smysl!!

+2/0
15.6.2018 9:15

R45a96d62i97m 74S69i48m98u18n91e85k 2750120656414

v globálu zhorší... protože třeba na praze 6 zavedli zóny v místech, kde nebyl problém s parkováním a nyní tam jsou vysloveně prázdné ulice... takže někam se ty auta přesunout musela... vzniká neefektivní využití místa

+3/0
15.6.2018 9:52

F38r72a92n12t97i50š31e67k 57S93k13o24č62d60o52p85o17l36e 9479434316453

Ale to není problém pana Mináře výše. Podle mě tvrdit ,že po zavedení zóny V TÉ ZÓNĚ jde hůř parkovat než předtím je totální ptákovina!!

+1/0
15.6.2018 10:08

L89u93d82v27í52k 10G10a80j54d13o61š33í73k 2375573454932

Nikoliv ta volná místa zbyla po těch, co tam neměli co dělat, Případně odmítli platit za parkování jako rezidenti a zkouší parkovat za rohem, kde ještě zóna není. Problém máte, pokud bydlíte za tím rohem kde zóna ještě není. Tam totiž přes den stojí 3/4 aut s mimopražskými značkami. Jinak pokud jako rezident máte kartu, tak jezdit je radost, protože zaparkujete na modrých prakticky všude v kteroukoliv denní dobu i tam, kde to dříve bylo na půlhodinové objíždění bloků.

Jinak zrovna na Praze 6 mají být v budoucnu zóny na celém jejím území.

0/0
16.6.2018 0:12

M18i17r34o68s94l75a28v 27S40v59o96b82o61d49a 3141884512646

ale jen v jedne mestske casti, tam by clovek mozna i mohl chodit pesky :) a ac bydlim v Praze a mam trvale bydliste na Praze 3, tak protoze tam mam kde parkovat, tak kartu na P3 nepotrebuji, ale vsude jinde jsem cizinec takze je to jedno. A pozor ne vsechny mimoprazske RZ jsou opravdu mimoprazske, mame doma tri auta a dve z nich maji S se kterymi jsme je koupili.

0/0
17.6.2018 22:17

P65e64t64r 29P85e76t62r 6213842718613

nevím, kde bydlíte vy ale já od zavedení zón už právě zoufale místo nehledám, protože jej najdu vždy za pár minut, což bylo předtím jen vlhkým snem. A to i v ostatních částech - pokud jedu na návštěvu tak najdu vždy místo, sic těch pár hodin zaplatím (a přes noc jsou navíc směšný sazby) ale místo vždy najdu.

+3/−2
15.6.2018 9:47

R60o70m41a14n 74P23o68l92á86č53e10k 5746199285

Ne každý jezdí za milenkami na noc :D

+2/0
15.6.2018 9:59

P40e14t15r 35P84e30t72r 6753542958953

Tak ne každý dělá přes noc aby musel řešit návštěvy v poledne. Spousta lidí v Praze dělá od 8 do 17 (+- hodina či dvě) takže pokud tu tolik lidí argumentuje návštěvami u kamarádů tak to stejně vychází nejdříve na těch 19hod a to už se blíží ten čas, kdy je to za dvacku až do rána.

+1/0
15.6.2018 10:07

R88o28m64a68n 12P40o20l98á41č62e96k 5846969895

Budíček, jste v Praze... Klouzavá doba, práce z domova atd atd.

+1/−1
15.6.2018 10:12

J86a53n27a 20M59e90r50o94p35e 7988339627469

Závisí na jaké Praze, i když i Praha 7 už začíná myslet, že by pár podobných míst mohlo být.

0/0
15.6.2018 12:15

J75a52n 30Z56a65b15a29b54a 8504914488894

Tak asi nejezdíte na Prahu 7, tam jsou stejný sazby přes den i přes noc. A navíc většinu zelených a oranžových zon předělali na fialové

0/0
15.6.2018 11:35

J56o20s55e54f 58M37i72k93u35l53í66k 8754907566

Asi budete jezdit brzo do háje, protože budete moci zaparkovat jenom ve své městské části a všude jinde budete jako nerezident platit. A dobře vám tak, hlavně že můžete parkovat před barákem, ale odjet už vlastně nemáte kam, protože tam budete platit.

+1/0
15.6.2018 14:06

M15i19r45o11s54l18a21v 89S24v73o41b39o43d48a 3311464652956

na uzemi zon bydlim, ale nesobecky jsem si zaridil stani tam kde bydlim, a na ulici nestojim. Ja mam problem s parkovanim mimo bydliste, coz po par minutach asi neni problem, ale kazdodenni odvoz do skolky 20Kc, 200 dni v roce 4000,- no radsi bych mel celoprazskou kartu mimo centrum, protoze delani hranic uvnitr Prahy je byrokraticky nesmysl. A to je jen skolka na pracovisti si parkovani take platim, to je moje volba, ale kdekoliv po Praze kam zajedu protoze nepoberu material tramvaji, tak platim, takze to odhaduji na neco kolem 7-10k rocne a na modre proste nemohu zaparkovat na delsi cas, kdyz potrebuji. Cim rezident konkretni mestske casti je vic? Tohle by mel resit magistrat pro cele mesto a ne to po jednotlivych castech posouvat do poli, az budou vsichni cizinci ve svem meste.

+1/0
17.6.2018 22:13

P60ř14e40m46y10s13l 85H18r75o52m90a30d92a 2924826708791

Napadlo Vás, že poplatek za parkování na veřejném pozemku je vlastně další daní?

Veřejné pozemky patří všem občanům státu či obce. Platíme vlastně za stání na našem pozemku. No a z této daně by měla města pozemky opravovat a udržovat. To je naprosto v pořádku.

Jen nechápu na co platíme všechny ostatní daně ?

+2/−2
15.6.2018 8:56

P74ř86e73m11y90s83l 47H73r53o10m50a26d82a 2794616218371

Hlavně nechápu proč Praha při přerozdělování dostává na jednoho občana desetkrát více než zbytek republiky :-/;-€?

+1/−2
15.6.2018 8:57

J42a51n 35Z68a52b48a49b49a 8764744898214

třeba proto, že její obyvatelé odvedou na daních daleko víc?

+3/0
15.6.2018 9:33

J86i33ř62í 90E57r10b52e72n 1233894336657

Fyzické osoby možná, právnické ani náhodou.

0/−1
15.6.2018 9:40

P58e35t11r 94P33e37t77r 6463302528763

Opravdu? Prodavačka na vesnici bude mít tak 14 tisíc hrubého, v Praze dneska kolem 24 a lidl a ostatní řetězce chtějí ještě přidávat. Podle mzdové kalkulačky jsou při těchto mzdách daně 750 a 2760kč. To mi jako "daleko víc" opravdu přijde.

+2/0
15.6.2018 9:57

P10ř90e28m63y59s41l 59H64r25o94m34a14d59a 2724506918671

Za 14 tisíc dneska nikdo nedělá. Prodavačky v Lidlu mají skoro stejné mzdy všude. No a jsou i profese, kde jsou tabulkové platy celostátně stejné. Navíc ten koeficient přerozdělování je úplně nezávislý na výběru daní.

+1/0
15.6.2018 10:17

J73i86ř73í 51E93r35b25e79n 1353594256217

Nikdo? Jsou možná i desetitisíce lidí, kteří mají těch 14 tisíc hrubého základu. Včetně kdysi prestižního povolání pošťaček.

0/0
15.6.2018 11:35

S26t63a20n91d10a 34C22h21v78o10s95t 1232978

10x vic?

0/0
15.6.2018 9:43

Premium

Neustále se mě ptají na honorář, říká „holčička“ z reklamy s prasátkem

Tak nám ta malá holčička z prasátkové reklamy na kofolu trochu povyrostla. Už jí je dvacet, jmenuje se Sandra Flemrová...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz